Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

K66a66r20e15l 53M94a51z69a42č 3477943536229

To jsou kecy. Problémy s DPF se dají řešit pomocí STK. Jinak je to blbost. Je jeden příklad: mám auto staré 15 let luxusní třídy a jediný jeho problém je ulomené kolečko na rádiu. Má ABS, ESP, ASR, 8 airbagů atd. Po rzi není ani památka. Cena na trhu cca 160 000,- Obecný poznatek je, že vraky se ze SRN nedováží. Dováží se auta, která sice nevyjdou extra levněji, ale jejich technický a vizuální stav je o hodně lepší než u aut, které vybydlel český Pepík. To je má zkušenost. A mimochodem, tchán má 10letého Ceeda s najetými 50 000 km, ve stavu nového vozu. To je taky vrak, taky ohrožuje bezpečnost a ekologii? Asi těžko, že. Prostě jen kecy a kecy.

+53/−2
doporučit
14.10.2019 1:55

J73i35ř79í 54Z15ý13k90a 9259153341450

kdyby aspoň tak bezostyšně nelhal. Že prý ekologie, záchrana lidských životů atp. Přitom jde jen a pouze o business. Vždyť to říká už jen jeho pozice - prezident Svazu obchodu. Je to jen užitečný kašpárek, kterého nejspíše finančně vodí některá z místních automobilek.

Předkládá jen nějaké vykonstruované kecy, které nijak nedokládá. V čem je 15 let staré auto nebezpečné svému okolí? Vždyť takové auto má airbagy, ABS, leckdy i ESP. Nakonec je takové "archaické" auto mnohem bezpečnější pro své okolí, než modernější kusy s neodladěnou aktivní bezpečnostní výbavou, která zasahuje do řízení, brzdění aniž by bylo potřeba (je prokázáno, že tyto systémy způsobily už stovky nehod)

A ty kecy, že se na západě auta zbavili kvůli emisním "problémům"? Ne, zbavili se jich, protože chtěli nové auto, skončil leasing, potřebovali větší, menší ...

+44/−2
doporučit
14.10.2019 1:09

M25a19r15t10i23n 65B50e18r10a69n 6359735246681

Ten týpek vychází z toho, že staré auto = nebezpečný čoudící vrak. Ovšem 10, 15 let staré auto, o které se majitel(é) poctivě staral(i), může být pořád dobře sloužící a bezpečné auto. Rozhodně je ekologičtější si ponechat vůz o pár let déle, než si kupovat každých pár let nové.

+42/−2
doporučit
14.10.2019 8:08

R74a86d39e13k 92B48o20r25s42k52y 8233261107642

jezis, zase prouza. kudy chodi, tudy skodi.

+25/0
doporučit
14.10.2019 4:01

D30a25v84i61d 41R74i89e43s89z 4518563767955

Co na to rikam?Ze jsou to kecy s jedinym cilem - ospravedlnit dalsi tahani prachu z kapes lidi.

+25/−1
doporučit
14.10.2019 6:57

O86n52d52ř48e60j 64M84u39s26i60l 9227225856354

No tedy, takovou snůšku polopravd (nechci říct rovnou nesmyslů) aby člověk pohledal. Pán tvrdí, na pohled pozná auto s "vykuchaným" filtrem. Podle něj asi stačí, že auto kouří. No budiž. Mimochodem i auto se zcela funkčním filtrem při vypalování docela dost kouří.

Dále si asi myslí, že lidé provozují svoje stará auta jen z nějaké podivné úchylky. Jenže když podstatně navýší ekopoplatky za prodej (25.000 za EURO0, 10000 za EURO3 - tedy za oblíbenou jedničkovou Oktávku), budou tato auta dále buď neprodejná vůbec nebo mnohem hůř. Takže se jich člověk už nezbaví a bude je raději dál provozovat.

Logika je podle něj asi následující - chci si koupit auto za řekněme 50 - 80.000. Jenže ekopoplatek toto auto zdraží natolik, že se to nevyplatí, a koupím si raději za dvojnásobek ekologické auto s EURO 5 a vyšším, ne-li raději rovnou auto zbrusu nové. Tak to určitě...

