Podle šéfa českobudějovického závodu Horní Vltava Jana Flíčka by mohly první výletní lodě startovat od Lannovy loděnice už 15. května.
"Je třeba odbagrovat tak šest tisíc kubíků nánosu," konstatoval Flíček.
Kam materiál vítězná firma vyveze, podle něj záleží na zhotoviteli. Na kolik povodí odhaduje investici, nechává bez odpovědi. "Vzhledem k výběrovému řízení se taková informace neříká," poznamenal.
Majitelé lodí loni prodělali
Loňská sezona byla pro majitele výletních lodí katastrofální. Jak přiznal hned zkraje po červnových povodních vlastník lodí Štěpán Machart, prodělali za první měsíc 300 tisíc korun jen na odřeknutých zájezdech.
Koryto Vltavy má mít totiž od Budějovic k Hluboké splavnou hloubku 1,6 metru, ale ve skutečnosti se místy, například pod Jiráskovým mostem, vynořil ostrov štěrku, který zde zůstal dodnes. Přitom právě v těchto místech je obratiště lodí.
Povodeň zanesla i jezy. V současné době mohou jezdit lodě z Českých Budějovic až k přehradě Hněvkovice, což je 29 kilometrů.
Práce, které řídí Ředitelství vodních cest se zastavily na čas u jezu na Hněvkovické přehradě, kde vznikly neshody ve výběrových řízení.
Jan Flíček věří, že tentokrát se zakázka objede bez komplikací. Velké bagrování by mělo začít v dubnu, pokud bude počasí stále příznivé.
Škody dosáhly tři čtvrtě miliardy
Podle mluvčí Povodí Vltavy Michaely Pohůnkové dosáhly loňské povodňové škody na jejich řekách 742 milionu korun. Jihočeský závod Horní Vltava z toho měl za 133 milionů korun škod.
"Díky finanční rezervě vytvořené v minulých letech jsme mohli začít s nejnutnějšími opravami hned po povodních," uvedl generální ředitel státního podniku Povodí Vltavy Petr Kubala.