Diskuze

Na co zírá mašinfíra: Trať z Rakovníka do Mostu se vyhýbá tajemné lokalitě

Dnešní Mašinfíra se vypraví na více než 70 kilometrů dlouhou cestu ze Středočeského do Ústeckého kraje. Regiosprinterem společnosti Die Länderbahn CZ projedeme malebnou trať 126 z Rakovníka do Mostu. Jednomu místu se velkým obloukem vyhneme, a sice tajemným Kounovským kamenným řadám.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

drobrá upřesnění:

1. trasování s tunelem u stanice Mutějovice a smyčkou u Domoušic je zcela logické. Trať musela být co nejkratší, stavebně co nejlevnější, měla mít jen jeden vrcholový bod (je v onom tunelu) a s přípustným sklonem nejvíce 17 promile (kvůli vozbě uhelných vlaků do Rakovníka a dále) nezbylo než výškový rozdíl od Loun k tunelu u Mutějovic zdolat prodloužením trasy. S kounovskými kameny to nemá absolutně nic společného.

2. Účelem dané dráhy bylo vyvážet uhlí z duchcovské pánve do středních Čech a ke státní rakovnicko-protivínské dráze nezávisle na jiných (soukromých) drahách a také připojit na železnici uhelné doly na Mutějovicku (Perun), které nedalekou Buštěhradskou dráhu moc nezajímaly.

3. propojení s Buštěhradskou dráhou mezi Janovem a Kounovem bylo zbytečné jak z vojenského, tak z dopravního hlediska, proto ani nebylo státem (jím vydanou koncesí) nařízeno. Obě dráhy byly navzájem konkurenční.

5 0
možnosti

Trať se plánovala v roce 1899,ale kamenné řady objevil až v roce 1934 kounovský učitel. Tak nevím jestli se jim trať vyhýbá záměrně, když se o nic do té doby nevědělo!

3 0
možnosti