Polohovatelná a posuvná zadní sedadla měl už model Yeti. Ten je dostával ve standardní výbavě, v Karoqu budou za příplatek. Základní provedení bude mít klasickou třímístnou lavici jako Octavia.
Systém zadních sedadel VarioFlex, tvořený třemi samostatnými sedadly, umožní jednotlivá křesla posouvat v rozmezí 50 mm, polohovat opěradlo, případně celé křeslo vytahovat (jedno váží něco přes deset kilogramů). To je závan praktičnosti MPV, který nikdo z konkurentů (ani technicky identický Seat Ateca) nenabídne.
Boční místa mohou mít i vyhřívání a mají i úchyt na dětské autosedačky Isofix (prostřední jej nemá).
Při objednávce ovšem dobře zvažte, koho budete vzadu vozit a zda opravdu zadní variabilní sedadla potřebujete. Tři jednotlivá křesla jsou totiž výrazně menší než jednolitá lavice. I průměrnému člověku jsou tak akorát. Větší postavy mezi zvýrazněné bočnice nezapadnou a opěradlo budou mít u lopatek. Obyčejnější verze s klasickou lavicí a děleným a sklopným opěradlem (průvlak na lyže může mít rovněž) jsou mnohem pohodlnější.
Se sedadly Varioflex je spojená také speciální krycí roletka kufru zvedající se i s víkem místo klasického plata. Nešikovné je, že se roleta, když není třeba, nedá nikam v autě uložit, to už dnes umí konstruktéři vyřešit a schránku na ni má i kombíková Octavia.