Diskuze
Na zimních gumách buďte v létě extra opatrní. Hůř brzdí, prokázal test
Děkujeme za pochopení.
P64e72t80r 16Š86r22a31i11e30r
Vzhledem k tomu, že v autě mám vždy po přezutí na zimní pocit, jako by jelo v bačkorách, a to už jsou teploty max. 10 - 20C, tak ty zimní jistě v létě i podstatně více "gumují" při brzdění a v zatáčkách ... raději nechci vědět, jak by se chovaly na opravdu rozpálené silnici. Rozhodně by mě nenapadlo je v létě "dojíždět". To bych taky mohl "dojet" i celé auto ...
P65e78t68r 92B16á52č73a
Nekolikrat sem v lete dojizdel zimni a absolutne jsem nikdy nepocitil nejaky rozdil oproti letni, to jezdim dennodenne.
Trapna masirka.
R95a58d58o47m13í41r 30A78l58b80e63r14t
Já bych i souhlasil, že v létě jezdit na nových zimních pneu. má svá úskalí. Nevím jak Vám, ale mi vydrží zimní pneu. cca 6. let (tolik zase v zimě nejezdím, šetřím si svého miláčka). Potom je dojíždím v létě. Ta zimní pneumatika po těch šesti letech v zimním provozu, má své nejměkčí období, dávno za sebou. Jestli opravdu hůř brzdí, to nějak nemohu posoudit, jelikož jezdím tak, abych zastavil. A to mám rád svižnou jízdu. Jak to máte Vy?
Z74d11e52n70ě90k 72H39á88j30e17k
Mně z toho vychází, že nejlepší je v létě na suchu sjetá, měkká zimní pneumatika.
J41i46n69d64ř20i95c78h 80Š44k33o90p16e32k
Vzhledem k tomu, že poslední roky prší tak dohromady 3 dny za celé léto, jsou ideální klasické letní.
T55o43m60á36š 32Z51e11m57á15n57e27k
Zatím nikdo neobjevil, co dělat se zimními pneumatikami, které mají dezén pod 4 mm, aby to bylo dobře.
J35i29n23d18ř76i30c76h 63Š53k87o26p22e76k
Obout v říjnu a do sněhu dojezdit
P48e30t34r 10M77i46c40h22a68l
Pěkně manipulativní "test" nedělali ho totiž na staré zimní pneumatice, ale na nové s uměle ojetým vzorkem. Jinak 4 - 5 let stará zimní guma sjetá pod 4 mm se může naprosto v klidu dojet přes léto. Rozdíl v brzdné dráze na suchu i mokru je proti letní prakticky neměřitelný. Pochopitelně se bavím o renomovaných značkách.
J77o96s36e40f 46K16a46r28f58í36k
Od té doby co se tady psalo, že lepší (míň sjeté) pneumatiky patří zásadně na zadek, jsem k podobným článkům takový řekněme opatrný
P88e52t38r 90M81i69c13h23a56l
Ideální je mít zhruba stejně sjeté gumy vpředu i vzadu. Ale mít (výrazně) horší gumu vzadu na autě s předním náhonem je fakt špatně. V zatáčce to může začít předbíhat a už jsem pár takových ošklivých nehod viděl.
S37t62a43n38i31s82l86a12v 26K11o79r68m27a14n66e50c
Pořád mi chybí test pneumatik v závislosti na jejich stáří. Výrobci aut udávají že jejich auta ročně najezdí kolem 15 tis. km. Když vynecháme služební vozy, tak soukromá auta najedou do 10 tis. km/r. Výrobci pneumatik se chlubí že moderní pneumatiky mají nájezd 50-100 tis. kilometrů. To tedy hodně řidičů poctivě přezouvá staré zimní za ještě starší letní.
Kde je test je li lepší v létě zimní pneumatika nebo až 10 let stará letní?
Někteří výrobci se vrací k celoročním pneu. Ti ale zveřejňují jiné testy. Podle nich je jediný podstatný rozdíl proti sadě zimní/letní horší záběr na sněhu. Kolikrát v našich podmínkách potká i vášnivý lyžař na silnici vyšší vrstvu sněhu? A když tak to jistí řetězy.
J25i81n46d83ř69i26c35h 38Š89k33o34p19e39k
Záleží jaké značky je ta stará letní. Třeba Continental bych se nebál dojet třeba 7 let starý, ale číny bych se bál i kdyby byla roční.
P51e39t73r 33U82l83l16m43a67n14n
Při jízdě ve Fábii buďte extrémně opatrní. Brzdí hůř než Audi TT.
P58a14v29e27l 78C66h70a47m70r49á66d
Vyzkoušel jsem na mokrém povrchu, asfalt měl po polití vody z vodovodního řádu 28c, na zimní pneumatice jsem zabrzdil o cca metr dříve. Snažil jsem se dodržet lajnou na asfaltu stejný čas brzdění a před každou jízdou polil. Opakoval jsem 3x, zimní i letní guma stejné značky. Od té doby tyto články nečtu a nevěřím jim. Hodně záleží na typu a vzorku gumy. Stejně se dá test zmanipulovat nekvalitní či velmi kvalitní pneumatikou.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...