Diskuze
VIDEO: V Brně si montují vlastní tramvaje, Drak vydrží nejméně 25 let
Děkujeme za pochopení.
J31a50n 39K37u56d23e92r47a
Tak az za 25 let odstavi typ t3, mozna dojde I na draky
K43a80r16e33l 27T18r54e74j93b96a70l
V roce 2012 to samé podstoupil Liberec. Nakonec záměr zrušil. Ta stavebnice z KOSu je o 20-30% levnější, než nákup zkompletované tramvaje. To je to "ušetření". Vznikne ale prototyp tramvaje plný vad, který se pak půl roku testoval, opravoval a předělával. Po roce bastlení měl Liberec 1 tramvaj a prohlásil "nikdy více".
Cituji: Stavba prototypu bude stát kolem 45 milionů korun, další vozy by pak měly být o něco levnější. (Uvádí se jinde 38 mil.) Srovnatelnou tramvaj nám nedávno nabízel Bombardier za 65 milionů korun.
Opozice to kritizovala, že je to velký risk. Musí proběhnou homologace prototypu, tramvaj musí najet tisíce kilometrů, pak teprve může nabrat cestující. Pokud se to nepovede, bude stát ve vozovně nepoužitelný šrot za 45 mil. Jeden už v Liberci mají od ČKD Praha, který dodal stavebnici a před homologací ČKD zkrachovalo.
Zakázka je napsaná na jediného dodavatele - KOS - Pragoimex. Což je okatý podvod, protože tramvaje vyrábí plno dodavatelů. Jenže Pragoimex sponzoruje zdejší hokej a je zaháčkovaný na vedení města a jeho mafii. Zakázku podepsal před odchodem zdejší primátor a odebral se věnovat hokeji...
Zkušební provoz probíhal půl roku testování, tramvaj prošla 34 zkouškami a také úpravami. Dopravní podnik musel především řešit vysokou hlučnost vozidla. „Museli jsme vyměnit prvky, které mají vliv na odpružení vozidla, podařilo se tak hlučnost v měřených domech snížit o 40 procent.“
Přestože liberecký dopravní podnik neplánuje pokračovat v nákupech nové tramvaje, její výrobce Pragoimex doufá, že po typu EVO2 sáhnou jiní dopravci, nabídne je, až ujede dostatek kilometrů v Liberci.
V Brně Pragoimex také sponzoruje hokej?
K84a50r96e76l 21T21r63e73j97b70a57l
Jediné, co mě těší, že pražští obchodníci proslavení korupcí dodají Brnu bedny šrotu z Krnova a Praha tak na tom celém vykáže snadný zisk.
Možná by teď mohli moravští patrioti popovídat o fištrónu a šikovných ručičkách v nějakém Brně kdesi na Moravě.
K53a12r19e65l 74T77r15e84j44b87a88l
"Nechci tu slevu zadarmo." Aneb, jak lže a krade DPMB. (Také Wiki, viz níže.) Cituji z odborných článků:
Tramvaje si DPMB zakoupil na základě výběrového řízení, v němž byl jediný účastník, který byl ochoten akceptovat podmínky vlastní montáže vozidel v areálu dílen brněnského DP. (Stavebnice tramvají šotoušům jen tak někdo nedodává.)
Náklady na projekt činí cca 1,3 miliardy korun. Kompletace jednoho vozu by měla zabrat 4–5 měsíců, na vozidle pracuje zhruba 30 zaměstnanců. (Tj. asi 6 mil. Kč na platech za 5 měsíců práce.)
Cena jedné tramvaje (resp. skříní článků a komponentů nezbytných pro sestavení) byla nakonec stanovena na 26,483 mil. Kč, celá zakázka má pak hodnotu 1,085.803.000 Kč (všechny ceny uvádíme bez DPH). V ceně vozidla však není uvedena práce, kterou budou muset na tramvajích odpracovat ještě pracovníci brněnského DP, aby byla tramvaj pojízdná, takže celková finální cena vozidla bude bezpochyby vyšší. Promítnout do ní je navíc nutné také další spojené náklady. Pokud bychom do nákladů rozpočítaly i dodávku technické výrobní dokumentace (3,5 mil. Kč) a licenční smlouvu (10,66 mil. Kč), stoupá cena každého vozidla o dalších 345. 000 Kč (26,828 mil. Kč/vůz). Před dvěma lety se přitom Krnovské opravny a strojírny hlásily do tendru na středněkapacitní tramvaje v Ostravě, kde již kompletní vozidlo nabízely za částku cca 27 mil. Kč.
