Faceliftovaná podoba modelů bývá připravena obvykle v okamžiku jejich představení. Ovšem následné testování a nová homologace (často včetně crashtestu) probíhá následně. V případě scaly lehké maskování naznačuje, že změny budou jen menší v oblastech nárazníků.
V interiéru je zřetelně vidět dodatečná zátěž na zadních sedadel simulující plné vytížení vozu pří testování. Auto je nastrojené speciální měřící technikou, na snímcích jsou zřetelně vidět snímače na ráfcích kol.
Škoda uvedla Scalu v roce 2019 jako nástupce modelu Rapid. Auto stojí na platformě MQB A0 určené pro menší modely koncernu Volkswagen.
6. prosince 2018 |
Pětidveřový hatchback následně doplnil crossover Kamiq, který Scalu nyní výrazně prodejně předčí. Automobilka v Mladé Boleslavi vyrobila v roce 2021 44 229 scal (meziroční pokles výroby o 23,8 % z 58 054 vozů). Kamiqů vyskladnili 109 737 kusů.
Škoda Kamiq je lepší než sestra Scala. A tachometr neproměřuje |
V loňském roce šéf automobilky Thomas Schäfer naznačil, že 4,4metrový hatchback mířící proti Kii Ceed nebo Fiatu Tipo nedostane nástupce. Německý specializovaný magazín Automobilwoche už v září 2021 přišel s informací, že se scala nástupce nedočká. Vůz v nabídce dožije, dokud ho z ní nevyžene norma Euro 7 – úprava motorů a vozů podle nových požadavků je vždy velmi nákladná, ve chvíli, kdy by občerstvování scaly bylo příliš drahé, má tedy přijít její konec. Čtěte více.
První jízda škodou nové éry. Scala je pořád na internetu a jezdí, jak má |
Vývoj Scaly trval čtyři roky, vyrábí se v Mladé Boleslavi a oficiální premiéra proběhla 6. prosince 2018 v izraelském Tel Avivu. Prodej začal v dubnu 2019.
Jméno Scala dostal model na poslední chvíli, automobilka ho musela „vykoupit“ od Renaultu. Čtěte více.