Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Stát nesmyslně dotuje některé rychlíky. Autobusy by přitom vyšly levněji

Stát utrácí za objednávku některých rychlíků výrazně více peněz, než kolik by stálo přepravit stejný počet lidí autobusy. Ukazují to poslední výkazy ztrátovosti jednotlivých rychlíkových tratí, které získala MF DNES od ministerstva dopravy na základě žádosti podle zákona o svobodném přístupu k informacím.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PJ

starý Karosy ano, ale ty moderní nízkopodlažní, např. SOR, nemají

0 0
možnosti
PJ

tohle mělo bejt pod Tomáš Novotný 19:15, nevím, proč není...

0 0
možnosti
KV

V nákladech na provoz autobusů především není údržba silnic, protože to platí stát. Dráhy s nimi kalkulovat musí. A pokud by snad někdo chtěl namítat, že údržba silnic se platí ze silniční daně, tak těch cca 5 mld. Kč, které se vyberou, je na údržbu silnic opravdu dost málo. Takže spíš se jedná o další akci na podporu několika soukromých dopravců.

4 3
možnosti
PK

P27a29v54e31l 66K71u81r15a67l

29. 7. 2013 13:49

No když si započtete spotřební daň a DPH z paliv, mýtné na dálnicích (to mimochodem autobusy platit musí) tak množství vybraných peněz celkem naroste.

4 1
možnosti
FS

Nahradit vlaky autobusovou dopravou rentabilní není. A pokud cestující cestuje s větším spoluzavazadlem, které v rychlíku může pohodlně umístit ve voze

s " úschovou během přepravy "... tak jsou všechny autobusy na prd, poněvadž s tímto zavazadlem se do přeplněného autobusu vůbec nedostane. 

Mám dosti zkušeností v době výluk vlakových spojů s tzv. " náhradní autobusovou dopravou ", která je v těchto případech zcela nepoužitelná !!

Preferuji proto všechny vlaky před BUS spoji.

6 4
možnosti
JK

Busy mají pod podlahou zavazadlový prostor. Do něj se dá složit brašna s hokejovou výstrojí. Teda pokud ČD objednají pro ND patřičný autobus

3 1
možnosti
MP

Nerozumím tomu, jak firma, která pobírá dotace od státu, může sponzorovat televizní přenos tenisového utkání ...

6 1
možnosti
ŠM

Co dnešní prosťáček nevidí v TV o tom neví že existuje, to je jednoduché. Každá velká firma dává desítky % do marketingu.

0 2
možnosti
VN

Aby se vyplatila nákladní železniční doprava , musel by pro to také někdo něco z vrcholných míst udělat ... realita je však taková , že kapacita tratí je zaplněná nesmyslnými poloprázdnými osobními vlaky a každý stát má jiné byrokratické podmínky pro vstup na DC , že je hodně problematické jim vyhovět. A když máte výluku jedné traťové koleje a Váš nákladní vlak je díky tomu odstaven 12 hodin někde v polích... to se to potom těžko převádí náklad na koleje

2 0
možnosti
VN

Toto mělo být umístěno pod příspěvek pana Merta

0 0
možnosti
DP

A díky těmto nesmyslným dotacím mohou České dráhy vyzobávat rozinky na lukrativních tratích typu Praha - Ostrava :-P

0 2
možnosti

Uvidíme, co bude levnější až dojde ropa nebo až uražení mohamedáni zavřou kohouty.

1 0
možnosti
PM

P88e71t61r 61M72o47o18s

29. 7. 2013 11:29

Co se týče ropy, zajímavé čtení zde: http://www.osel.cz/index.php?clanek=6903

0 0
možnosti
ŠM

Vlak je vlak! Pokud někam jedu a je to jen trochu možné tak jedu vlakem. Kolikrát je to i lepší jak autem. Kdyby se u nás do drah investovávalo víc a mohly ty mašiny jezdit aspoň tolik co dovedou bylo by to nejlepší spojení vůbec.

