Diskuse k článku

Nápad za miliony. Brňané firmám zjistí, proč zákazníci odešli z e-shopu

Trojice Brňanů přišla s programem, který pomáhá majitelům e-shopů udržet si - z technického hlediska - zákazníky. Dovede totiž zaznamenat, jak přesně se lidé na e-shopu chovají a proč ho opustili. Program používá již 146 tisíc společností po celém světě a denně až 800 zájemců přibývá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P75e58t87r 69Č65a42p95k78a 6187862861128

Přišel jsem na smartlook i smartupp nedávno a pánové klobouk dolů. Funguje jak chat, kdy můžu odpovídat přímo z aplikace z mobilu, tak dokonale funguje nahrávání obrazovky, již jsem díky tomu opravil několik chyb na webu.

www.sebeobranabreclav.wz.cz

Vzhledem k našemu malému zaměření, potěší, že máme vše zdarma.

+1/0
25.4.2017 6:13

M60a74r32e78k 24J75a34n20e48č87k63a 1397216113971

Kdyby raději zapracovali na službách eshopu. Spolehlivě mě třeba dokáže odradit každý eshop, který má po stranách ty vyskakující nesmysly z heureky, nebo reklamní banner hned při vstupu na eshop na nějaký nesmysl, který nikoho nezajímá. Dále nemá v obchodních podmínkách jasně uvedenou cenu dopravy, nebo je povinná registrace, popřípadě zpřístupnění jiné dodací adresy až po registraci. Dále eshop, který má pouze přepravce ČP. Pokud objevím zboží jinde levněji a mám už zboží v košíku, normálně ho z košíku smažu a jdu jinde a nikdo neotravuje. Už vidím, jak tohle zjistí, proč jsem to zboží z košíku vlastně smazal a objednávku nedokončil ;-DNejdále to ale dotáhl jeden eshop na psí krmivo, kde provozovatel doslova vnucuje automatické zasílání jednou objednaného krmiva v pravidelném intervalu a i když mu to nepotvrdíte, začne vás bombardovat emaily s nabídkou této vlezlé služby. Inu co, jeho email i s "báječnou službou" skončil na blacklistu a již nikdy z jeho eshopu nenakoupím, i kdyby byl nejlevnější, stejně tak eshopy, které si libují v zasílání spamu. Asi jim nevadí, že končí na blacklistech a pak se diví, proč u nich lidi nenakupují a marně přemýšlejí proč kupující raději jinde ;-D

0/0
25.4.2017 0:02

M33i33c49h96a23l 96N61e35z24v17a50l 9453944114

Po precteni clanku nejak postradam "originalitu" tohoto napadu. To co clanek popisuje umi mraky SW, ktere jsou na trhu vecnost.

Pro vetsinu majitelu webu navic staci Google Analytics, ktery je navic zdarma, a kde se klikani mysi a chovani jednotlivych uzivatelu da videt taky.

Jedine, co me pripada jako pridana hodnota, je to, ze se to hodi do videa (misto tabulky ci grafu). Na druhou stranu, aby marketer sledoval uzivatele jednotlive, tak je to vyuzitelne asi na webech, kde neni moc velka navstevnost a jeden prodej navic neco znamena. U webu s vetsi navstevnosti je daleko zajimavejsi seldovat trendy, nez chovani jednotlivych lidi.

0/0
24.4.2017 18:57

T15o23m34á47š 32S10k68á30l86a 6298587

Tohle je ale bez explicitního souhlasu (například, že si žádám asistenci podpory) hodně na hraně. Sledovat kudy jezdím myší a co mačkám na klávesnici (bez toho to je bezcenné) jsou už hodně soukromé informace. Od hesla, až po to, že se mi občas podaří pastnout obsah, který jsem tak úplně vložit nechtěl.

Nenapadlo mě, že 140tis. webů sleduje a čeká na příležitost "mi poradit". Osobně mi přijde otravné, když chvilku koukám po shopu a vyjede okénko "podpory" jestli s něčím nepotřebuji pomoct. A teď už vím odkud se to bere.

+2/0
24.4.2017 17:32

L71á38ď20a 72V89r50a35n59ý 7248378778807

Na ladění aplikace (e-shopu) možná OK. Na analýzu zakazníku nepřináší nic nového co by se nedalo již dostat ze standardních e-shopů (tedy alespoň před 5 lety co jsem je dělal to tak bylo).

Co třeba vydedukují, když budu myší kroužit nad košíkem? Že jsem sup a potřebuji zdechlinu a jelikož ji neprodávají, tak jsem odešel?

