Diskuse k článku

Volkswagen bude snižovat náklady, Škoda Citigo je v ohrožení

Německý koncern Volkswagen jde systematicky za cílem stát se největším výrobcem aut na světě. Kvůli nízkým výnosům ovšem musí přikročit k radikálním škrtům a racionalizaci. Mezi prvními "na ráně" může být trio z Bratislavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L13i72b46o51r 29P69o76l20á65k 9642436515119

Mainstreamova automobilka Toyota... :-)

Dvořáku vy jste mi ale ...

A můžeš zase mazat i za tečky.Co takhle raději obhájit své tvrzení?

0/0
10.8.2014 16:18

K54a23r50e68l 57B60a50r36t25á84č62e68k 9342859102775

kvuli nizkym vynosum...to chteji byt nejbohatsi ihned???je videt ze tu nejsou pro lidi ale lidi pro ne jen aby to nesidili na bezpecnosti ridicu....

0/0
8.8.2014 7:22

J67i60ř78í 37S30c11h80w47a51c80h 8338264978346

ale prdlajs, jde o to že 2% zisk je 4x menší než má konkurence (8%). Představ si, že budeš podnikatel, každý měsíc vrazíš do podnikání 100 tisíc a vyděláš 102 tisíc. To tě ani neuživí. Ano já vím je to trochu jiný extrém.... ale u těch miliard jde taky o to, že, pokud je zisk jen 2% tak stačí celkem málo aby se něco zvrtlo a rázem je místo zisku ztráta 2% a to už je celkem průšvih.....protože se jedná o ztrátu mnoha miliard.....

....a ano pro lidi tu nejsou, není to žádná dobročinná organizace, ale primárně to je zdroj zisku pro majitele....

+3/0
8.8.2014 21:39

J71a40n 94P59r95o85c14h61á37z45k96a 5206872878827

Citigo se v roce 2013 prodalo kolem 45 tisíc kusů... to rozhodně tak malá prodejnost, aby auto skončilo.

0/0
8.8.2014 0:35

P82a93v82e76l 41O96d14r64a24z80i53l 6424129267760

Na poměry ve VW je to málo.

0/0
8.8.2014 20:47

J37a34n 37J89e22l32í72n74e89k 8233735162326

Scirocco je nádherný auto, ale jak si ve VW mohli myslet, že to bude prodejní trhák?

+1/0
7.8.2014 22:15

J42a39n 20M22o92h64y68l85a 6502499659361

Nemyslel i, ale pokud chcete ušetřit, tak prostě speciality zaříznete.

0/0
8.8.2014 2:25

L66u74k80a78s 51B53u11c44h60t18a 8729810964747

Tohle malý citiGO si koupila kámoška v áčkách za dobrý peníze a je to docela zábavné auto, občas s tím jedeme na oběd a zaparkujeme všude, parádně se s tím dá myškovat po městě. Jen bych do toho dal motor s BMW 320 si..... třeba

+2/0
7.8.2014 14:16

J59a19n 29M91o63h67y90l81a 6322849699401

Zaprvé, vešel by se tak akorát dozadu, zadruhé je to nesmysl u tohohle typu auta.

0/0
7.8.2014 14:28

J48i47ř57í 90Z85ý83k71a 9639543571910

1.2TSI 77kW by bohatě stačil. Případně 1.4TSI pro verzi RS

+2/0
7.8.2014 21:30

M95i48r68o 71S71l71á33d66e37k 3252278152584

Silnější motor by si zasloužil, třeba tu 1.4, celkem pěkně sedí v zatáčkách, řekl bych lépe než Fábka. Možná by byla tím i větší prodejnost, samo záleží na ceně.

0/0
8.8.2014 20:44

J66i57ř85í 97S45c84h51w94a18c20h 8158634858696

Pro ty, co malá auta kupují by to bylo asi drahé a těch, co by by si to koupili kvůli velmi dobré dynamice, by bylo poměrně málo. 

