Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Na zimních gumách buďte v létě extra opatrní. Hůř brzdí, prokázal test

Výměna pneumatik za letní a zimní je pro část řidičů nepříjemná a nákladná, volí proto celoroční nebo někteří z nich jezdí celoročně na zimních. Test ADAC však ukazuje, že to není dobrý nápad.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vzhledem k tomu, že v autě mám vždy po přezutí na zimní pocit, jako by jelo v bačkorách, a to už jsou teploty max. 10 - 20C, tak ty zimní jistě v létě i podstatně více "gumují" při brzdění a v zatáčkách ... raději nechci vědět, jak by se chovaly na opravdu rozpálené silnici. Rozhodně by mě nenapadlo je v létě "dojíždět". To bych taky mohl "dojet" i celé auto ...:-P

0 0
možnosti

P65e78t68r 92B16á52č73a

11. 5. 2020 19:43

Nekolikrat sem v lete dojizdel zimni a absolutne jsem nikdy nepocitil nejaky rozdil oproti letni, to jezdim dennodenne.

Trapna masirka.

0 1
možnosti

Já bych i souhlasil, že v létě jezdit na nových zimních pneu. má svá úskalí. Nevím jak Vám, ale mi vydrží zimní pneu. cca 6. let (tolik zase v zimě nejezdím, šetřím si svého miláčka). Potom je dojíždím v létě. Ta zimní pneumatika po těch šesti letech v zimním provozu, má své nejměkčí období, dávno za sebou. Jestli opravdu hůř brzdí, to nějak nemohu posoudit, jelikož jezdím tak, abych zastavil. A to mám rád svižnou jízdu. Jak to máte Vy?

0 0
možnosti

Mně z toho vychází, že nejlepší je v létě na suchu sjetá, měkká zimní pneumatika.

0 0
možnosti

Vzhledem k tomu, že poslední roky prší tak dohromady 3 dny za celé léto, jsou ideální klasické letní.

0 0
možnosti
Foto

Zatím nikdo neobjevil, co dělat se zimními pneumatikami, které mají dezén pod 4 mm, aby to bylo dobře.

0 0
možnosti

Obout v říjnu a do sněhu dojezdit

0 0
možnosti

Pěkně manipulativní "test" nedělali ho totiž na staré zimní pneumatice, ale na nové s uměle ojetým vzorkem. Jinak 4 - 5 let stará zimní guma sjetá pod 4 mm se může naprosto v klidu dojet přes léto. Rozdíl v brzdné dráze na suchu i mokru je proti letní prakticky neměřitelný. Pochopitelně se bavím o renomovaných značkách.

1 1
možnosti

Od té doby co se tady psalo, že lepší (míň sjeté) pneumatiky patří zásadně na zadek, jsem k podobným článkům takový řekněme opatrný;-)

2 0
možnosti

Ideální je mít zhruba stejně sjeté gumy vpředu i vzadu. Ale mít (výrazně) horší gumu vzadu na autě s předním náhonem je fakt špatně. V zatáčce to může začít předbíhat a už jsem pár takových ošklivých nehod viděl.

0 0
možnosti

Pořád mi chybí test pneumatik v závislosti na jejich stáří. Výrobci aut udávají že jejich auta ročně najezdí kolem 15 tis. km. Když vynecháme služební vozy, tak soukromá auta najedou do 10 tis. km/r. Výrobci pneumatik se chlubí že moderní pneumatiky mají nájezd 50-100 tis. kilometrů. To tedy hodně řidičů poctivě přezouvá staré zimní za ještě starší letní.

Kde je test je li lepší v létě zimní pneumatika nebo až 10 let stará letní?

Někteří výrobci se vrací k celoročním pneu. Ti ale zveřejňují jiné testy. Podle nich je jediný podstatný rozdíl proti sadě zimní/letní horší záběr na sněhu. Kolikrát v našich podmínkách potká i vášnivý lyžař na silnici vyšší vrstvu sněhu? A když tak to jistí řetězy.

0 0
možnosti

Záleží jaké značky je ta stará letní. Třeba Continental bych se nebál dojet třeba 7 let starý, ale číny bych se bál i kdyby byla roční.

0 0
možnosti

Při jízdě ve Fábii buďte extrémně opatrní. Brzdí hůř než Audi TT.

1 0
možnosti
Foto

Vyzkoušel jsem na mokrém povrchu, asfalt měl po polití vody z vodovodního řádu 28c, na zimní pneumatice jsem zabrzdil o cca metr dříve. Snažil jsem se dodržet lajnou na asfaltu stejný čas brzdění a před každou jízdou polil. Opakoval jsem 3x, zimní i letní guma stejné značky. Od té doby tyto články nečtu a nevěřím jim. Hodně záleží na typu a vzorku gumy. Stejně se dá test zmanipulovat nekvalitní či velmi kvalitní pneumatikou.

5 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!