+27/−2
doporučit
14.10.2019 7:07

V10i75k61t86o96r 64Š85e86d83i83v72ý 8426491780406

Hlavně je důležité zbavit se všech těch aut, co s nimi majitel jede dvakrát do týdne pět kilometrů na nákup do města.

Taková vozidla totiž vyprodukují o 895 g CO2 ročně víc, než vozidlo moderní, takže obměna se vrátí již za 132,5 roku.

+19/0
doporučit
14.10.2019 11:23
Foto

J95i87r56k25a 51H32o71n89c13ů 2614604241348

Stejně tak ovšem platí, že patnácti- či dvacetileté ojetiny ohrožují zdraví a životy nejen těm, kterým slouží, ale i těm, kteří s nimi sdílejí silnici nebo chodí po jejím okraji.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/tomas-prouza-svaz-obchodu-a-cestovniho-ruchu-ekopoplatek-ekovypalne-ojetina.A191011_174310_automoto_fdv

Ne, to rozhodně neplatí. Je to lež jako věž. Od kontroly technického stavu máme STK. Pokud vozidlo vyhovuje, není co řešit. Jediné nebezpečí je potom mezi sedadlem a volantem. Jenomže toto nebezpečí je stejné, jako v nových vozech.

+22/−1
doporučit
14.10.2019 7:39

O14n64d72ř48e55j 48N88o67v38á63k

Tohle je hrozný výplach mozků.

Já mám plnoletého dříče, benzín, dobře udržovaný, nekouří. Ano, vizuálně nevypadá nic moc, ale jezdí spolehlivě. Proč bych se ho měl zbavovat? Proč by to někomu mělo vadit?

+17/0
doporučit
14.10.2019 10:19

L59u21d20ě10k 68C67h74r28á25s16t98e30k 1723657951436

Ten hňup Prouza nechápe, že lidi nejezdí starými auty proto, že by je to bavilo, ale že na nové nemají. A budou na to díky rudozelené EU a jejím nařízením mít čím dál méně...

+17/0
doporučit
14.10.2019 9:49

K12a37r84e57l 34M46a49z60a82č 3297203346859

Prouza je socan, nevolte ČSSD! Jestli na tohle Babiš skočí, tak se dá předpokládat, že mu to voleb výrazně uškodí, tedy, tenhle návrh nemusel být přijat. Doufejme.

A mimochodem, je výrazný rozdíl mezi porovnání Euro 0 a Euro III, než mezi Euro III a Euro IV!

+23/−2
doporučit
14.10.2019 2:03

P11a88v72e67l 33S96c13h41e32l13l32e

Celozivotni nevzdelany bolsevicky parazit Prouza bude vzdy jen skodit.

Lide v tech starych popelnicich jezdi proto, aby mohli zivit z dani podobne pijavice. Vsichni by si samozrejme koupili novejsi auto, ale kdyz jim moudry stat sebere prevaznou vetsinu vydelku, aby z nej zivil podobne Prouzy na zcela zbytecnych pozicich typu statniho tajemnika tak holt na nova auta nemaji. Ty bys mel u te silnice klecet na kolenach a vsechny co jedou kolem ve stare popelnici prosit za odpusteni...

+16/0
doporučit
14.10.2019 9:01
Foto

J38i43ř45í 18F35e83i90x 2179513210466

750 tisíc ojetin ročně že se vozí do ČR ? To by tu už musely být vícepatrové autobazary na obrovských plochách. Je nás 10 miliónů , to by musel mít každý jouda aut několik, aby to vycházelo...

+14/0
doporučit
14.10.2019 8:50

A60n81t79o39n23í70n 58Č27m48e57l50á41k 8236266369612

Že se "ročně se do Česka doveze zhruba 765 tisíc ojetých aut" není pravda, jedná se o celkový trh s ojetými vozy v ČR. Z uvedeného počtu je nyní pouze cca 140 000 ks ojetin z dovozu (z toho přes 50 % jsou auta však starší než 10 let) a zbytek jsou jen "tuzemské" ojetiny (tedy vozidla již registrovaná v ČR).

