Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Cyklisté v Brně brojí proti rušení pruhů pro kola, hrozí i žalobou

Odbor dopravy brněnského magistrátu se chystá zrušit některé jednosměrky s povolenou jízdou cyklistů v obou směrech. Policisté tvrdí, že jsou nebezpečné. Cyklisté chtějí záměr zastavit třeba i žalobou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jednoznačně zrušit, jsou zbytečné. I tam kde jsou, stejně jezdí po chodnících a naopak, tam kde je cyklostezka, tak jedou zase po vozovce klidně v protisměru. Většina cyklistů se chová zcela bezohledně vůči chodcům i řidičům a ještě jsou pak arogantní a agresivní, když jim někdo něco řekne. A zrušit by se měl vjezd do pěší zóny, tam jsou cyklisti nebezpečnější i než taxikáři.

4 6
možnosti

Já bych zrušil individuální automobilovou dopravu hýždí. Vy jste ten problém, ne chodci nebo cyklisti. Rv:-P

1 0
možnosti

Zrušil bych i pruh na Malátově ulici. Cyklistů tu moc nejezdí a mohlo by být více míst na parkování.

Proti rušení těchto průhů bude asi nejvíc bojovat vedení MP, protože jim ubudou místa, kde vždy najdou někoho, kdo musí na chvíli zastavit a bude při tom zasahovat autem do pruhu (vyložení těžšího nákladu, dovoz staršího člena rodiny atd...)

0 1
možnosti

A co má být? Já taky občas, když jedu autem, musím objet někoho, kdo na silnici na chvíli potřebuje zastavit, nebo musím dokonce i počkat a dát přednost, když něco jede v protisměru. Nechápu, proč by se tak nemohli chovat cyklisti a museli mít všude a pořád volný průjezd.

2 1
možnosti

Všem doporučuji sednou na kolo a projet Brnem. A teprve pak psát komentáře. Zjistíte, jak strašně špatná situace je, jak se pro cyklisty nedělá vůbec nic, ta troška opravdu nic neznamená a ještě má ubýt?

Mrzí mě, že množství aut blokuje téměř celý veřejný prostor. Ale proč by tolik z veřejného prostoru měla zabírat právě auta? Kolo nesmrdí, parkovací nárok má minimální a cyklista udělá něco i pro své zdraví. A co pro něj v Brně máme? Pár metrů cyklostezky, pak více sdílených ploch s chodci a nakonec rozbité škarpy silnic a propadlými kanály.

Jezdím po Brně pátý rok a zásadně se ohrazuji proti neustále budované nevraživosti mezi cyklisty, řidiči a chodci. Až tedy dáte na moji radu a pojedete naším městem na kole, jeďte slušně, usmívejte se, poděkujte za přednost, prohoďte pár slov a uvidíte, že Matouš se najde v každé skupině, ale je jich málo. Většina všech tří skupin je velmi vstřícná a ohleduplná, situace se za těch 5 let velmi zlepšila. Média nás krmí neustále negativními zprávami, nepodléhejme tomu.

A za mě přání nakonec, byť to schytám. Opravdu chci alespoň trochu omezit automobilovou dopravu a vybudovat bezpečné cesty pro cyklisty. A také pár vteřin, které si vzájemně dáme, když někomu dáváme přednost či jede/jde pomaleji. Dejme si těch pár vteřin, vždycky je máme :)

Přeji šťastné a bezpečné cesty všem.

7 4
možnosti

Lepší a pravdivější je napsat, že pár kol blokuje v ulicích provoz spousty automobilů.

2 4
možnosti

Řešení je jednoduché. Pokud neexistuje alternativní trasa pro cyklisty, tak zrušte parkovací stání. V případě Mendlaku je spousta parkovacích míst na jeho druhé straně, po většinu dne nevyužitých. Nebo na Hlinkách.

1 7
možnosti

Cyklista může jet bez problémů po vozovce. Není-li toho schopen, ať jede MHD nebo pěšky, jak cyklisté doporučují řidičům. Rušit parkovací místa v situaci, ve které Brno a parkování je, může napadnou jen chorý zelený nebo žítbrňácký mozek...Rv

2 1
možnosti

Já s vámi naprosto souhlasím. Já po přechodu nikdy, opravdu nikdy nejezdím. Napsal jsem snad někdy něco jiného. Výše píšu že jezdím bokem, 20 centimetrů :-) Z hlediska zákona je 20 cm to stejné jako 50 metrů. Cyklista může jet kdekoliv, pokud není vázaný tím, že musí jet po přejezdu. Možná jsem měl napsat, že jedu kdesi bokem od přechodu, třeba metr, když chodci na přechodu mají červenou. Možná by to bylo pro vás více pochopitelné.

0 4
možnosti

proc tedy vzapeti pisete, ze "je lepsi kdyz to vyjde na tu zelenou" kdyz po tom prechodu tedy vubec, ale vubec nejezdite? Navic i kdybyste vy osobne byl jeden z tech asi peti cyklistu, co po prechodu nejezdi, tak bohuzel dalsich pet tisic po nem jede bez ohledu na chodce...

1 0
možnosti

pro cyklisty se v Brne dela vse na ukor ridicu a chodcu, pritom tu na to vubec neni prostor ani teren. Na smisenych stezkach se chovaji, jako by patrily pouze jim a neberou vubec ohled na chodce, jezdi rychle po chodnicich, kdyz jedou s auty a maji cervenou, vjedou bez zpomaleni na chodnik nez ohledu na chodce (zazivam fakt skoro denne), blokuji prechody prejizdenim ve skupinach roztahanych pres cely chodnik...

