Povšík pro magazín Škodovácký odborář okomentoval změny ve vedení automobilky, kterými vyvrcholilo řešení sporů ve vedení koncernu VW. A právě Thomas Schäfer je jedním z těch, které změny vynesou vzhůru. Podrobnosti čtěte zde.
Od července 2022 převezme vedení největší značky koncernu a od srpna bude členem představenstva celé skupiny. Všechny změny se udály kvůli sporům, které měl vládce koncernu Herbert Diess s odboráři a některými zástupci majitelů automobilky. Diess vše ustál, na své pozici zůstává, ovšem přišel o část pravomocí.
„Je dobře, že Herbert Diess zůstal předsedou představenstva koncernu Volkswagen. Za prvé je to velmi dynamický, ctižádostivý člověk a zároveň zkušený, velmi vzdělaný praktik v oblasti automobilového průmyslu,“ komentuje Povšík.
A osvětluje vazbu Diess-Schäfer. „Herbert Diess potřebuje, aby mu někdo opravdu kryl záda, a to někdo, kdo přišel zvenčí a není příliš propletený složitou a mnohdy intrikánskou vazbou koncernu Volkswagen. Typologicky Thomas Schäfer přesně odpovídá tomuto prototypu – vysoce vzdělaný, kosmopolitní odborník, s velmi příjemným vzhledem a vystupováním, konsolidátor, který dokáže lidi vést a ukázat jim cestu jiným způsobem, než je pouze zcela vyždímat. Herbert Diess také potřebuje určité zrcadlo a někoho, komu se může svěřit,“ analyzuje zkušený předák škodováckých odborářů, který poměry uvnitř koncernu za desítky let ve funkci zná velmi dobře.
„Nezapomeňme, že pan Diess bude pravděpodobně končit v roce 2025 a již dnes je třeba hledat nástupce, takzvaně korunního prince. V souvislosti s tím, jak Volkswagen přechází do nové dimenze své další existence, se Thomas Schäfer dobře hodí jako nový moderní lídr,“ přináší Povšík zajímavou myšlenku. „Pryč je doba zuřivých a fanatických manažerů jako v minulém století,“ dodává.
Povšík Schäferova odchodu lituje. „Takový typ člověka tady ještě nebyl, velice rychle pochopil přednosti Škody a dokázal je dobře uplatňovat jak v České republice, tak na půdě Volkswagenu ve Wolfsburgu, což je neskutečně obtížné,“ vysvětlil. „Určitě to bude mít Thomas Schäfer těžké – jít do doupěte vlků (odkaz na sídlo centrály ve Wolfsburgu – „vlčím hradě“, pozn. iDNES.cz) nebude jednoduché. Bude muset být ostražitý a nejlepší,“ dodává.
„Pokud Thomas Schäfer správně povede velkoobjemové značky, bude dobře vědět, jaký potenciál ve Škodě existuje, a pokud bude chtít uspět, nadále postoupit, tak ho určitě neopomene využívat. Když se pak v koncernu Volkswagen potkají dvě osobnosti – Thomas a jeho nástupce – může pro společnost Škoda vzniknout ta nejlepší konstelace, která tady kdy v novodobé historii od joint venture Škoda-Volkswagen byla,“ uzavírá Povšík pro magazín Škodovácký odborář.