- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jak řekl můj známý nádražák ,,na dráze je stále komunizmus,, na rozdíl od zbytku čr
a pamatujte-kdyby stál lístek 20koron na km tak ČD stejně prodělají -no ale to není žádná novinka
railreklam je hloupost nesmírná, na reklamě a na prodejiobčerstvení můžou jedině dráhy něco trhnout
Myslím, že by se této zprávy měly chytit drážní odbory a žádat výrazné zvýšení platů železničářů. Alespoň při dalším zvýšení daní budeme vědět koho si také dobře platíme.
Myslet si můžeš naprosto vše, o věci naopak nevíš naprosto nic. Přestože je naprosto normální, že by jsme asi všichni chtěli víc, odbory na železnici jsou v poslední době v tomto ohledu bez výrazného požadavku. Informace
Když ČD dobrovolně přepouští nejlukrativnější spoje konkurenci (jistě zcela bez jakýchkoli náznaků korupce!), zbydou jim za chvíli jen nejztrátovější spoje, které už nebude z čeho dotovat. Ale vždyť to tak v této zemi skoro všichni chtějí, tak čemu se divit?
ČD někde "dobrovolně přepustily nejlukrativnější spoje konkurenci"?
lidských datlů, kolotuci a výhybkáři jsou dávno propuštěni.... Slováci to skoupí....
"Státní" vlaky jezdí pozdě, vykolejují, nevyhnou se sobě, ani když jedou proti sobě, ani za sebou a jsou pořád drahé.... Žádný div, že stačí státní peníze rozkrást dřív, než je potřebují .... k něčemu...
t yjsi vlak naposled viděl tzak v ro ce 1786?
že vlaková doprava stejně jako, jiné způsoby hromadné dopravy, není tak univerzální jak si mnozí představují. Ne ve všech případech má smysl, je dostatečně ekonomicky efektivní a ekologická. To že jezdí vlak pomalu do každé prdelky v ČR je sice hezké, ale ne vždy smysluplné.
Tady ani tak nejde o to, že by ČD prodělávaly na těch pár komerčních spojích, které mají (IC/EC), ale o špatně podepsané smlouvy s kraji(malé "dotace.")
Do dnes si pamatuji jednu z prvních přednášek na VŠ, kterou jsem absolvoval někdy před deseti lety. Přednášející, takový hodný dědula, nám vykládal, jak analyzovali České dráhy. Zjistili, že tam mají obrovskou přezaměstnanost; prý tam měli desetkrát více zaměstnanců, než bylo třeba; ale samozřejmě se s tím nic nedělalo, protože je vážně hořká pilulka vychodit většinu zaměstnanců. Ale zajímalo by mě, jak to je po těch deseti letech.
Po deseti letech byla unitární železnice rozdělena na část infrastruktury (SŽDC) a část dopravce spolu s údržbou, řízením provozu .....(ČD). Potom došlo na odčleňování dceřiných společností a na přechod údržby pod SŽDC. Železnici opustily desetitisíce zaměstnanců, mnoho prací začaly dělat soukromé firmy na zakázku. Co se týče přezaměstnanosti, ta se tady na diskusích probírá snad každý den. Ještě jsem ale neviděl jeden jediný takový příspěvek, abych se dověděl kde je ta přezaměstnanost. Naopak, neustále se propouští. Budují se dálková zabezpečovací zařízení, která šetří mnoho lidí. Tady v pořádku. V pořádku to není tam, kde je provoz na hranici bezpečnosti a kde v zimních měsících se zcela potlačila výhoda železnice-malá závislost na počasí. Tady je problém vyhybka. Pokud ji nikdo neuvolní od sněhu narůstají zpoždění (trať problém většinou na rozdíl od silnice není).
...aby nám vysvětlili, jak jsou ČD boží?
Tarifních 32 km. Pod 45 minut se vlakem nedostanete. Jízdní řád vám vyhodí dva přestupy. Pojedete vesnickou lokálkou mezi městy se ~75 a ~30 tisíci obyvateli. Vedle štreky je ucpaná čtyřproudovka. Soukromník chtěl z toho většího města protáhnout štreku dál, ale válka ho zaskočila. Dědictví minulosti aneb ZatáčkaHošiGutenTág.
po kolejích vozí a táhne těžká lokomotiva 4-6 prázdných osobních vagonů. Hlavně , že se vykazuje výkonost osobní dopravy . Cožpak nemají lidi na průzkum využití tratí a dle toho pak nasadit méně energeticky náročné soupravy ? Tohle by udělal soukromníl Ale státní podnik to neumí a nebo je mu to jedno. Hlavně když je co prodávat . Co pak až nebude co prodávat? Pak se dá třeba Číňanům ? Tak umí tato generace hospodařit ze státním majetkem. Tržní hospodářství - to vše vyřeší. Podle vzoru......... Hanba tohodle národa.
Problém není šest vagonů. Problém je, si ČD vyhnaly lidi z vlaku. Některé, obzvláště "studentské" vlaky, jezdí narvané na 200% sedaček. Pokud toto číslo klesne pod 120 % ubere se vagon.
Těžká loko a 6 vagonů vyjde srovnatelně s jednotkou, pokud srovnáváme tuny na sedadlo. Nasazení Š.kafonu (řada 810) nebo jeho reinkarnace Reginovy jenom vyžene další lidi. Nic malého elektrického ČD (zatím) nemají a jiných motoráků než řady 810 je nedostatek.
Kde přesně vzniká ta ztráta? Regionální doprava: objednávají kraje a dorovnávají ztrátu do úrovně zisku.
Rychlíky: objednává stát a dorovnávají ztrátu do úrovně zisku.
Dceřiné společnosti: v zisku a matkou vysávané (př. ČD Cargo).
Zbývají pendolina na nedotovaných tratích. A zde je jádro pudla! Státní podnik není schopen konkurovat soukromým přepravcům a místo aby vyklidil pole, tak kupí jednu ztrátu za druhým. Stát je nejneschopnější hospodář!
Samozřejmě je mi jasné, že nebýt ČD, Jančura okamžitě na trati Praha-Ostrava zdraží. Ale teď tam nastupuje druhý soukromý dopravce, takže ČD by měli z pro sebe ztrátové tratě přesunout vlaky na jinam, kde teď místo využití stávajícího parku zbytečně modernizují. Pendolina jsou i přes PR od státu ztrátová a budou všude, ale alespoň tuto ztrátu lze minimalizovat.
Kraje ani stat do zisku nic nedorovnava a CD Cargo neni dcerina spolecnost