- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zřejmě jsme hodně bohatý stát, který po 23 letech od generální rekonstrukce realizuje další generální rekonstrukci trati. Kvalita prací a kompromisy v projektu z 90.let hovoří za vše. A ta výluka určitě ne této trati není v tomto desetiletí konečná.
Maloměřice - Adamov.
"Ten počítá i s tím, že modernizací projdou zastávky Bílovice nad Svitavou a Babice nad Svitavou, dojde k vybudování nástupišť a dalších prvků. Rychlost se má zvýšit nepatrně, stále zůstane pod 100 km/h. Jízdní doba se má zkrátit o půl minuty."
Když jsem byl před dvěma lety v Adamově, netušil jsem, že pořizuji historické fotky... No jsem zvědav na další návštěvu.
Tak tam ten speciální čistič tunelů Barbucha je asi na pěti fotkách - a pokaždé vypadá úplně jinak...
SŽDCboti boří další nádraží, byť by šlo opravit. Kdo tyhle stavební podvody na dráze řídí? V čí prospěch?
Vono by to pro ně bylo moc práce, kdyby měli dělat projekt na opravu nebo to nedejbože dokonce zkusit prodat. Na dráze Pardubice-Liberec zbourali kompletní nádraží na Horkách u Staré Paky, výpravní budovu i s osmi bytovými jednotkami, místo ní je dnes přístřešek. Takže osm rodin hledalo nové bydlení. Na dráze Martinice-Rokytnice chtěli taky zbourat nádražní budovy v Hrabačově, Poniklé, Jablonci i Rokytnici - před pár lety z nich vyhnali nájemníky, baráky od té doby chátrají a někdo si mnul ruce, že bude mít kšeft s bouráním. Naštěstí začali řvát starostové a Dobrá správa zatím vyměkla, najednou jsou ochotni jednat o budoucím využití...
Autobusy, ktere na te vyluce jezdi, maji casto spatna svetla - ve tme nesvitici reflektory nebo sviti spatne a oslnuji.
Ridici s tim jezdi jak sileni, v Brne na vypadovce, kde maji jet max 80km/h klidne jezdi i kolem 100km/h, v zatackach mezi Sebrovem a Blanskem jezdi velmi casto castecne protismerem - strihaji zatacky. Lepi se za auta, dodrzovani predepsaneho odstupu jim nic moc nerika. Je jen otazka casu, kdy se tam nejaky vykuli.
Obe skutecnosti se samozrejme netykaji vsech busu a ridicu, ale relativne velkeho mnozstvi z nich. Bezne linkove autobusy, ktere tam jezdi, jsem na te trase nikdy nepotkal v takovych situacich.
Tak na té výpadovce se jezdí běžně 100-110, to bych neřešil. Horší ty zatáčky.