Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Král fandění tváří české banky. Přinášet radost je vážná věc, říká

  9:00
Taneční kreace, zábava, interakce s publikem. Cameron Hughes je asi nejslavnější fanoušek na světě. Jeho úkolem je během sportovních akcí a utkání pořádně rozparádit publikum. Nedávno to předvedl i v Česku. Prahu si před časem zamiloval, a když mu nabídla spolupráci Komerční banka, neváhal. „Spojit svou značku s veselím, to je důležitá a odvážná věc,“ říká.
Profesionální superfanoušek Cameron Hughes

Profesionální superfanoušek Cameron Hughes | foto: Jakub Stadler, MAFRA

Je to možná jedno z nejneobvyklejších povolání, jaké si dovedete představit. Ale Cameron Hughes je jednoduše profesionální superfanoušek, který namísto divadel nebo televizních studií předvádí své umění v halách, na stadionech a v jiných sportovních „svatostáncích“.

Tohle neobvyklé povolání, docela pochopitelně, odstartovalo jako jedna velká náhoda. Když se mu v roce 1993 nelíbila atmosféra na jednom z utkání jeho „domácích“ Ottawa Senators, rozhodl se s tím něco udělat. Jeho spontánní vystoupení zaujalo vedení klubu a to mu nabídlo, aby svým fanděním fanoušky strhával cíleně. A tomuto „bláznění“ se teď věnuje už přes 30 let, absolvoval za tu dobu víc než 1 600 vystoupení na sportovních a charitativních akcích v několika zemích světa.

Před nedávnem se mezi ně zařadila i Česká republika. Cameron Hughes totiž povzbuzoval fanoušky během zápasu Sparty Praha a Rytířů Kladno v pražské O2 areně a také při utkání Česko–Finsko v rámci Women’s Euro Hockey Tour v Liberci.

Jako první rande

Na tyto zápasy ho „přilákala“ Komerční banka (KB), která český hokej dlouhodobě podporuje. Cameron Hughes dokáže strhnout davy nejen na sportovních stadionech, ale i povzbudit v pracovním nebo běžném lidském životě. V tom se prý s KB potkávají, proto se dohodli na u nás neotřelé spolupráci. „S hokejem má svět bankovnictví mnoho společného. V obou případech jde o fair play, týmovou spolupráci, ale také o vášeň a nadšení pro věc, proto jsme se rozhodli vše spojit dohromady,“ prozrazuje k nové kampani, v níž bude právě hokej hrát velkou roli, Hana Kovářová, výkonná ředitelka pro Brand strategii a komunikaci KB.

Profesionální superfanoušek Cameron Hughes

I tato spolupráce přitom odstartovala nečekaně. V loňském roce se v Praze jako řečník účastnil konference TEDxUNYP. „Dokázal zde, že jeho neotřelá metoda propojování a inspirování davů se dokáže uplatnit nejen na největších světových sportovištích, ale i mimo ně. Cameron Hughes má za sebou motivační vystoupení na firemních akcích pro některé z nejznámějších nadnárodních korporací, stejně jako ve filantropické a charitativní službě potřebným,“ komentuje Hana Kovářová, která tehdy v publiku seděla a která se pak rozhodla, že se Cameron Hughes stane hlavní tváří nové marketingové kampaně KB. Tu banka odstartuje začátkem března.

„Po přednášce jsme se potkali a příjemně si popovídali. Původně jsem pak měl v pondělí odletět domů, ale pobyt jsem si tu nakonec o týden protáhl, Prahu jsem si zamiloval. A během toho týdne jsem se s pár lidmi z KB potkal znovu, opět nezávazně. Ale rozuměli jsme si, bylo to jako takové první rande, po kterém si říkáte, že je to fajn,“ usmívá se Cameron Hughes.

„U Camerona si velmi ceníme jeho přesahu mimo sportovní svět. Jeho pozitivní energii je totiž možné přenést i do každodenního osobního života či práce, do snahy podporovat odhodlání svého okolí,“ dodává Hana Kovářová. Z toho právě vychází myšlenka nové kampaně.

Univerzální jazyk

I když byl během své kariéry tváří řady různých značek, spolupráce si podle svých slov Cameron Hughes vybírá tak, aby mu skutečně sedly. „Vždy jde o jedinečné příležitosti, které sedí k mé osobnosti a se značkou se shodneme. Kdysi jsem žil v Los Angeles a chodil tam po různých konkurzech, ucházel se o všelijaké role. A i když by se mi tehdy ty peníze hodily, zároveň jsem byl vlastně rád, že jsem ty role nedostal, protože bychom se nepotkávali ve společných hodnotách,“ říká Cameron a naznačuje, že začátky jeho zábavné práce rozhodně nebyly snadné.

