- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdyz tedy pominu, ze to nefunguje jinde... tak naklady na system musi primarne nest lide, kreri dojizdi za zamestnanim a firmy, ktere musi vybudovat parkovaci kapacity pro sve zamestnance. Pokud hledam zamestnani, musim myslet na to, jak se tam dostanu. Mne osobne by zavedeni zon neprospelo nijak. V zidenicich problem s parkovanim nemam. Penize ze systemu musi byt cele vyuzity na budovani parkivacich kapacit, pripadne nove site hromadne dopravy.
Takže podle vyjádření magistrátu, je počet automobilů na bytovou jednotku neomezený, takže pokud si někdo nechá přihlásit do bytu např. 50 lidí, všichni budou rezidenti a všichni budou moci parkovat svá auta ve čtvrti, kde budou přihlášeni. Takže můžeme čekat kšeftování s trvalým bydliště kvůli parkování, stejně tak, jak se to děje v Praze. Prý tomu nedokáží zabránit
Jen par citaci - abychom vedeli, na co se muzeme tesit....
...„Nedostatek je zřejmý. Z praxe ze zahraničí víme, že záchytná parkoviště mají pokrýt 30 až 50 procent přijíždějících aut,“ vysvětluje spoluautor projektu Josef Kocourek z ČVUT........Složité situaci nezvládá příliš čelit ani systém zón placeného stání, který funguje v celém širším centru Prahy.......A místa nechybějí jen přespolním řidičům, problém zaparkovat mají právě i rezidenti ve „svých“ modrých zónách......
Mam Brno jako mesto, kde jsem se narodil a a po letech mimo zase ziji, velmi rad. Ma krasne okoli, az na par chronickych problemu jako prostor pred nadrazim atd. je hezke a celkem to v nem zije. Ale to, co se zde predvadi s dopravou v poslednich letech je zkratka horor. Rozkopane jsou i oblizdky objizdek, projet mestem je pouze pro otrle povahy. A je to horsi a horsi. Postradam jakoukoliv koordinaci. A ted jeste rezidentni parkovani. Bydlim tesne za hranici sirsiho centra, takze okamzite po zavedeni systemu ocekavam, ze z nasi casti bude jedno velke parkoviste. Mesto by konecne melo investovat do zachytnych parkovist a dovest k nim hromadnou dopravu.
Asi si takhle na ulici postavím uzamykatelnou dřevěnou bednu 2*5m. Mám právo na rezidentské parkování, prostor uvnitř pronajmu. A protože to bude moje první "auto", roční "parkovné v modré zóně" bude za hubičku = slušný vývar z městského pozemku.
Mno, ale to se dopustíš neoprávněného záboru a tam je pokuta tuším 10.000,- Kč
No jasne, ze se budou vsichni cilet (prekvapive casto i ti, kteri nemaji auto, protoze to je problem, kteremu kazdy vul rozumi). Ale meli by si uvedomit, ze parkoviste nejsou nafukovaci, postavit nove neco stoji, a ze kdyz ma nekdo 5 aut, tak nemuze cekat, ze je vsechny zadarmo postavi pred barak.
Možná by stálo za úvahu udělat krajským městem jiné město, které nebude nepřátelské vůči obyvatelům kraje. Např. Rosice nebo Modřice či Šlapanice. Je tam dobrý přístup po dálnici, a pokud by se zde vybudovalo velké parkoviště byť i na okraji města, furt by to bylo k úřadům 5 minut pěšky.
Parkování na veřejných parkovištích by mělo být vždy zpoplatněno. Deset hodin zdarma, budiž. Ale delší stání zpoplatnit. Když si někdo může koupit auto, neměl by pro něj být problém, aby si koupil nebo pronajal také stání nebo garáž.
Očekávám, že městům která zavedou zvýhodňování rezidentů při parkování a tím přestanou plnit část úkolů na které dostávají ze státního rozpočtu peníze z titulu spádového města zabezpečujíchího služby příslušné oblasti, budou tyto peníze adekvátně poníženy ve prospěch obcí v jejich spádové oblasti, pro které tuto funkci přestanou plnit.