Diskuze

Trajektům mezi Helsinkami a Tallinnem uleví nejdelší podmořský tunel

Finsko a Estonsko plánují železniční tunel pod mořem až za 20 miliard eur, který bude dlouhý 103 kilometrů a povede až 215 metrů hluboko pod mořským dnem. Projekt by sblížil Helsinky a Tallinn jako nikdy předtím: cestu mezi těmito metropolemi by zkrátil ze dvou hodin na třicet minut.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TM

Nevím, proč jsou ty trajekty tak velké - podle článku vychází v průměru jeden cestující na trajekt... ;-D

0 0
možnosti
VJ

Rocne 8 miluonu cest? Tzn denne 22 tisic cest???

1 1
možnosti
TM

To budou počty cestujících. Díval jsem na na video plavby a zase tak moc hemžení tam není. 22 tisíc je strašně moc. To asi mají přeloženo z některých webů, kde ne napsáno 8 mil. ferry journeys, ale v níže uvedeném odkazu se mluví o passangers http://www.finestlink.fi/en/2017/12/18/helsinki-tallinn-tunnel-connect-rail-networks-lapland-central-europe/

1 0
možnosti
TM

Tak už víme co je v plánu, teď pozvat stroje a lidi a začít stavět, nejlépe už 19. v pondělí, nebo to dopadne jako železnice Praha - Drážďany, velké plány, projekt představen, krásná vizualizace, ale neděje se NICRv

2 0
možnosti
DZ

Takze misto na trajekt budou chodit pit do vlaku. Takze cely vlak bude vlastne takovy jidelni vuz.

2 0
možnosti
TM

To asi ne, na chlastačky tam mají "výletní trajekty". V tak rychlém vlakovém spojení se ani vodkou nezahřejete.

6 0
možnosti
ZD

Věřím, že to postaví dříve než v Praze železnici (metro) na letiště

12 0
možnosti
TM

Předpokládám, že ano, v Česku se staví relativně rychle, ale to povolování, vykupování, výběrová řízení a protesty lidí..... Předpokládám, že ryby ve Finském zálivu budou stavbě nakloněny a nebudou stavbu blokovat.

6 0
možnosti
TT

Aby to nedopadlo jako s Eurotunelem nebo Seikanem.

0 0
možnosti
TM

Jo, to by bylo špatné, přes Eurotunel a Seikan se dosud jezdí ;-)

2 0
možnosti
RK

take lze snizit finske dane na alkohol a pulka jizd do Talinu nebude treba. Na ten zbytek budou stacit trajekty a tunel se stavet nemusi.

11 1
možnosti
VJ

V62í23t 13J65ů76z61a

17. 2. 2018 5:38

Trajekty uskuteční za rok osm milionů cest z Helsinek do Tallinu či zpět.

Zdroj: https://cestovani.idnes.cz/podmorsky-tunel-helsinki-tallinn-estonsko-finsko-vlaky-rail-baltica-zeleznice-nejdelsi-zeleznicni-ird-/kolem-sveta.aspx?c=A180214_145321_kolem-sveta_taj

To je tedy síla, vždyť to je průměrně tisíc lodí za hodinu, to pendlování tisíců lodí musí být úchvatné!

16 0
možnosti
TM

Co na to říct. Duty-free. Češi chodí chlastat do hospody, Finové na loď;-)

4 1
možnosti
JK

To je správná cesta. Celá trasa Berlín (Praha) - Varšava - Vilnius - Riga - Talin a Helsinky by měla být co nejdříve propojena vysokorychlostní železnicí.

14 0
možnosti