Autofotka týdne: Ikona autodesignu překvapuje lodičkami na červený koberec

aktualizováno 
Jakým kusem oblečení haute couture by byly Alfa Romeo 156, Audi R8 nebo Lamborghini Egoista, ukazuje jejich tvůrce Walter da Silva. Jeden z nejslavnějších autodesignérů posledních dekád se po kvapném odchodu z koncernu Volkswagen na pár měsíců odmlčel. Nyní se představil s vlastní kolekcí bot. Jsou to umělecká díla.

Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy | foto: walterdesilva.com/

Celý automobilový svět ho zná jako autora jednoho z nejkrásnějších aut přelomu tisíciletí. Alfa 156 je jeho veledílem. Sám má ze všech „svých“ aut ale nejraději teutonsky střídmé Audi A5. Exkluzivní rozhovor s de Silvou pro iDNES.cz čtěte ZDE.

Walter Maria de Silva je designér, z jehož skicáku pochází tvary pěti držitelů evropského auta roku, což se nikomu jinému nepodařilo. Když odešel s letoškem do důchodu, všichni tušili, že v 65 letech je to na slavného velmi tvůrčího designéra moc brzo.

Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy
Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy
Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy

Nyní se opět objevil na veřejnosti. A kdo ví, zda je to jen náhoda, že se prezentoval na vyhlášeném pařížském týdnu módy, který se překrýval s neméně slavným autosalonem. Tam v posledních letech představoval automobilové novinky, tentokrát ovšem ve městě nad Seinou představil v nóbl prostředí nově otevřeného hotelu Ritz svou kolekci dámských lodiček.

Utajenou vášní de Silvy je kromě aut také design věcí každodenní potřeby. Umí navrhnout lampu i židli. Ke známým neautomobilovým dílům patří křeslo Luft, které vzniklo pod de Silvovým vedením v designcentru Audi ve spolupráci s vyhlášenou italskou nábytkářskou firmou Poltrona Frau.

„Chtěl jsem udělat něco odlišného. Vytvořit celou kolekci určenou pro speciální příležitosti,“ vysvětloval při uvedení své luxusní kolekce. Jeho boty jsou určené pro chůzi po červeném koberci filmových hvězd, mají být hvězdami večírků smetánky.

Fotogalerie

Lodičky jsou v podání de Silvy malá umělecká díla. Používá na ně kromě vybrané kůže také karbon a ocel a vyžívá se v kontrastní kombinaci elegantní černé a zářivě oranžové, prý je to poklona jeho milované rodné Itálii.

Svou první kolekci bot nazval “Noir Extreme”. Při návrhu ctí podle vlastních slov jednoduchost, čistotu tvarů, rafinovanost ploch, které mají ovšem svou logiku a především nezapomíná, že musí být nositelné.

„U aut dělají kola třicet procent toho co vidíme, takže na nich velmi záleží. Chci, aby se ženy v mých botách cítily mnohem krásnějšími,“ říká slavný autodesignér.

Da Silva chce představovat jednu kolekci bot ročně. „Navrhnout botu je mnohem těžší, než si myslíte,“ říká v rozhovoru pro italský automagazín Quattroruote. „Máte omezený prostor, jsou zde velká omezení z pohledu ergonomie a v případě večerní dámské boty je to ještě výraznější,“ popisuje.

Trvá na tom, aby byly stoprocentně „Made in Italy“, s výrobou mu pomáhá jedna z nejslavnějších italských obuvnických firem Sergio & Gianvito Rossi.

Není to náhoda, ale splnění snu, vášeň pro boty zdědil de Silva po svém dědečkovi, který ševcoval v Miláně. A co auta a boty podle geniálního designéra spojuje? Vysvětluje to tak, že obojí se hýbe.

Walter de Silva chce boty ze své velmi exkluzivní limitované kolekce haute couture prodávat on-line. „Ale pokud budeme mít obchod, chtěl bych v něm být, abych měl kontakt s klienty. To je velmi důležité,“ dodává a trvá na tom, že je designér, ne módní návrhář: “Dobrý design přetrvá, zatímco móda odejde,“ komentuje. Rád by ze své značky vybudoval ikonu, jakou se stala jeho auta. Aby „boty Waltera de Silvy“ byly stejně tak slavné.

Vyznavač čistých jednoduchých tvarů začal auta malovat jako jedenadvacetiletý u Fiatu před více než čtyřiceti lety v roce 1972. Prošel designérskými centry Alfy Romeo, Seat, Audi nebo Lamborghini.

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Žebříčku nejméně spolehlivých aut vévodí v Británii Tesla S

Tesla Model S 85D

Jen polovina exemplářů daného modelu neměla za poslední rok nějaký technický problém. Takové hodnocení si odnesla Tesla...

Najdete na iDNES.cz