...a po tomto vsem se divi, ze ostatni ucastnici provozu na ne nadavaji a nechteji vsude jejich pruhy.

5 6
možnosti

Já s vámi souhlasím zcela. Jediné co mě na těchto diskuzích vadí je ta zabedněnost u všech skupin. Cyklesté dělají, řidiči dělají, snowbordisté dělají, pejskaři atd. Dle mého názoru by jste před tyto věty měla psát NĚKTEŘÍ. Byť je to z vašeho pohledu většina. Když si přečtete celou diskuzi tak narazíte na odkazy kde jsou odkazy na mapy jak to ve skutečnosti s tím Brnem je. Dle mého názoru je to jen politická záležitost, nasekají se cyklopruhy aby bylo politicky splněno, ale že se na to nedá vjet, že se z toho nedá sjet, že je uprostřed zastávka a ohrožují se tím chodci nikoho nezajímá. Takže s vámi nemohu souhlasit, dělá se vše pro politické body, ale pro cyklisty to rozhodně moc není.

3 2
možnosti
Foto

To je zajímavé, že v Německu tohle běžně funguje, a leckdy to řeší jen plechová tabulka pod značkou "ohne fahrrad" nebo obrázek kola a šipka.

U nás je to nestravitelný problém.

1 0
možnosti

Zrovna v Brně jsou cyklostezky strašně nebezpečné. Často vedou po chodníku, často po protisměrné části ulice, pak zničehonic končí v křižovatce, často tyto cyklochodníky kříží nástupní ostrůvky autobusů. Jelikož na každém křížení se silnicí musí cyklista dávat přednost, je pohyb po těchto komunikacích velmi pomalý, mnohem pomalejší než po paralelní silnici. A samozřejmě pohyb po takovém cyklochodníku je mnohem nebezpečnější, Jak pro cyklisity, tak pro chodce. Jako obojí se daným stezkám vyhýbám jako čert kříži. Jelikož cyklochodník musím použít, raději si na kole zajedu vedlejší ulicí kde není. Za mě okamžitě cyklostezky zrušit. Ideálně stačí, tam kde je místo, na silnici nakreslit krajnici.

5 0
možnosti

P43e90t65r 57B90á23č39a

24. 7. 2019 16:52

Rovnou pumpicky zakazte na silnicich zakazte a bude konecne klid.

Neskutecna banda.

4 5
možnosti

J70a23n 34K79o18p30p

25. 7. 2019 8:06

;-D Ty nikdy bezklames Bačo...

2 0
možnosti
Foto

Celé Brno patří směrem do středu od velkého městského okruhu zavřit pro tranzitní dopravu. Vyjímku by měli tvořit pouze MHD, zásobování vnitřních obchodů a firem, ti co tam bydlí a ti co tam pracují. Veškerá tranzitní doprava by měla vést po velkém městském okruhu a již dnes zpracovávat a do uzemních plánů umisťovat třetí vnější městský okruh. Nejsem žádný cyklistický aktivista, ale Brno je opravdu tisíc let ve výstavbě dopravních staveb a není schopné pojmout tolik aut. Navíc lidé jsou líní a lakomí a tak jezdí přes město ačkoliv nemusí. Samo sebou by se měli vyladit semafory, protože na velkém městském okruhu je od Tomkova náměstí až po sjezd na Ostravskou magistrálu tkz červená vlna, kdy se rozjedete a zastavíte, místo toho aby tam byla zelená vlna. Několikrát jsem psal na Brněnské komunikace i Technické sítě Brno a dodnes s tím nic neudělali.

1 1
možnosti

Až bude okruh fungovat jak má a bude D43, tak tranzit centrem jezdit nebude. A až budou na úrovni okruhu záchytná parkoviště za rozumnou cenu budou ulice prázdnější.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nedávno odvolaný exekutor je po smrti, podle soudu zneužíval peníze dlužníků

22. dubna 2024  15:56

Před necelými dvěma týdny Nejvyšší správní soud odvolal z funkce brněnského exekutora kvůli...

Zastřelil se nad propastí. V Macoše ukončil svůj život vězeňský dozorce

22. dubna 2024  20:47

Jihomoravská propast Macocha má další oběť. Na začátku víkendu do ní spadl muž středního věku. S...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Plánovaný podzemní tunel na D43 v Brně má být zkrácený, starostové protestují

19. dubna 2024  6:05

Chystaná podzemní trasa dlouho slibované silnice je v dokumentech zkrácená i přes původní sliby....

Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský

25. dubna 2024  11:25,  aktualizováno  13:52

Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila

24. dubna 2024  10:22,  aktualizováno  10:55

Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...

Problém Drnovic si uvědomujeme. Americký šéf o budoucnosti Vyškova

26. dubna 2024

Premium Ještě před půl rokem o americké společnosti Blue Crow Sports Group nevěděli ani fanoušci...

Muž zaplatil nové parkovací oprávnění, i tak mu přišly pokuty. Zasáhl ombudsman

25. dubna 2024  17:17

Brněnský senior dostal od města automaticky vygenerovaný mail s upozorněním, že mu končí platnost...

Kometa si vybrala náhradu za Furcha, čeká na Stezkův návrat ze zámoří

25. dubna 2024  14:53

Náhradu za končícího Dominika Furcha, který má údajně namířeno do Mladé Boleslavi, si vedení...

Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský

25. dubna 2024  11:25,  aktualizováno  13:52

Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!