Diskuze
Cyklisté v Brně brojí proti rušení pruhů pro kola, hrozí i žalobou
Děkujeme za pochopení.
T89o72m30a87s 50N35o13v38a21c96e30k
Jednoznačně zrušit, jsou zbytečné. I tam kde jsou, stejně jezdí po chodnících a naopak, tam kde je cyklostezka, tak jedou zase po vozovce klidně v protisměru. Většina cyklistů se chová zcela bezohledně vůči chodcům i řidičům a ještě jsou pak arogantní a agresivní, když jim někdo něco řekne. A zrušit by se měl vjezd do pěší zóny, tam jsou cyklisti nebezpečnější i než taxikáři.
T22o93m52á59š 34T97a52t85í21č71e96k
Já bych zrušil individuální automobilovou dopravu hýždí. Vy jste ten problém, ne chodci nebo cyklisti.
V27l11a26s25t73í66k 56F56ü77r34s61t
Zrušil bych i pruh na Malátově ulici. Cyklistů tu moc nejezdí a mohlo by být více míst na parkování.
Proti rušení těchto průhů bude asi nejvíc bojovat vedení MP, protože jim ubudou místa, kde vždy najdou někoho, kdo musí na chvíli zastavit a bude při tom zasahovat autem do pruhu (vyložení těžšího nákladu, dovoz staršího člena rodiny atd...)
V19l19a72d53i80m78í24r 79M10a17l61ý
A co má být? Já taky občas, když jedu autem, musím objet někoho, kdo na silnici na chvíli potřebuje zastavit, nebo musím dokonce i počkat a dát přednost, když něco jede v protisměru. Nechápu, proč by se tak nemohli chovat cyklisti a museli mít všude a pořád volný průjezd.
I52v55a12n21a 68T46o67š51o26v92s79k61á
Všem doporučuji sednou na kolo a projet Brnem. A teprve pak psát komentáře. Zjistíte, jak strašně špatná situace je, jak se pro cyklisty nedělá vůbec nic, ta troška opravdu nic neznamená a ještě má ubýt?
Mrzí mě, že množství aut blokuje téměř celý veřejný prostor. Ale proč by tolik z veřejného prostoru měla zabírat právě auta? Kolo nesmrdí, parkovací nárok má minimální a cyklista udělá něco i pro své zdraví. A co pro něj v Brně máme? Pár metrů cyklostezky, pak více sdílených ploch s chodci a nakonec rozbité škarpy silnic a propadlými kanály.
Jezdím po Brně pátý rok a zásadně se ohrazuji proti neustále budované nevraživosti mezi cyklisty, řidiči a chodci. Až tedy dáte na moji radu a pojedete naším městem na kole, jeďte slušně, usmívejte se, poděkujte za přednost, prohoďte pár slov a uvidíte, že Matouš se najde v každé skupině, ale je jich málo. Většina všech tří skupin je velmi vstřícná a ohleduplná, situace se za těch 5 let velmi zlepšila. Média nás krmí neustále negativními zprávami, nepodléhejme tomu.
A za mě přání nakonec, byť to schytám. Opravdu chci alespoň trochu omezit automobilovou dopravu a vybudovat bezpečné cesty pro cyklisty. A také pár vteřin, které si vzájemně dáme, když někomu dáváme přednost či jede/jde pomaleji. Dejme si těch pár vteřin, vždycky je máme :)
Přeji šťastné a bezpečné cesty všem.
V69l48a18d86i63m53í49r 73M44a68l90ý
Lepší a pravdivější je napsat, že pár kol blokuje v ulicích provoz spousty automobilů.
M50i25c35h98a15l 41K56i27e91s60e65l
Řešení je jednoduché. Pokud neexistuje alternativní trasa pro cyklisty, tak zrušte parkovací stání. V případě Mendlaku je spousta parkovacích míst na jeho druhé straně, po většinu dne nevyužitých. Nebo na Hlinkách.
T58o70m23a62s 97N20o88v36a17c67e38k
Cyklista může jet bez problémů po vozovce. Není-li toho schopen, ať jede MHD nebo pěšky, jak cyklisté doporučují řidičům. Rušit parkovací místa v situaci, ve které Brno a parkování je, může napadnou jen chorý zelený nebo žítbrňácký mozek...
J56a12r14o71s91l59a35v 59M43a27c82h63a61i94n
Já s vámi naprosto souhlasím. Já po přechodu nikdy, opravdu nikdy nejezdím. Napsal jsem snad někdy něco jiného. Výše píšu že jezdím bokem, 20 centimetrů :-) Z hlediska zákona je 20 cm to stejné jako 50 metrů. Cyklista může jet kdekoliv, pokud není vázaný tím, že musí jet po přejezdu. Možná jsem měl napsat, že jedu kdesi bokem od přechodu, třeba metr, když chodci na přechodu mají červenou. Možná by to bylo pro vás více pochopitelné.
M42a46r61i19e 68Č74e86c11h14o89v47á
proc tedy vzapeti pisete, ze "je lepsi kdyz to vyjde na tu zelenou" kdyz po tom prechodu tedy vubec, ale vubec nejezdite? Navic i kdybyste vy osobne byl jeden z tech asi peti cyklistu, co po prechodu nejezdi, tak bohuzel dalsich pet tisic po nem jede bez ohledu na chodce...
