Jak se změnilo chování zákazníků za covidu a teď během inflace a nárůstu cen nejen energií?
Během covidu jsme zaznamenali velký nárůst prodejů online. Ročně prodáme zhruba pět milionů knih. Většinu pořád v kamenných prodejnách, jichž máme čtyřicet, ale e-shop nám už dělá 35 až 40 % tržby. A počítáme s tím, že v budoucnu by prodeje v kamenných obchodech a na internetu měly být vyrovnané. Proti roku 2019 jsme na tržbách v online prodejích narostli asi třiapůlnásobně. Dnes zákazníci většinou nákupy kombinují, což mi přijde jako nejlepší přístup. V kamenné prodejně můžete strávit hodiny, procházíte si knížky, čtete záložky. Hodně prodejen máme v obchodních centrech nebo u nádraží, takže tam můžete smysluplně zabít čas.
Aby byli spisovatelé úspěšní, musí komunikovat se čtenáři a s médii, být aktivní na sociálních sítích. Je potřeba si uvědomit, že i psaní knih je byznys.