Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

VIDEO: Traktor se řídí sám, je přesnější než člověk

Na auta, která k řízení nepotřebují člověka, si budeme muset ještě několik let počkat. Ale traktory už umí jezdit samy. Stačí nařídit, kudy má jet a s pomocí zařízení využívajícího systém GPS už orá pole téměř sám. Řádků na poli se drží s přesností na dva centimetry.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To je sice hezké, ale bude to fungovat na ideálním poli a ne třeba na podmáčené louce, tamje rád, že někde vůbec projede, metr sem, metr tam. To by tam muselo být i čidlo na mokrost. A poradí si traktor s dítětem na poli?

0 0
možnosti

Aj na obsluhu traktora bude za chvíľu treba vysoká škola - najlepšie IT zamerania. :-)

1 0
možnosti
Foto

člověk se učí celej život, a tak to má být

0 0
možnosti

Je to všecho naprosto úžasné , jen by mě zajímalo co budeme za chvíli dělat a z čeho budeme živi . Zemědělec co si to pořídí nikoho dalšího živit nebude obdobně i jiné firmy.

1 0
možnosti

Na druhou stranu modernizace a automatizace pomáhá snižovat ceny. Představte si, kolik by stál chleba, kdyby se pole stále obdělávala koňmi. Nebo třeba auto, kdyby ho nesvařoval robot. Ale to by zase všichni nadávali, jak je draho.

2 1
možnosti

Další "nová"zpráva ,nebo zase jakási reklama?

2 1
možnosti

Ale stejně tam na kraji pole bude muset sedět někde na pařezu člověk a hlídat to. A hádám, že bude muset být kvalifikovanější než ten traktorista co by řídil sám.

1 0
možnosti

se tam snad píše, že traktorista se věnuje obsluze stroje co táhne za sebou ;-) a stejně tak asi musí dávat bacha na sloupy větší kameny apod...

0 0
možnosti

Mooc pekne. Uz aby na vse byly roboti a stroje a clovek nemusel pracovat. Neni mi ale zcela jasne, za co si pak koupi vyrobene produkty, kdyz bez prace nejsou kolace. Nebo je to bude jinak?

1 0
možnosti

Opakem je polnohospodářství realizované pouze s motykou. Morální problém ovšem vyvstává ve světle skutečnosti: Tam kde se pracuje pouze s motykou mají práci na poli téměř všichni. Ohrožení hladomorem je nejvyšší tamtéž.

1 0
možnosti

Je to hezké pomyšlení , že bude pracovat stroj a člověk bude pouze operovat s daty a servisem . Ale co manuální lidská práce jak je uvedeno v souvislosti s textilními stroji ???

Já pracuji v oboru řídících a automazačních procesů a vím ,že tento traktůrek je schopen naprogramovat a vybavit servopohonem atd. spoustu firem , akorát je to otázkou ceny a návratnosti.

Takže je to taková první vlaštovka ve spotřebním světě dopravních vozidel.;-)

0 0
možnosti

návratnost není problém... tohle funguje už několik let četl jsem o tom tak 2 roky zpátky a díky tomu, že se nepřekrejvá třeba setba nebo zbytečně nevorá místo kde už byl ta návratnost je celkem rychlá

1 0
možnosti

má to jednu chybu. USA zas vyhlásí někde, někomu válku, znepřesní GPS a traktor v lepším případě orá cizí pole nebo zahrádku8-o

1 3
možnosti

Oni dokážou znepřesnit GPS třeba jen na určitý území státu a dělají to...

0 0
možnosti

Rád bych jenom doplnil, že autonomní auto již existuje. Dokáže jet v normálním provozu za dodržování všech pravidel atd...

Problém se zavedením je na jednu stranu cena, ale také legislativní a etické problémy - Kdo bude odpovědný za havárii, škodu. Co má auto udělat v případě, že se proti němu na silnici objeví 2 auta vedle sebe. Má zajet chodce, zabít vlastní posádku, nabourat jedno z aut? Klasicky to zkrátka člověk nějak udělá, ale v tomto případě o tom musíme rozhodnout předem, což je celkem problém...

1 1
možnosti

Nejlépe zastaví rychleji než běžný řidič. :-)

0 1
možnosti
Foto

U tchána to předváděli a chtěli za to 400tis., pokud se nepletu. S díky odmítli.

0 0
možnosti
Foto

bohužel u všech zlepšováků v každém odvětví je zásadní problém - i myšlenka která dokáže snížit náklady o 50% (či technika) tak i kdyby měla skutečnou cenu 1.000,- Kč , tak ji nikdo nikdy nebude nabízet za tuto částku. Když je spočítáno že ušetří na nákladech např. 500.000,- ročně , tak si VŽDY firma která zlepšováky prodává naúčtuje částku (třeba 400tisíc) takovou že se to lidem vyplatí až po pár letech ... protože jedině tak si zajistí maximální zisk

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...