Diskuze
VIDEO: V Brně si montují vlastní tramvaje, Drak vydrží nejméně 25 let
Děkujeme za pochopení.
J28a65n 29K83u62d52e83r78a
Tak az za 25 let odstavi typ t3, mozna dojde I na draky
K72a24r17e78l 27T38r91e52j47b33a29l
V roce 2012 to samé podstoupil Liberec. Nakonec záměr zrušil. Ta stavebnice z KOSu je o 20-30% levnější, než nákup zkompletované tramvaje. To je to "ušetření". Vznikne ale prototyp tramvaje plný vad, který se pak půl roku testoval, opravoval a předělával. Po roce bastlení měl Liberec 1 tramvaj a prohlásil "nikdy více".
Cituji: Stavba prototypu bude stát kolem 45 milionů korun, další vozy by pak měly být o něco levnější. (Uvádí se jinde 38 mil.) Srovnatelnou tramvaj nám nedávno nabízel Bombardier za 65 milionů korun.
Opozice to kritizovala, že je to velký risk. Musí proběhnou homologace prototypu, tramvaj musí najet tisíce kilometrů, pak teprve může nabrat cestující. Pokud se to nepovede, bude stát ve vozovně nepoužitelný šrot za 45 mil. Jeden už v Liberci mají od ČKD Praha, který dodal stavebnici a před homologací ČKD zkrachovalo.
Zakázka je napsaná na jediného dodavatele - KOS - Pragoimex. Což je okatý podvod, protože tramvaje vyrábí plno dodavatelů. Jenže Pragoimex sponzoruje zdejší hokej a je zaháčkovaný na vedení města a jeho mafii. Zakázku podepsal před odchodem zdejší primátor a odebral se věnovat hokeji...
Zkušební provoz probíhal půl roku testování, tramvaj prošla 34 zkouškami a také úpravami. Dopravní podnik musel především řešit vysokou hlučnost vozidla. „Museli jsme vyměnit prvky, které mají vliv na odpružení vozidla, podařilo se tak hlučnost v měřených domech snížit o 40 procent.“
Přestože liberecký dopravní podnik neplánuje pokračovat v nákupech nové tramvaje, její výrobce Pragoimex doufá, že po typu EVO2 sáhnou jiní dopravci, nabídne je, až ujede dostatek kilometrů v Liberci.
V Brně Pragoimex také sponzoruje hokej?
K78a96r50e50l 76T70r45e96j69b82a44l
Jediné, co mě těší, že pražští obchodníci proslavení korupcí dodají Brnu bedny šrotu z Krnova a Praha tak na tom celém vykáže snadný zisk.
Možná by teď mohli moravští patrioti popovídat o fištrónu a šikovných ručičkách v nějakém Brně kdesi na Moravě.
K59a94r35e30l 34T44r54e44j26b53a53l
"Nechci tu slevu zadarmo." Aneb, jak lže a krade DPMB. (Také Wiki, viz níže.) Cituji z odborných článků:
Tramvaje si DPMB zakoupil na základě výběrového řízení, v němž byl jediný účastník, který byl ochoten akceptovat podmínky vlastní montáže vozidel v areálu dílen brněnského DP. (Stavebnice tramvají šotoušům jen tak někdo nedodává.)
Náklady na projekt činí cca 1,3 miliardy korun. Kompletace jednoho vozu by měla zabrat 4–5 měsíců, na vozidle pracuje zhruba 30 zaměstnanců. (Tj. asi 6 mil. Kč na platech za 5 měsíců práce.)
Cena jedné tramvaje (resp. skříní článků a komponentů nezbytných pro sestavení) byla nakonec stanovena na 26,483 mil. Kč, celá zakázka má pak hodnotu 1,085.803.000 Kč (všechny ceny uvádíme bez DPH). V ceně vozidla však není uvedena práce, kterou budou muset na tramvajích odpracovat ještě pracovníci brněnského DP, aby byla tramvaj pojízdná, takže celková finální cena vozidla bude bezpochyby vyšší. Promítnout do ní je navíc nutné také další spojené náklady. Pokud bychom do nákladů rozpočítaly i dodávku technické výrobní dokumentace (3,5 mil. Kč) a licenční smlouvu (10,66 mil. Kč), stoupá cena každého vozidla o dalších 345. 000 Kč (26,828 mil. Kč/vůz). Před dvěma lety se přitom Krnovské opravny a strojírny hlásily do tendru na středněkapacitní tramvaje v Ostravě, kde již kompletní vozidlo nabízely za částku cca 27 mil. Kč.