No paráda, DPMB to samé zvládne za 33-35 mil. Kč a tím výrazně šetří peněženky Brňanů. K tomu se mohou Brňané svézt v amatérsky poskládané tramvaji. To nemá chybu.
M58i28l49a51n 85V70o61l58e87k
V Praze si také montují vlastní tramvaje. To je dnes prakticky nutnost, protože dodávka nových vozů musí být obrovská, aby si na tom namazalo kapsy spousta lidí. O dodávku pár kusů ročně Škodovka zájem nemá.
K57a68r55e77l 31T70r34e62j66b78a13l
Co vím, nakupoval se šrot českých tramvají v ruských satelitech a Maďarsku, že je v Praze umí repasovat.
Myslím, že šlo o obousměrné tramvaje. Ty se nasazují při výlukách. Po tom, co byl v zájmu DPP odstřelen starosta Prahy 1 a tím se dostaly tramvaje na Václavák, je v hledáčku snajprů DPP starosta Prahy 4. Dík Déčku se uzavře stanice metra Pankrác a je na stole záměr, v tomto mezičase, dostat tramvaj z Pankráce na Budějovickou, pak na Dvorce a pak přes nový most na Smíchov. Praha 4 ale tramvaje posílá k čertu. Povolila jen prodloužení na Pankrác.
Praha na té Budějovické prodala smyčku na výstavbu developerům, že zde tramvaje už nikdy nebudou. Pro expanzi "supermoderních tramvají v Praze" je tedy třeba šrot z Ruska, co se obejde bez smyčky. ;-)
M39i79k88u39l69á13š 80K17a68l40i36n89a
Tohle zkoušeli i v Praze s vozidlem EVO2, bohužel nakonec koupili předražené, nevzhledné a úplně špatně zkonstruované krámy z Plzně. Je ale pravda, že krámy z Plzně jsou dražší, to je pravda.
K86a65r22e60l 14T40r48e89j82b74a57l
Důvodem ÚOHS. Aneb, packalové v Brně holdující protekci neumí vypsat veřejnou zakázku, aby ji odmítnutý dodavatel či ÚOHS nenapadl pro nedostatky a nezrušil.
Chvála "zlatých ručiček" je o tom, jak umí DPMB obejít zákony ČR.
DPMB jede za peníze Brňanů. Brňané si v jízdném tu výrobu zaplatí. Výroba vozidel určitě není předmětem činnosti městského dopravce.
A pak, ochrana trhu znamená, že přesně tohle stát nedovolí a ochrání výrobu a zakázky pro zavedené výrobce na trhu. Co je na tom efektivního, pokud si v Brně budou na koleně skládat tramvaje a třeba Plzeň bude proto propouštět?
Měl jsem za to, že cílem Česka je bodovat na trzích EU. A to má podmínku, nějaký výrobce musí dělat vývoj a mít zakázky. Což usmolená dílna DPMB asi těžko zajistí.
Viděl bych tady rozvracení českého právního státu a českého hospodářství.
M93a18r24t23i56n 96R75o86h75o16v71s27k77ý
Pane Trejbale, nákup by si Brňané v jízdném a dotacích nezaplatili? A dle Vás znamená ochrana trhu to, že zavedený výrobce je vyzívaný pod ochranou ÚOHS a ostatní to mají zakázané? Takže ˇUOHS bojuje za monopol a ne proti němu? No, a pokud usmolená dílna v DPmB ( tak se to pro Vaši informaci správně píše) rozvrací český právní stát a české hospodářství, je to třeba mně osobně zcela u zádě. Brno není v čechách.