Nejvyšší roční příjem z "ekopoplatků" byl v prvním roce po jejich zavedení (670 mil. Kč v roce 2009) a pak postupně klesal (v roce 2014 to bylo cca 270 mil. Kč). Odhadovaný příjem za první přeregistrace (2,1 miliardy Kč za rok ?) je tedy zřejmě značně nadnesený.

Podotýkám dále, že předmětný poplatek se platí pouze 1x za životnost automobilu.

+14/0
doporučit
14.10.2019 8:08

P48e68t91r 12D79r34a62p29a90l 4104411353

a kolik mají ta stará auta nájezd? většinou jsou to auta "poslední míle" sloužicí k dojíždění do práce s nájezdem tak 5000 ročně. z hlediska emisí tedy marginálie

+16/−1
doporučit
14.10.2019 7:55

P97e37t13r 81D74r63a38p89a86l 4934821423

fajn, tak v rámci ekologie jedněm (motoristům) peníze sebereme a dáme je v rámci ekologie jiným(domkařům na kotel). proč to neudělat obráceně? Já chci taky dotaci ve výši 80% na novou střechu nebo na nový auto. Zavedením poplatku motoristovi žádné peníze nepřibydou, takže si koupí o 10 tisíc horší ojetinu...a to se, Horste, vyplatí

+12/0
doporučit
14.10.2019 7:49

O81n15d63ř73e86j 11F31r91a98n31c 4529481598

Tak takovouhle koncentraci nesmyslů a demagogie jsem tu už dlouho nečetl. A to si myslím, že nás tu občas krmí slušnejma blbostma ;-D

+14/−1
doporučit
14.10.2019 8:52
Foto

M18a65r36t28i59n 48K22o39u33b28e20k 3539687658586

Nejekologičtější je auto, které se nemusí vyrobit. Provozování ojetiny z roku 2008 je ekologičtější, než běžet pro novou Fabii. Prouza je blb.

+11/0
doporučit
14.10.2019 13:17
Foto

M87a45r73e54k 84L59i30g74o69c87k41y

Ahoj nejde mi kšeft. Potřeboval bych, aby jste zdržili moje starší produkty. Chci pořád vydělávat jako dřív. Jsem totiž nenažranej šmejd. Tak to těm lidem zdanite a řekněme že to není bezpečné a zdravé. Sice chápu, že na to nemají. Ale zdražit se to musí. Jde o můj kšeft přeci.

+11/0
doporučit
14.10.2019 8:52

J88a78n 48P36o76k84o63r32n66ý 1973119710363

Snůška blábolů. Rv

+13/−1
doporučit
14.10.2019 4:48

M55a70r12i57a86n 53K29r28a44l 6714132624567

To dle zajistí jen jedno - ty stará auta se budou dojíždět ještě déle než dneska.

+10/0
doporučit
14.10.2019 8:52

P97e63t98r 86M90a66r40š28o58u42n 5895968506356

Nojo, cenzor se po 12 hodinách vzbudil a smazal první reakci, tak znovu no, bez jednoho slovíčka :)

.

Nojo, sám si voziš ve služebním (já taky, ale vnímám i lidi okolo), smějes se jak koblizek, tak to ostatním zdraz. A zrušení vietnamskych vecerek, alias ten tvuj největší obchodní řetězec, už jsi zreguloval?

A jiné daně už tě nenapadnou? Slabota teda

+9/0
doporučit
14.10.2019 17:41

J89a46n 98T60a85r73a46b97a 4236576729869

Totální blábol. Vraky zlikvidují fungující STK a policejní kontroly technického stavu. Žádný poplatek to neřeší.

+8/0
doporučit
14.10.2019 17:43

M26a67r23e54k 17H45r72u29b86y 6107322781168

Prouza jako obvykle uplne mimo. Nemecko pro obnoveni vozoveho parku nabidlo dotaci formou srotovneho, nasi politici vymysli pokuty za vlastnictvi;-ORv

+8/0
doporučit
14.10.2019 15:21

P44a40v18e96l 38K21r59ů45t27a 1391802446208

Myslím, že důležitější je odstranit ze silnic auta s nadměrně kouřícími motory. Proč však dělat problémy řidiči, který nemá po dvaceti letech najeto ani 100 000 km.

+8/0
doporučit
14.10.2019 8:11

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

Najdete na iDNES.cz