+3/0
24.4.2017 12:38

D32a14v34i63d 25V17a20c42l76a45v14e90k 2674410338495

Tak z toho, ze budes krouzit nesmyslne mysi nevyvodi nic. Ty obvykle pri nakupu krouzis nesmyslne mysi kolem kosiku? :-D dokazu si predstavit, ze pri pohybu mysi odhadnou nejake moje vahani, ze hledam to spravne tlacitko, nebo ze se rozhoduju. Jestli je to az tak dulezite, neodhadnu. Pro eshop o deseti polozkach to asi nebude, ale pro neco velkeho sloziteho bude jednodussi zaplatit si tenhle nastroj, nez slozite analyzovat a oprimalizovat jednotlive kroky pohybu zakaznika ve slozite strukture.

0/0
24.4.2017 13:01

L16á46ď49a 82V36r32a71n94ý 7508438968967

Děláme analýzy systémů a uživatelů a ano lidé i pohybují myší aniž by cokoliv tím mysleli (čtou web, přemýšlí, hovoří s kolegou, rodinou ...).

Prostě drží myš a pohybuje s ní a občas zpanikaří, protože ji pak čeká na jiném místě a někdy i zavolá helpdesk :-).

0/0
24.4.2017 15:53

Ľ49u53d92o18v47í36t 34A57d20a95m21č66í35k 2884717677

Jestli někde nakoupím závisí od ceny produktu a nákladů na doručení a přívětivosti webstránek a jejich zaměstnanců. Video s pohyby myší napoví jen něco, může to být stejně zavádějící jako pročíst si název tohoto článku "...firmám zjistí, proč..." Volil bych spíš slova "...pomůžou částečně analyzovat, proč..."

Používám hodně porovnávače cen, takže vzhled webstránky je pro mě málo důležitý, a tam kde jsou otravní jako napr. alza, nenakupuju skoro z principu. Na druhou stranu logická vnitřní organizace stránky pro přehlednou orientaci a výběr poteší.

+2/0
24.4.2017 12:01

R47i51c40h66a10r29d 23M74i54c50h57a59l19o82w29s28k20i 1701879835376

Je to normální podvod. Nic z chování či prohlížení nevypovídá o úmyslu něco koupit.

+1/0
24.4.2017 11:51

J65a63n43a 83N22ě53m93e79č23k93o63v64á 3333524191766

Kriste pane. Nezapomeňte to dotáhnout k dokonalosti, tj. otravovat přímo zákazníky.

Vybírala jsem něco v e-shopu, a už při vyplněné (nikoliv odeslané!) objednávce jsem našla jiný, vhodnější produkt jinde. No, vyplněnou stránku jsem vypnula, načež mi přišel dotčený e-mail z e-shopu, proč jsem si jako zboží neobjednala! Jak neskutečně blbě v tu chvílí působí, že e-shop má vaše neodeslané údaje!!! To ani nekomentovat. Jo, vím, internetové formuláře tak fungujou, ale to ví obecně zlomek lidí, takže to působí fakt tragicky. Ale jinak mě to nenaštvalo ani zdaleka tolik jako to, že si v dotyčném e-shopu myslí, že zákazník je povinen jim skládat účty a vysvětlovat, proč si dovolil svoje vlastní peníze utratit za jemu vyhovující produkt a k tomu někde jinde, než zrovna u nich. Tohle jako fakt považuju za historku daleko za hranou slušnosti. Rv

Takže jooo e-shopy, jen v hamižnosti houšť a větší kapky. Brzy uvidíte. Rv

+13/−2
24.4.2017 11:36

J95a77n 35H77r47u66z89a 8754258739897

Jakmile začnete vyplňovat formulář mají ho on-line také i bez odeslání. Stačí chvíli váhat s vyplněním a už Vám vyskočí okno s nabídkou rady. Je třeba si zvykat na velkého bratra. Jinak neznám e-shop, kde bych měl technické potíže a myslím si, že nabízená služba je sto let za opicemi.;-D

+6/0
24.4.2017 11:48

L76u10d94v46í14k 44G11a82j18d56o53š56í34k 2435603604862

Primárně jsou webové formuláře koncipovány tak, že se data odesílají až po kliknutí na tlačítko odeslat.

Aby to fungovalo jak říkáte, musí se formulář cíleně (a docela komplikovaně) naprogramovat s pomocí ajax. Čili dotyčný e-shop chce cíleně znát vaše data ještě před tím, než je odešlete.

+3/0
24.4.2017 14:52

V92l36a65s73t51i31m42i44l 20M45a69r75e87š 2276196311752

Cílené to být to musí, ale komplikované to není ani trochu. Zcela určitě se celý kód, včetně uložení do DB vejde do 20 řádků.

0/0
25.4.2017 11:01

T92o83m76á88š 29S63k50á44l61a 6328497

přesnější by asi bylo napsat: mohou mít i bez stisknutí tlačítka "Odeslat". Ale úplně běžné to není, většinou k tomu není důvod.

I tam kde se data odesílají jak píšete (ověření IČ, existující adresa/psc, apod.) se toto neděje v kombinaci s vaší osobou, ale opravdu jen "anonymně" pomočí konkrétního registru.

0/0
24.4.2017 17:27

Najdete na iDNES.cz