M97i70l84a58n 17P79r30i64k37r64y49l
Jako Brnak jsem k tomu zameru byl skepticky. Nemam rad tzv. lidovou tvorivost, spise davam prednost osvedcenym resenim. Z clanku neumim vycist, zda je ta tramvaj zvlaste konstruovana nebo je to jiz nejaka prevzata koncepce. Z toho klipu vyplyva, ze k designu se vyjadrovali lide, ale nepredpokladam, ze treba podvozek bychom v Brne vyvijeli sami. To je jedine, co mi chybi na tech informacich. Ale- na druhe strane, ja bydlim v Masarykove ctvrti a do centra jedu jedine salinou. A tyhlety jsou na rozdil od tech seriovych podstatne lepsi. Tiche, komfortni a remeslne evidentne dobre udelane. Navic lide, kteri je montuji od prvniho sroubku, je dobre znaji a tudiz opravy nebudou zdlouhave. Rozhodne ne tak, jak jsme opravovali Pandury po srazce s Felicici. Ja tomu projektu nakonec fandim. Protoze vysledek je super a da to praci mnoha lidem.
O27d44s37t58r79a15n24ě26n94ý 71U50ž45i21v35a54t63e16l
R27i23c16h33a48r31d 89P94o26l48á95k
Vyrábějí? Jako opravdu? Nebo pouze kompletují?
M30a41r38t79i44n 54K73o63n24e78č22n47ý
Z článku není jasné, zda se šaliny kompletují z dovezených celků, nebo zda v Brně svařují karoserie, navíjí elektromotory, a soustruží dvojkolí z výkovků. Věta z článku "Během testování se doladilo nastavení zpětných zrcátek" lze volně přeložit jako "Během testování došlo ke kolizi zrcátka v oblouku s vozem na vedlejší koleji, tak se to řešilo".
I65v28o 40Č81á16n
Tady si to můžete přečíst: https://cs.wikipedia.org/wiki/EVO2
B73o65h96u73m11i22l 14M29i26c11h41a96l
Škoda, že na nějakém záběru není ta první, co má na sobě dračí šupiny (a ten drak má na čumáku roušku). Toho mají tady: https://blanensky.denik.cz/z-regionu/salina-tramvaj-drak-brno.html
J28i60ř50í 95T16i67n15t77ě20r12a
Pane Michale,
sice neznám číslo prototypu, ale šalina se šupinami je zobrazena na https://www.idnes.cz/brno/zpravy/vyroba-tramvaji-drak-dopravni-podnik-brno.A201228_144115_brno-zpravy_krut/foto/KRU886084__0LB2655_edit.jpg
Nedávno odvolaný exekutor je po smrti, podle soudu zneužíval peníze dlužníků
Před necelými dvěma týdny Nejvyšší správní soud odvolal z funkce brněnského exekutora kvůli...
Zastřelil se nad propastí. V Macoše ukončil svůj život vězeňský dozorce
Jihomoravská propast Macocha má další oběť. Na začátku víkendu do ní spadl muž středního věku. S...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Plánovaný podzemní tunel na D43 v Brně má být zkrácený, starostové protestují
Chystaná podzemní trasa dlouho slibované silnice je v dokumentech zkrácená i přes původní sliby....
Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský
Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila
Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...
Jasany kosí houba. A blíží se brouk rychlejší než ruská armáda, varují odborníci
Jedna z pěších tras u vranovského zámku na Znojemsku, takzvaný Felicitin okruh, je až do odvolání...
Problém Drnovic si uvědomujeme. Americký šéf o budoucnosti Vyškova
Premium Ještě před půl rokem o americké společnosti Blue Crow Sports Group nevěděli ani fanoušci...
Muž zaplatil nové parkovací oprávnění, i tak mu přišly pokuty. Zasáhl ombudsman
Brněnský senior dostal od města automaticky vygenerovaný mail s upozorněním, že mu končí platnost...
Kometa si vybrala náhradu za Furcha, čeká na Stezkův návrat ze zámoří
Náhradu za končícího Dominika Furcha, který má údajně namířeno do Mladé Boleslavi, si vedení...