Diskuze

Havlíček oznámil podmínky podpory Smartwings, mají se přejmenovat na ČSA

Ministr dopravy Karel Havlíček v sobotu oznámil možnosti podpory pro aerolinky Smartwings k překonání dopadů koronaviru. Stát by se mohl zaručit za úvěry až 900 milionů korun, podmínkou je přejmenování dopravce na ČSA, deset let si majitelé nebudou vyplácet dividendy. Havlíček to řekl po jednání na zámku v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem a jeho expertním týmem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ŠF

Ta společnost se může zachránit sama, např. vydáním dluhopisů. Naopak pro stát je správné do toho vůbec nestrkat nos.

0 0
možnosti
JL

J97a59n 56L26e43d56v54i22n33a

15. 6. 2020 22:12

To už snad nemysli vážně

1 0
možnosti
MK

Už bylo dnes hláše ní Vůdce? Aby ministři přestali tápat, přeci jen nemusí každý vědět, kdo je čí kamarád s krycím jménem.

1 1
možnosti
OU
VH

Myslím si, že by občana ČR problémy Smartwins zajímat vůbec neměly. Vlastní to miliardáři, tak ať se zaručí svým majetkem a netahají do toho stát. Se svými zisky se s námi nikdy nedělili, ale záruku by chtěli. Úplně stejný případ jako OKD. Za mě ani korunu, napumpujte si do toho svůj kapitál, ignoranti !

4 1
možnosti
KH

Generálním ředitelem a částečným vlastníkem Smartwings je Roman Vik, zakladatelem a spoluvlastníkem je Jiří Šimáně , dle časopisu Forbes 18. nejbohatší Čech v roce 2019. 49,92 % akcií má hongkongská společnost China International Group Corporation Limited. Proč tedy do společnosti neinvestují bohatí vlastníci, kteří na to bezesporu určitě mají?

3 0
možnosti
KH

A ručit mohou svými majetky, nikoliv aby ručili daňoví poplatníci jejichž peníze jsou potřeba jinde než jsou pročínské-hradní a Babišovo-kámošské zájmy.

2 0
možnosti
RB

tak at Šimáně prodá ten svůj golfový resort do kterého vrazil 430.000.000,-

Ani floka ;-O

5 0
možnosti
JJ

Jedná se rozumný a vyvážený plán, který pomůže zachránit jedinou leteckou společnost v ČR. Kdyby se tak nestalo, tak bychom se v Evropě stali unikátem, stát bez vlastní letecké společnosti, at ́už státní nebo soukromé, byly bychom ve společnosti velmocí jako Andorra, San Marino, Lichtenštejnsko atd. Navíc záchrana brandu ČSA je velmi inteligentní, značka pořád je ještě známá a kód OK není k zahození.

Majitelé přispějí většinou, chtělo by to ještě nějak vyšachovat čínskou CITIC a nahradit ji českými nebo evropskými investory. Podmínkou, kterou bych dal za záruku úvěru jako stát, aby se Unimex stáhnul z dańových rájů.

Když pročítám diskusi, jsem (ne)překvapen množstvím ignorantů, kteří nevědí nic o ekonomice a civilním letectví. Že jediná letecká společnost v zemi, která zaměstnává 2500 lidí, má množství subdodavatelů a je hlavním provozovatelem na největším letišti země, není strategická, může napsat jenom naprostý hlupák. Vúbec jim nedochází, že letecká společnost není jenom vození turistů k moři. Jejím zánikem by byla poškozena dost nenávratně letecká kultura země, tato je v ČR na vysoké úrovni. Samozřejmě že by turisté byli odvezeni k moři borci jako jsou různé charterové společnosti, pravidelné linky by si rozebrali Ryan nebo Wizz, peníze by nenávratně odešly z ČR. Cestovky by měly daleko složitější zajištování letů.

Držím palce, aby tento projekt vyšel. Ne, nejsem zaměstnanec Smartwings nebo ČSA, ale v ČSA jsem pracoval v minulosti, přes všechny trable si české letecké kultury velmi vážím.

3 9
možnosti

Vidím, že vy toho o ekonomice také moc nevíte, ale chápu, že milujete letadýlka.

3 2
možnosti
ED

ČSA? Se jim to L uprostřed nějak zkroutilo.

1 0
možnosti
JS

J77o90s43e13f 16S43u40k

14. 6. 2020 9:35

Nechápu, proč podporovat jednu soukromou, navíc z poloviny čínskou firmu, jejíž majitelé se o ni nedokážou postarat a nepočítají i s možností krizové situace. Sami mají miliardy, tak ať do ní zainvestují nebo ji nechají padnout, tak jako spousta z nás, kteří jsme stáli před podobnou situací a nikdo nám nepomohl.

Ostatně Moraváci její služby využívají minimálně (mám do do Prahy přes dvě stě km, tak mnohem častěji létám z Vídně, kam to mám poloviční vzdálenost a i větší nabídku cílů), tak proč je podporovat.

A proč to neřeší standardně, třeba půjčkou u Bank of China? Nebo jsou na tom opravdu tak špatně, že jim už banky nepůjčí? Pak nastal čas prodat ji někomu, kdo ji nebude jen tunelovat (když už ne přímo, tak třeba jen formou dividend) a nebo skončit se ztrátovým podnikáním. Mně by rozhodně na trhu nechyběli, jako zákazník tady mám naštěstí dost velkou možnost výběru!

6 2
možnosti
PN

„Udrželi bychom vztah s českými cestovními kancelářemi, které požadují vysloveně, aby ČSA byla jakožto značka, ale hlavně jakožto dopravce udržen,“

Tak ať si cestovky koupí akcie a bude vyřešeno. Nevidím žádný důvod cpát peníze daňových poplatníků do firmy, která z poloviny patří čínskému státu a z druhé milionářům.

6 1
možnosti
TM

A on jim stát ty peníze dává?

2 3
možnosti