Diskuze

Rychlovlaky jsou na jihu Moravy pod palbou kritiky, vadí trasa poblíž domů

Už tak špatná situace s hlukem se kvůli vysokorychlostní trati ještě zhorší. Vibrace mohou změnit blízká obydlí v tančící domy. Soukromé pozemky se budou znárodňovat a kvůli přivedení vlaků blíž k domům se lidé v noci nevyspí. Podobné výtky padaly ze strany obyvatel Modřic na Brněnsku na nedávném představení plánu na výstavbu a podobu vysokorychlostních tratí na jihu Moravy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

"v noci se už nevyspím" protože budou stavět VRT tratě je totální nesmysl.

Koncept VRT v Česku totiž počítá jen s provozem přes den (a nocí vyhrazenou na případné opravy).

0 0
možnosti
VF

A vědí místní že v noci vlaky skoro nejezdía? A na VRT je tento čas vymezen pro údržbu která znamená hladně diagnostiku, takže tam jednou za pár dní projede diagnostická souprava.

Bude to VRT nemůže být zastávka v každé díře kolem které vede. Stejně tak by to mělo být s dálnicemi. Právě ty časté sjezdy je dost prodražují

2 0
možnosti
JD

zlatej vlak v noci, profičí a je fuč. dotčeným bych dopřál bydlení u hospody nebo laveček v parku 😁

5 0
možnosti
PB

P36a32v19e24l 82B64í76n58a

11. 10. 2023 12:01

Když jsem na jedné malé vesnici viděl taškařici mezi občany, kterou zapříčinil návrh na vybudování chodníku od 'kulturáku' k autobusové zastávce... Nebudu vás napínat, chodník tam není dodnes.

4 0
možnosti
TT

Pod tou první trapnou vizualizací máte chybu v popisce: Vysokorychlostní trať NEpovede z Brna přes Modřice, ale povede KOLEM Brna přes Modřice.

1 1
možnosti
JK

Pochopil jsem to správně, že na Jižní Moravě se buduje VRTka a stát se handrkuje s obcemi kvůli úseku Pouzdřany - Rajhrad, který má délku cca 20km(!!!), kde by se mělo jezdit 320 km/h, aby zbytek tratě do Břeclavi se jelo 160-200 km/h, protože to povede ve stávající trase?! To ten vlak ani té rychlosti nedosáhne a už aby začal brzdit!

3 0
možnosti
PM

Každý kousek se počítá. Tady ani tak nejde o rychlost jako spíš o extra pár kolejí, aby VRT vlak nemusel poskakovat za osobákem zastavujícím na každé zastávce.

0 0
možnosti
MP

M42a13r33t48i47n 16P57e90t23r

11. 10. 2023 9:27

Jih Moravy je Hodonín, Břeclav, Mikulov atp. ale rozhodně bych za jih Moravy neoznačil dědinu kousek pod Brnem

1 3
možnosti
BH

Není lepší začít stavět hyperloop, to bude v době dokončení jistě už reálně fungovat.

0 0
možnosti
MK

Chce to komunikovat, komunikovat a komunikovat.

Rychlovlaky jsou z principu to nejtissi, co po kolejich jezdi. Subjektivne, kdyz stojim na moste nad projizdejicim TGV 40 km za Strasburkem, kde uz jede 300-320 km/h, hluk od nej neni vetsi, nez od nakladniho vlaku, projizdejiciho o 5 km jizneji mestem na obycejne trati. Zato ten prujezd trva jen par vterin. Pri nizkych rychlostech pak TGV nadela min hluku nez auto. ...rok jsem bydlel u Lille, okno jsem mel nejakych 40m od trati, kde vlaky jezdily do 100 km/h.

Na rychlosti samozrejme zalezi, ale jeste vic zalezi na vlaku.

Nejake vibrace, to je vylozene blabol. Opet je zdrojem tezky nakladni vlak a ne vysokorychlostni souprava.

A jezdeni v noci, jsou snad lidi blbi? Komu by v 1 rano zalezelo na tom, aby se do hodiny dostal do Prahy? Po 23h vysokorychlostni vlaky v Evrope nejezdi, protoze by se nevyplatilo je vypravit. ...teda, snad krom Nemecka, kde i VRT stavi v kazde druhe vesnici a dosahuje zavratne prumerne rychlosti 130 km/h. V Nemecku si ale fakt snad brat priklad nebudeme.

8 0
možnosti
TD

30 let se o tom ví, ale obce se začínají ozývat, až se má začít stavět.

1 2
možnosti