Od 19. dubna podle Jíny nekompletní vozidla nevznikají a výroba vozů v Mladé Boleslavi i Kvasinách běží plynule.
„Díky opatřením, která jsme realizovali, a stabilizaci dodavatelů se situace neustále zlepšuje, ale i přesto zůstáváme pozorní a dodávky nepřetržitě sledujeme a výrobu optimalizujeme,“ uvedl vedoucí logistiky Škody David Strnad. Mezi opatření, která přispívají k hladkému chodu výrobních linek, patří podle něj vhodná skladba modelů a specifikací výbav.
Zlepšení celkové situace dokládají podle firmy výsledky za první čtvrtletí, kdy automobilka vyrobila ve svých závodech 266 600 vozů, což znamená nárůst o 13,4 procenta ve srovnání s loňským prvním kvartálem. Dodávky zákazníkům po celém světě dosáhly 209 600 automobilů, tedy o 12,6 procenta meziročně více. Loni dodala zákazníkům celosvětově 731 300 vozů, což bylo meziročně o 16,7 procenta méně.
V současné době Škoda Auto eviduje více než 400 tisíc objednávek nových vozů. Dodací lhůty u některých modelů vysoce přesahují půl roku.
Ještě letos Škoda představí novou generaci modelových řad Superb a Kodiaq. Oba automobily budou k dispozici s plug-in hybridním pohonem, u vozu Kodiaq použitým poprvé. Superb se bude nově vyrábět s VW Passat v Bratislavě. Vedle toho automobilka uvede modernizované verze modelů Kamiq a Scala i elektromobilu Enyaq iV, který se dočká i vrcholné verze Laurin&Klement.
Výroba stále vázneV nadcházejícím týdnu pojede na plné obrátky výroba Octavie a Enyaqu v hlavním mladoboleslavském závodě. Bez omezení pojede rovněž výroba vozů v Kvasinách. Píše magazín Škodovácký odborář. Jiná situace bude ovšem na lince, která vyrábí menší modely Fabia, Scala, Kamiq, kde se bude vyrábět opět jen ve dvou směnách. „Na montáži MB II tedy příští týden opětovně odpadnou všechny noční směny, to samé platí pro svařovnu MB II, kde se ovšem první noční směna uskuteční v omezeném režimu. V Lakovně MB A budou všechny noční a dále sobotní směny v omezeném režimu. Několik směn v omezeném režimu se v souvislosti s potřebami montáže vozů projeví v lisovnách.“ píše odborářský list. Rušení směn se má projeví také ve výrobě motorů. „Na montáži odpadají všechny pondělní směny a na dalších pracovištích, jako jsou obrábění hlavy válců, bloku válců, ojnice a plasma, odpadají kromě pondělních také všechny úterní směny včetně noční z úterý na středu, neuskuteční se ani noční z neděle na pondělí,“ píše Škodovácký odborář. „Podobně je na tom výroba převodovek MQ v Mladé Boleslavi, kde se ruší pondělní a úterní směny (včetně úterní odpolední). Některé provozy pojedou s omezením.“ „Tak jako v předchozích případech vyjednaly Odbory KOVO pro dotčené zaměstnance překážku na straně zaměstnavatele ve výši 80 procent průměrné mzdy, tedy cca denní výdělek,“ ubezpečuje magazín. |