Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Budoucnost automobilismu: útlum Evropy a jízda na vodík

Více než polovina šéfů světových firem, které se podílejí na výrobě aut, vidí velkou budoucnost ve vodíkových článcích. Jde o hlavní trend, který vyplývá z aktuálního průzkumu poradenské společnosti KPMG.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P14e85t16r 23B75l82á37h87a

29. 10. 2018 15:51

porovnávat solární panely v roce 2010 a teď nelze, jiná účinnost, cena je také třetinová, v té době nikdo nestavěl jen ČR, a když teď všichni staví, protože už je to výhodnější, tak u nás nic a čeká se až to bude ještě výhodnější:-)

Větrných lokalit je tady spousta, třeba celá Vysočina, jenže si tam myslí, že mají krásné hory ale on to takový zázrak není. Bydlím u větrné farmy z domu na ně vidím, ještě se nikdy nestalo, že by nefoukalo víc jak dva dny, někdy tady čtu argumenty, že nefouká 3 týdny, to se za deset let nestalo nikdy!!! Nejvíc fouká v zimních měsících od října do března, proto je dobré kombinovat solar a vítr

0 0
možnosti

P32e97t62r 83B26l51á13h63a

29. 10. 2018 14:46

Nevím, jak to u nás dopadne, ale stavba JE bude znamenat 150 - 300 miliard stavba a pak bude stát (to jsme my) garantovat cenu asi bude podobná jako např. u Britů, tzn. cca 100 eur/MWh, proto představa, že nám energie nezdraží, je hodně mylná, druhá cesta větrníky, solar bude taky drahá

0 0
možnosti

E71m59i59l 97N39o88v41á94k

29. 10. 2018 14:57

Maďarsko chystá dostavbu dalších bloků JE Paks. Předpokládaná cena 50-60 Eur/MWh, takže ta cena vůbec nemusí být podobná, může být daleko nižší.

Druhá cesta je v našich podmínkách daleko dražší, a ještě prakticky nerealizovatelná. U větrných elektráren je potenciálně vhodných lokalit minimum, FVE i přes to, že jsme za ně již vyhodili cca půl bilionu, mají podíl výroby 2%, a to ještě převážně v letních měsících, kdy to není potřeba. Takže ve srovnání s nimi by byla i cena 300 miliard doslova "za hubičku".

Navíc životnost větrných a fotovoltaických elektráren je ve srovnání s JE sotva poloviční.

A jak to dopadá, když skončí takovému větrníku podpora, jste se tu mohl dočíst nedávno. Ani již zaplacený se po skončení podpory nevyplatí provozovat, protože náklady na údržbu požerou veškerý zisk z elektřiny, která by se prodala na burze.

0 0
možnosti

Jeste takovy trochu "trzni test" baterkove auta vs vodik - dotace na infrastrukturu nebo i primo auta je pro vodikovou technologii zpravidla stejna nebo vyssi nez pro auta na baterky - tzn nesrovnatelne vetsi rozsireni baterkove technologie neni rozhodne dotacemi. (a pro upresneni ani delkou vyvoje, s vodikovymi auty jako "pohonem budounosti" se fotili prezidenti davno predtim, nez ekoho napadlo zkusit prodat malou serii aut s baterkama)....

0 0
možnosti

Ta poslední věta je důležitá. Pouhé 4 největší kontejnerové lodě vyprodukuji při spalování mazutu v lodních nizkoobratkovych spalovacích agregatech víc oxidů síry a uhlíku než všechny současné automobily, které jsou v provozu. Vyplývá to ze studie jedné skandinávské univerzity zaměřené na lodní dopravu.

0 2
možnosti

Ano, oxidů síry možná (mazut obsahuje zpravidla mnohem víc síry), uhlíku ani náhodou, to je kravina.

3 0
možnosti

Vodík je momentálně úplná kravina. Ostatně, hezky se to ukazuje v Kalifornii ale i v Japonsku, kde zjistili, že vodíkové čerpací stanice jsou neefektivní a drahé zmetky, které natankují tři auta za den a konec. Není problém ve výrobě vodíku samotného, problém je v jeho skladování a přepravě. A je to problém v podstatě neřešitelný. Výroba a separování vodíku by musela probíhat v podstatě v místě čerpací stanice, aby to dávalo smysl (ostatní možnosti jsou ještě nesmyslnější a dražší), jenže pak bude vodík díky technologickým nákladům, spotřebě energie na výrobu a stlačování stát asi trojnásobek ceny benzínu. Ostatně elektromobil na energii potřebnou jen ke stlačení vodíku ujede stejnou vzdálenost jako vodíkomobil na ten stlačený vodík... Absurdní.

6 1
možnosti

pisete hlouposti a vite to ;-)

0 2
možnosti

R62a36d24e48k 88H31o20d15a29ň

26. 10. 2018 11:59

Vytěžit ropu - převézt do rafinerky, převést benzín na čerpací stanici - špatně.

Vytěžit uhlí - převézt do elektrárny - spálit, vyrobit EE - dostat do akumulátoru auta - dobře

Vytěžit zemní plyn - převézt do elektrárny - parním reformingem vyrobit vodík - do nádob - převézt na čerpací stanici - super, ekologické, zbavuje nás to závislosti na fosilních palivech... tedy až na ten zemní plyn

Vytěžit uhlí - převést do uhelné elektrárny - spálit, vyrobit EE - s tragickou efektivitou elektrolýzou vyrobit vodík - převézt na čerpací stanici - super, nejekologičtější!

Ehm.

12 1
možnosti

O objektivitě tvého porovnání svědčí už jen to, že ten první benzínový cyklus pro tebe končí na benzínové pumpě.....;-D

2 0
možnosti

emise oxidu uhličitého jsou nulové

no nejsou protože vodík se bude vyrábět díky elektřině. ale pokud bude třeba z větrných elektráren tak budou emise velice nízke, ok

0 0
možnosti

E95m92i29l 16N72o70v45á91k

26. 10. 2018 10:34

Z větrných elektráren se vyrábět nebude (aspoň ne z těch současných), protože je to extrémně neefektivní, tudíž by bylo potřeba extrémních dotací, daleko větších než dnes.

5 1
možnosti

me se zamlouva ten napad, jak misto nabijeni baterie natankujete nabity elektrolit. to by mohlo byt docela pouzitelne

https://www.autorevue.cz/jak-vyresit-dojezd-elektromobilu-baterie-se-budou-tankovat

0 0
možnosti

M85a70r83c81e14l 49S80u70p

26. 10. 2018 12:21

Také jsem slyšel, že prý při nevratné reakci (v klasické baterii) se dá dosáhnout větší kapacity proudu na jednotku hmotnosti (větší dojezd). Takže vlasně udělat takové baterie co by šly vysypat (použitý elektrolit) a doplnit novým elektrolitem.

By asi musely ta auta u "pumpy" zabrousit rovnou někam na rampu, kde by se jim to měnilo (asi jako olej). Muselo by se vymyslet co s tím starým elektrolitem, no a ten nový elektrolit by asi také zrovna nebyl levný.:-/

0 0
možnosti

Je to na vývojářích a lepší varianta se prosadí. Hlavně ať se do toho netahají dotace. Pro mě je favoritem vodík.

2 2
možnosti

Tak pro je i za me fajn, ze EU, na rozdil od jinych trhu, nenarizuje direktivne auta na baterky, ale "limitem CO2" nechava automobilkam volne ruce v tom, jaky pristup zvoli...

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.