Profesionální superfanoušek Cameron Hughes

Míní ale, že práce, kterou dělá, je důležitá. A to z mnoha důvodů. „Když si zakoupíte vstupenku na sportovní událost, máte právo se bavit, bavit se po svém,“ říká. „Zároveň je ale podle mě schopnost přinášet radost nesmírně důležitá, je to vážná věc,“ dodává Cameron. Fandění a radost z něj jsou podle Camerona navíc naprosto univerzálním jazykem. „Na zápase české ženské reprezentace jsem jednu mladou fanynku obdaroval dresem. Tu její čirou radost mám zachycenu na krásné fotce, která mohla vlastně vzniknout kdekoli. Mohlo to být v New Yorku, v Los Angeles, doma v Kanadě, kdekoli, a ty emoce by byly stále stejně srozumitelné,“ říká profesionální fanoušek.

„Slyšel jsem, že Češi jsou možná obecně trochu zdrženlivější v projevování radosti. Ale já jsem to zatím na vlastní kůži nezažil. Ano, možná někde v kavárně, ale jako fanoušci jsou skvělí a na stadionu se dovedou odvázat,“ hodnotí místní publikum. A myslí si, že určitá radost a snaha o propojení značek se zákazníky a fanoušky na emocionální úrovni začíná být velmi důležitá. „Je to něco zatím docela neobvyklého, ale to propojení na emocionální úrovni a určitá podpora zákazníků při dosahování úspěchů, předávání energie, odhodlání, to je něco, co podle mého názoru lidé potřebují. A pro firmy je to velká příležitost,“ uzavírá Cameron Hughes.

Natáčení nové reklamní kampaně věnoval během své aktuální návštěvy Prahy čtyři dny. Klipy uvidí diváci nejen v televizi, ale také na sociálních sítích a kampaň bude mít i další vizuální formy, jež budou k vidění na dalších reklamních nosičích.

Autor:

Silný vítr odfoukl letadlo od nástupního mostu

  • Nejčtenější

Čekat čtyřicet minut na latte? Fronty ve Starbucks deptají obsluhu i zákazníky

1. června 2024

Kavárenský řetězec Starbucks se ve Spojených státech potýká s dosud nepoznaným problémem: příprava...

Znát věk odchodu do penze v 50 letech je nesmysl, vmetla ekonomka Kupkovi

2. června 2024  14:28

Je nesmyslné, aby se lidé až v 50 letech dozvídali, v jakém věku půjdou do důchodu. V diskusním...

Minus 210 miliard za pět měsíců. Jen dvakrát Česko hospodařilo hůř

3. června 2024  14:01

Schodek státního rozpočtu za uplynulých pět měsíců letošního roku činí 210,4 miliardy, sdělil...

Dluží stovky milionů, i Gretzkému. Český nápad na pamětní bankovky zkrachoval

3. června 2024  20:04

Firma Top Legends, která prodává pamětní bankovky věnované slavným sportovcům, na sebe podala...

Neplatiče odstřihlo SVJ od tepla a teplé vody. V pořádku, uvedl Nejvyšší soud

5. června 2024

Společenství vlastníků může rozhodnout o tom, že nebude služby dodávat vlastníkům jednotek, kteří...

Česko sází na biometan. Už brzy má nahradit velkou část zemního plynu

6. června 2024

Premium Nejnovější zemědělská biometanová stanice zpracovávající odpad z rostlinné a živočišné výroby byla...

Koupit drahý džus, nebo vylisovat pomeranče? Spočítali jsme, co se vyplatí

6. června 2024

Z pomerančového džusu se stal exkluzivní nápoj. Litr se nyní v českých obchodech prodává za 80 až...

Sběratelé jsou v pohotovosti. Do oběhu jdou první bankovky s králem Karlem

5. června 2024

Od 5. června 2024 se ve Velké Británii poprvé dostávají do oběhu nové bankovky s vyobrazením krále...

A chudí mají problém. Egypt po desetiletích zdražil dotovaný chleba

5. června 2024

Dotování pečiva je v Egyptě kontroverzním tématem. Příspěvek je záchranou pro chudé, často je ale...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Vznikající nádor v těle signalizuje celá plejáda příznaků, říká neurochirurg

Premium Narodil se v USA, zkušenosti sbíral i ve světě, ale doma je v Praze. Specialista na operace mozku Jan Šroubek si nyní...

Hledal jsem manželku v Africe, sbalit ženskou tam zabere sekundu, říká dobrodruh

Premium Byl na šesti kontinentech, projel 135 států a během své cesty kolem světa ujel 230 tisíc kilometrů. Parťákem mu po...

Hejt není názor, říká Arichteva. Žena herce Blažka jí doporučila plastiku prsou

Herečka Veronika Arichteva (38) se stala terčem kritiky manželky herce Filipa Blažka (50). Jolana Blažková (44) se...

Hana Vagnerová: Nikdo v USA neříkal, že bych měla být vdaná a mít děti

Herečka Hana Vagnerová (41) žila střídavě v Česku a USA. Aktuálně má za sebou natáčení amerického filmu s hvězdou...

Čekat čtyřicet minut na latte? Fronty ve Starbucks deptají obsluhu i zákazníky

Kavárenský řetězec Starbucks se ve Spojených státech potýká s dosud nepoznaným problémem: příprava kávy trvá příliš...