No paráda, DPMB to samé zvládne za 33-35 mil. Kč a tím výrazně šetří peněženky Brňanů. K tomu se mohou Brňané svézt v amatérsky poskládané tramvaji. To nemá chybu.
M20i65l46a91n 24V96o88l88e13k
V Praze si také montují vlastní tramvaje. To je dnes prakticky nutnost, protože dodávka nových vozů musí být obrovská, aby si na tom namazalo kapsy spousta lidí. O dodávku pár kusů ročně Škodovka zájem nemá.
K92a20r39e91l 89T77r25e51j22b27a55l
Co vím, nakupoval se šrot českých tramvají v ruských satelitech a Maďarsku, že je v Praze umí repasovat.
Myslím, že šlo o obousměrné tramvaje. Ty se nasazují při výlukách. Po tom, co byl v zájmu DPP odstřelen starosta Prahy 1 a tím se dostaly tramvaje na Václavák, je v hledáčku snajprů DPP starosta Prahy 4. Dík Déčku se uzavře stanice metra Pankrác a je na stole záměr, v tomto mezičase, dostat tramvaj z Pankráce na Budějovickou, pak na Dvorce a pak přes nový most na Smíchov. Praha 4 ale tramvaje posílá k čertu. Povolila jen prodloužení na Pankrác.
Praha na té Budějovické prodala smyčku na výstavbu developerům, že zde tramvaje už nikdy nebudou. Pro expanzi "supermoderních tramvají v Praze" je tedy třeba šrot z Ruska, co se obejde bez smyčky. ;-)
M24i95k38u64l21á52š 95K13a57l96i12n16a
Tohle zkoušeli i v Praze s vozidlem EVO2, bohužel nakonec koupili předražené, nevzhledné a úplně špatně zkonstruované krámy z Plzně. Je ale pravda, že krámy z Plzně jsou dražší, to je pravda.
K79a79r50e48l 65T43r40e56j29b12a32l
Důvodem ÚOHS. Aneb, packalové v Brně holdující protekci neumí vypsat veřejnou zakázku, aby ji odmítnutý dodavatel či ÚOHS nenapadl pro nedostatky a nezrušil.
Chvála "zlatých ručiček" je o tom, jak umí DPMB obejít zákony ČR.
DPMB jede za peníze Brňanů. Brňané si v jízdném tu výrobu zaplatí. Výroba vozidel určitě není předmětem činnosti městského dopravce.
A pak, ochrana trhu znamená, že přesně tohle stát nedovolí a ochrání výrobu a zakázky pro zavedené výrobce na trhu. Co je na tom efektivního, pokud si v Brně budou na koleně skládat tramvaje a třeba Plzeň bude proto propouštět?
Měl jsem za to, že cílem Česka je bodovat na trzích EU. A to má podmínku, nějaký výrobce musí dělat vývoj a mít zakázky. Což usmolená dílna DPMB asi těžko zajistí.
Viděl bych tady rozvracení českého právního státu a českého hospodářství.
M98a97r39t24i37n 80R79o71h11o84v41s15k89ý
Pane Trejbale, nákup by si Brňané v jízdném a dotacích nezaplatili? A dle Vás znamená ochrana trhu to, že zavedený výrobce je vyzívaný pod ochranou ÚOHS a ostatní to mají zakázané? Takže ˇUOHS bojuje za monopol a ne proti němu? No, a pokud usmolená dílna v DPmB ( tak se to pro Vaši informaci správně píše) rozvrací český právní stát a české hospodářství, je to třeba mně osobně zcela u zádě. Brno není v čechách.
