Soud tehdy uznal námitky aktivistů, podle kterých auta projíždějící v tunelech přesáhnou povolené hlukové limity. Ministerstvo dopravy a investor stavby Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se nyní dohodly na dalším postupu.
"Podáme kasační stížnost. Zahájíme také přípravu na zakonzervování stavby, aby přes zimu nevznikly škody," řekla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.
Investor se také pokusí doplnit projektovou dokumentaci tunelů tak, aby odpovídala požadavkům aktivistů. "Pokud dobře zapracují protihluková opatření, budeme jen rádi. Pokud ne, odvoláme se," reagoval Karel Štěpaník, předseda sdružení Velký městský okruh Brno.
Podle něj by bylo nejlepší, kdyby projektanti sdružení oslovili a domluvili se s nimi na společném řešení. "Ušetřili by tak peníze za právníky," podotkl Štěpaník.
Stavba Dobrovského tunelů má pro silniční dopravu v Brně zásadní význam. Po dokončení se stanou nejdůležitější součástí velkého městského okruhu.
Celá stavba má být podle plánu dostavěna ke konci příštího roku a zkolaudována v roce 2012, o čemž ještě v srpnu letošního roku ujišťoval ministr dopravy Vít Bárta. Jak s termíny zahýbou současné tahanice kolem stavebního povolení, si zatím investor netroufá odhadovat.