Hlavně nákladní doprava by se dle mého názoru měla přesunout zpět na koleje. Nevím jak se to praktikuje dnes ale do každé staré fabriky vedly koleje kde se přímo z "linky" vše naházelo na vlak. Dnes se postaví fabrika uprostřed pole a objedná se 50 kamionů.

4 1
možnosti
TK

je to proto, že těch 50 kamionu je pořád levnější, než tam tahat koleje, a udržovat je .. a pak si platit obsluhu vlečky... nemluvě o tom, že tím kamionem je to na druhým konci evropy jednou , dvakrát tak rychle, než vlakem.

0 1
možnosti
PM

P63e82t75r 91M63o37o44s

29. 7. 2013 11:00

Ať klidně tyto spoje zruší! Kdo chce cestovat z Prahy do ČB vlakem, na 99,9% zvolí cestu přes Benešov, Tábor a Veselí nad Lužnicí. Je to celé v elektrice (4. koridor) a po rekonstrukci, která v současnosti probíhá, bude vlak po většině trasy jezdit 160 km/h, takže se čas mezi PH a ČB zkrátí na 90 minut. Dnes je to 160 minut a přes Písek 182 minut. Jenom šílenec, nebo šotouš by jel celou trasu přes Písek smradlavým dieselem.Rv

1 2
možnosti
TK

Milej zlatej Péto .. tyhle vlaky nejsou určeny na to, aby vozily lidi z Prahy do Budějovic.. je to jen rameno, které obslouží města jako Praha - Beroun, a další podobné páry po cestě. Ono to totiž vyjde levněji, než kdyby jezdily rychlíky z prahy do Berouna, další z Berouna do písku a další z písku do budějic.

6 1
možnosti
BP

B29e53n 79P19a72v13k71a

29. 7. 2013 10:44

4 miliardy... hmmm... Je to moc nebo málo?

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

22. května 2024

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo...

Zelení navrhují soupis majetku a daň z bohatství. Vtip, reagují ekonomové

23. května 2024  14:25

Strana zelených přišla před volbami do Evropského parlamentu s návrhem, jak alespoň částečně...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Smrt v oblacích. Let do Singapuru má po silných turbulencích jednu oběť

21. května 2024  14:37,  aktualizováno  15:23

Třiasedmdesátiletý Brit zemřel a dalších třicet lidí se zranilo při silných turbulencích, které...

Ruské soudy kryjí Gazprom. UniCredit přijde o majetek, Slováci o arbitráž

17. května 2024  18:04,  aktualizováno  21:40

Soud v Petrohradě v pátek nařídil zabavit majetek italské bankovní skupiny UniCredit za 463 milionů...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Šéf Rohlíku si šťouchl do poplatků konkurence. Přitom podobné účtuje taky

21. května 2024  16:14

Do servisních poplatků rozvážkových společností se v těchto dnech na sociální síti X opřel šéf...

Výrobu čipů umíme po čínském útoku vypnout na dálku, hlásí Tchaj-wan

24. května 2024  10:54

Pokud by Čína zaútočila na Tchaj-wan, může se výroba čipů v této klíčové zemi zastavit. Zástupci...

Modrý med a termosolární úly. Včelařství je zanedbaný obor, říká Josef Kölbl

24. května 2024

Podcast Už Albert Einstein říkal, že až vymřou včely, lidstvo je přežije pouze o čtyři roky. Proč jsou...

ANALÝZA: Fixovat energie, či nefixovat? Komu se vyplatí a na jak dlouho

24. května 2024

Premium Ceny energií se vracejí na předkrizové hodnoty, a to rychleji, než se očekávalo. Domácnosti, kterým...

Deset tisíc bitcoinů za dvě pizzy. První transakce by dnes měla hodnotu 16 miliard

24. května 2024

Květen roku 2010 zaujímá ve světě kryptoměn zvláštní místo. Je to totiž poprvé, kdy bitcoiny...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!