Poničené troleje opravovalo několik elektrikářů. Vlaky začaly kolem 19:30 postupně opouštět nádraží. "Všechny dráhy se podařilo zprovoznit do jednadvacáté hodiny," sdělil iDNES.cz mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Pavel Hala s tím, že je ještě třeba dodělat dílčí opravy.
"Brno je velký uzel a každé omezení se na něm projeví," řekla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Přes Brno tak nemohl jet rychlík EC 177 Praha - Břeclav, stejně jako Pendolino Super CIty 16 Břeclav - Praha, oba musely přes Přerov.
Správa železniční a dopravní cesty se snažila závadu odstranit co nejrychleji. "Veškeré možné pracovníky jsme vyslali na místo. Jsou to dvě jednotky, to znamená dvě mašiny a na každé asi pět zaměstnanců," přiblížil Hala.
Nejvíce se načekali cestující do Bratislavy a Olomouce. "Jejich vlaky měly kolem devatenácté hodiny největší zpoždění ze všech. Více než hodinu a padesát minut," řekla z místa redaktorka MF DNES Barbora Lukšová.
Informaci potvrdila také mluvčí Českých drah. "Ta zpoždění jsou opravdu velká. Výpadek se stal mezi Maloměřicemi a hlavním nádražím. Regionální vlaky se snažíme podle možností nahradit autobusovou dopravou, ale bohužel všechny dálkové spoje, rychlíky, uvízly na hlavním nádraží v Brně a nejedou," popsala krátce po výpadku Šubová.
Nejvytíženější trati do České Třebové a do Tišnova byly dočasně významně ochromené.
"Zavřeli před námi přepážku"
Cestující, které redaktorka Barbora Lukšová na místě oslovila, si stěžovali, že je na nádraží o ničem neinformovali. "Co se vlastně stalo?" ptali se jí.
Klára Przybylová, která měla přes Ostravu namířeno do Havířova, čekala na nádraží již 90 minut. "Není to poprvé. Ve čtvrtek jsem čekala tři hodiny. Dnes nám nikdo nic neřekl, na informacích před námi dokonce zavřeli přepážku," zlobila se.
Po 19. hodině se na nádraží sice ozvalo hlášení, cestující ho ale neslyšeli. "Je tady hrozný hluk, hlava na hlavě, cestující pořád o něco zakopávají," popsala Lukšová situaci v hlavní hale.
České dráhy nařčení důrazně odmítají. "Shodou okolností uvízl na brněnském nádraží také náměstek krajské osobní dopravy. Informoval mě, že všechny pokladní měly nařízeno, aby neodcházely ani po skončení pracovní doby, informovaly cestující a případně i vracely jízdné," ohradila se Šubová.
Možnost, že by někdo ze zaměstnanců záměrně před cestujícími zavřel okénko, odmítá. "Je možné, že se právě střídaly směny," vysvětlila mluvčí.