M11a55r39i84e 18Č61e32c22h68o32v93á
pro cyklisty se v Brne dela vse na ukor ridicu a chodcu, pritom tu na to vubec neni prostor ani teren. Na smisenych stezkach se chovaji, jako by patrily pouze jim a neberou vubec ohled na chodce, jezdi rychle po chodnicich, kdyz jedou s auty a maji cervenou, vjedou bez zpomaleni na chodnik nez ohledu na chodce (zazivam fakt skoro denne), blokuji prechody prejizdenim ve skupinach roztahanych pres cely chodnik...
...a po tomto vsem se divi, ze ostatni ucastnici provozu na ne nadavaji a nechteji vsude jejich pruhy.
J42a49r96o90s42l26a48v 74M16a61c66h64a72i36n
Já s vámi souhlasím zcela. Jediné co mě na těchto diskuzích vadí je ta zabedněnost u všech skupin. Cyklesté dělají, řidiči dělají, snowbordisté dělají, pejskaři atd. Dle mého názoru by jste před tyto věty měla psát NĚKTEŘÍ. Byť je to z vašeho pohledu většina. Když si přečtete celou diskuzi tak narazíte na odkazy kde jsou odkazy na mapy jak to ve skutečnosti s tím Brnem je. Dle mého názoru je to jen politická záležitost, nasekají se cyklopruhy aby bylo politicky splněno, ale že se na to nedá vjet, že se z toho nedá sjet, že je uprostřed zastávka a ohrožují se tím chodci nikoho nezajímá. Takže s vámi nemohu souhlasit, dělá se vše pro politické body, ale pro cyklisty to rozhodně moc není.
B26o47h91u50m54i97l 24M34i28c58h78a30l
To je zajímavé, že v Německu tohle běžně funguje, a leckdy to řeší jen plechová tabulka pod značkou "ohne fahrrad" nebo obrázek kola a šipka.
U nás je to nestravitelný problém.
P19e51t28r 69S71l83a54b84y65h24o41u21d
Zrovna v Brně jsou cyklostezky strašně nebezpečné. Často vedou po chodníku, často po protisměrné části ulice, pak zničehonic končí v křižovatce, často tyto cyklochodníky kříží nástupní ostrůvky autobusů. Jelikož na každém křížení se silnicí musí cyklista dávat přednost, je pohyb po těchto komunikacích velmi pomalý, mnohem pomalejší než po paralelní silnici. A samozřejmě pohyb po takovém cyklochodníku je mnohem nebezpečnější, Jak pro cyklisity, tak pro chodce. Jako obojí se daným stezkám vyhýbám jako čert kříži. Jelikož cyklochodník musím použít, raději si na kole zajedu vedlejší ulicí kde není. Za mě okamžitě cyklostezky zrušit. Ideálně stačí, tam kde je místo, na silnici nakreslit krajnici.
P43e90t65r 57B90á23č39a
Rovnou pumpicky zakazte na silnicich zakazte a bude konecne klid.
Neskutecna banda.
J47a22r22o66s38l52a74v 22C40r54h30a
Celé Brno patří směrem do středu od velkého městského okruhu zavřit pro tranzitní dopravu. Vyjímku by měli tvořit pouze MHD, zásobování vnitřních obchodů a firem, ti co tam bydlí a ti co tam pracují. Veškerá tranzitní doprava by měla vést po velkém městském okruhu a již dnes zpracovávat a do uzemních plánů umisťovat třetí vnější městský okruh. Nejsem žádný cyklistický aktivista, ale Brno je opravdu tisíc let ve výstavbě dopravních staveb a není schopné pojmout tolik aut. Navíc lidé jsou líní a lakomí a tak jezdí přes město ačkoliv nemusí. Samo sebou by se měli vyladit semafory, protože na velkém městském okruhu je od Tomkova náměstí až po sjezd na Ostravskou magistrálu tkz červená vlna, kdy se rozjedete a zastavíte, místo toho aby tam byla zelená vlna. Několikrát jsem psal na Brněnské komunikace i Technické sítě Brno a dodnes s tím nic neudělali.
R56o74b18e95r69t 42M10o91t16k25a
Až bude okruh fungovat jak má a bude D43, tak tranzit centrem jezdit nebude. A až budou na úrovni okruhu záchytná parkoviště za rozumnou cenu budou ulice prázdnější.
Nedávno odvolaný exekutor je po smrti, podle soudu zneužíval peníze dlužníků
Před necelými dvěma týdny Nejvyšší správní soud odvolal z funkce brněnského exekutora kvůli...
Zastřelil se nad propastí. V Macoše ukončil svůj život vězeňský dozorce
Jihomoravská propast Macocha má další oběť. Na začátku víkendu do ní spadl muž středního věku. S...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Plánovaný podzemní tunel na D43 v Brně má být zkrácený, starostové protestují
Chystaná podzemní trasa dlouho slibované silnice je v dokumentech zkrácená i přes původní sliby....
Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský
Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila
Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...
Problém Drnovic si uvědomujeme. Americký šéf o budoucnosti Vyškova
Premium Ještě před půl rokem o americké společnosti Blue Crow Sports Group nevěděli ani fanoušci...
Muž zaplatil nové parkovací oprávnění, i tak mu přišly pokuty. Zasáhl ombudsman
Brněnský senior dostal od města automaticky vygenerovaný mail s upozorněním, že mu končí platnost...
Kometa si vybrala náhradu za Furcha, čeká na Stezkův návrat ze zámoří
Náhradu za končícího Dominika Furcha, který má údajně namířeno do Mladé Boleslavi, si vedení...
Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský
Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...