- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
drobrá upřesnění:
1. trasování s tunelem u stanice Mutějovice a smyčkou u Domoušic je zcela logické. Trať musela být co nejkratší, stavebně co nejlevnější, měla mít jen jeden vrcholový bod (je v onom tunelu) a s přípustným sklonem nejvíce 17 promile (kvůli vozbě uhelných vlaků do Rakovníka a dále) nezbylo než výškový rozdíl od Loun k tunelu u Mutějovic zdolat prodloužením trasy. S kounovskými kameny to nemá absolutně nic společného.
2. Účelem dané dráhy bylo vyvážet uhlí z duchcovské pánve do středních Čech a ke státní rakovnicko-protivínské dráze nezávisle na jiných (soukromých) drahách a také připojit na železnici uhelné doly na Mutějovicku (Perun), které nedalekou Buštěhradskou dráhu moc nezajímaly.
3. propojení s Buštěhradskou dráhou mezi Janovem a Kounovem bylo zbytečné jak z vojenského, tak z dopravního hlediska, proto ani nebylo státem (jím vydanou koncesí) nařízeno. Obě dráhy byly navzájem konkurenční.
Trať se plánovala v roce 1899,ale kamenné řady objevil až v roce 1934 kounovský učitel. Tak nevím jestli se jim trať vyhýbá záměrně, když se o nic do té doby nevědělo!