M67i13l92a20n 67P65r79i47k43r26y86l
Jako Brnak jsem k tomu zameru byl skepticky. Nemam rad tzv. lidovou tvorivost, spise davam prednost osvedcenym resenim. Z clanku neumim vycist, zda je ta tramvaj zvlaste konstruovana nebo je to jiz nejaka prevzata koncepce. Z toho klipu vyplyva, ze k designu se vyjadrovali lide, ale nepredpokladam, ze treba podvozek bychom v Brne vyvijeli sami. To je jedine, co mi chybi na tech informacich. Ale- na druhe strane, ja bydlim v Masarykove ctvrti a do centra jedu jedine salinou. A tyhlety jsou na rozdil od tech seriovych podstatne lepsi. Tiche, komfortni a remeslne evidentne dobre udelane. Navic lide, kteri je montuji od prvniho sroubku, je dobre znaji a tudiz opravy nebudou zdlouhave. Rozhodne ne tak, jak jsme opravovali Pandury po srazce s Felicici. Ja tomu projektu nakonec fandim. Protoze vysledek je super a da to praci mnoha lidem.
O93d79s17t76r94a71n56ě32n14ý 83U46ž32i48v73a60t44e12l
R75i37c62h18a44r66d 29P60o95l97á50k
Vyrábějí? Jako opravdu? Nebo pouze kompletují?
M40a46r87t62i80n 42K24o93n51e36č80n52ý
Z článku není jasné, zda se šaliny kompletují z dovezených celků, nebo zda v Brně svařují karoserie, navíjí elektromotory, a soustruží dvojkolí z výkovků. Věta z článku "Během testování se doladilo nastavení zpětných zrcátek" lze volně přeložit jako "Během testování došlo ke kolizi zrcátka v oblouku s vozem na vedlejší koleji, tak se to řešilo".
I43v38o 93Č30á59n
Tady si to můžete přečíst: https://cs.wikipedia.org/wiki/EVO2
B23o86h25u97m73i16l 66M78i31c11h93a45l
Škoda, že na nějakém záběru není ta první, co má na sobě dračí šupiny (a ten drak má na čumáku roušku). Toho mají tady: https://blanensky.denik.cz/z-regionu/salina-tramvaj-drak-brno.html
J63i49ř47í 25T13i95n25t29ě81r84a
Pane Michale,
sice neznám číslo prototypu, ale šalina se šupinami je zobrazena na https://www.idnes.cz/brno/zpravy/vyroba-tramvaji-drak-dopravni-podnik-brno.A201228_144115_brno-zpravy_krut/foto/KRU886084__0LB2655_edit.jpg
Odtrhněte víčko od jogurtu, kelímky nevyplachujte, nabádá odpadová firma
Se spuštěním automatické třídicí linky loni v březnu se v Brně nejen zvýšila rychlost zpracování...
Policie dopadla dvojici, po které pátrala kvůli napadení ženy na zastávce
S modřinami a podlitinami a surově zbitá skončila po vánočním večírku loni v prosinci mladá žena,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Třinec opět vymazal Budějovice, Litvínov uštědřil debakl nedůrazné Kometě
Po vzoru předchozích let vstoupili do play off hokejové extraligy obhájci titulu z Třince, po...
Mám právo stát na chodníku, řval na strážníky řidič. Okřikl i plačící dceru
Do nepříčetnosti vytočili brněnští strážníci řidiče, který své auto zaparkoval na chodníku. Chtěli...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Cynický otec uškrtil manželku a tchyni, zamkl s nimi děti a šel do hospody
Premium Před pětaosmdesáti lety začalo temné období, kdy byl vyhlášen protektorát Čechy a Morava. Ani...
Po lahvi rumu a bez řidičáku. Šofér před strážníky otočil auto na střechu
Bez řidičského oprávnění a navíc notně opilý usedl v neděli odpoledne za volant šofér v brněnském...
Ustojí trenér Polách špatné výkony? Zbrojovka je opět v tísni
Jenom tři jarní kola ve druhé fotbalové lize stačila, aby vedení Zbrojovky začalo zvažovat už...
Soužení s Tomkem pokračuje. Nedal jsem mu to do lapačky schválně, řekl Flek
Před začátkem extraligového čtvrtfinále proti Litvínovu brněnský hokejový útočník Jakub Flek...
Brno chce přilákat zdravotní turisty z ciziny, operaci mohou spojit s výletem
Brněnská inzerce cílí na potenciální pacienty z řad turistů z okolních zemí. Plastičtí chirurgové...
Pronájem bytu 3+1 s terasou, Šlapanice,…
Sušilova, Šlapanice, okres Brno-venkov
18 000 Kč/měsíc