Odstraňování svodidel v problémovém úseku dálnice mezi Humpolcem a Větrným...

Odstraňování svodidel v problémovém úseku dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. | foto: ČTK

Na dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem zůstane zatím stovka

  • 11
Na dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, kde se zpozdila rekonstrukce, zatím zůstane pro auta rychlost snížená na 100 kilometrů v hodině. Řekl to mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. Důvodem je stav starého betonového povrchu, který je deset dvanáct let za svou technickou životností.

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) 22. ledna při debatě ve Sněmovně řekl, že dálnice by v tomto úseku měla být zprovozněna bez omezení rychlosti zhruba k 18. únoru.

„Nejdůležitější je, že ta dálnice je plně průjezdná,“ řekl v pondělí Rýdl. Ve standardní šířce je D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem v provozu od 11. února, předtím tam dělníci několik dní odstraňovali provizorní svodidla a obnovovali dopravní značení. Rychlost do 100 kilometrů v hodině tam teď je podle Rýdla vzhledem ke kvalitě dálničního povrchu odpovídající. Zvyšovat na 130 kilometrů v hodině se nebude ani po avizovaných dílčích opravách v této části D1, které se mají uskutečnit v nejbližší době. Minulý týden už dělníci v noci na pátek spravovali výtluky kolem 103. kilometru. 

V problémovém úseku D1 u Humpolce už se jezdí po celé šířce dálnice

Desetikilometrový úsek D1 mezi 94. a 104. kilometrem byl kvůli zpožděným stavebním pracím zúžený i v zimě, v prosinci tam při sněžení kolabovala doprava. ŘSD pak oznámilo ukončení smlouvy se stavaři, odstoupení od smlouvy následně oznámilo samo stavební sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy, které na zakázce v celkové hodnotě 1,75 miliardy korun pracovalo.

Rekonstrukce dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začala loni v březnu, dokončena měla být v příštím roce. Součástí zakázky byla podle Rýdla i nezbytná úprava dálničního povrchu, aby vydržel i při rekonstrukci, kdy měla být doprava po určitou dobu v obou směrech stahovaná vždy do jedné poloviny dálnice. „My jsme je opakovaně vyzývali, aby v souladu s harmonogramem tyto práce provedli. Nikdy je neprovedli,“ řekl v pondělí Rýdl.

ŘSD podle mluvčího připravuje podklady k tomu, aby mohlo dokončení rekonstrukce této části D1 co nejrychleji zadat novému zhotoviteli.

ŘSD odstranilo dočasná betonová svodidla na D1 u Humpolce (leden 2019):

5. ledna 2019

,