Navíc si myslím, že by se tam 1.4 vešla velmi obtížně, spíš se přikláním k názoru, že by se tam prostě nevešla....

0/0
8.8.2014 21:52

J31o87z20e43f 29H12r26i32c53i93š94i28n 4193980270416

Určite si to ale neodnese nynější Citigo, možná to příští tím že nebude anebo že bude na nynější platformě,

Peníze za vývoj jsou už  utopeny a teď už jenom vyrábět a prodávat jak to jde. A když to nejde tak zvážit jestli malinko zlevnit a prodat víc ale určitě ne zastavit výrobu.

+4/0
7.8.2014 14:12
Foto

M25i30r41o98s33l38a97v 73S27t69e15i95n87e37r 4630182850126

V kategorii miniaut jako Citigo je tlačenice. Tady lze získat zákazníky jenom servisem a spolehlivostí, to by VW i Škoda meli zvládnout. Kvalita se osvědčí až za pár roků, zatím jsou ta vozítka přiliš nová. Na začátku by asi pomohla prodloužená záruka, třeba na 7 let.

0/0
7.8.2014 20:49

K11a77r27e80l 96F13a41i43t 1148903128262

Pořád se všude píše, jak všechny automobilky mají problémy, jediná škodofka...potažmo VW jsou v zisku, jak se prodává čím dál tím víc aut atd. No ono to asi taky nebude tak růžové jak to vypadá. A s tím Citygo....to byl úlet století.

+1/0
7.8.2014 11:37

J75i52ř77í 75S94c83h31w85a45c92h 8888454258596

a kde všude se píše, že "....jediná škodofka...potažmo VW jsou v zisku...."?

Já to tedy čtu dnes (od Karla Faita, co si to evidentně vymyslel) poprvé...8-o

+2/0
7.8.2014 13:35

V95l30a43d25i40m86í42r 17F96i49b24i43g33e38r 5664881331174

A potřebuje VW šetřit? Myslel jsem že jsou v zisku. A pokud si na sebe něco vydělá je nesmysl to rušit, pokud nemají něco ziskovějšího. Pro velkou úsporu by se možná stačilo zbavit automobilky Seat co jsem četl tak ta není v zisku roky.

+1/0
7.8.2014 9:05

M70i11l92a61n 28Š22v42a79g85r98o66v18s88k81ý 9652479165218

Ale dává vyrobené kusy do soutěže. ;-D

0/0
7.8.2014 11:30

J98a87n 60M25o82h67y55l37a 6612609609921

Být v zisku nebo být v zisku, který je menší než byl očekáván, to je zásadní rozdíl.

+1/0
7.8.2014 14:28

V29l55a69d81i73m24í65r 43F11i31b82i60g11e43r 5504881601414

To ano ale pořád je to zisk a ne ztráta. Každý model nemůže snášet zlatá vejce, některé na to potřebují víc času. No a Citigo by potřebovalo i nový design.

0/0
8.8.2014 7:15

L76a85d32i55s88l44a55v 55B27a35r16c89a60k 9801289919

no to se dalo cekat - VW,nebo SKODA, FIAT atd ostatni znacky - preplnene sklady, ale jak potrebujete jednoho zenika na vymenu vchodovych dverich -  zacne problem - ten nezaplni statni kasu a v tom ohrozeni jsou jen vlastnici domu a o ta vlada nema zajem tak se omlouvam asi to nema souvislost s automobilkama

+2/−1
6.8.2014 23:56

J79i20ř47í 16S17c51h80w71a19c77h 8158104248496

To že neseženeš dobrýho zedníka nemá s automobilkama opravdu nic společného....

Za to může dřív neskutečná snaha dnešních rodičů dostat synka, co by byl dobrým zedníkem na stření školu, aby nemusel makat rukama....neb řemeslo se dnes považuje za něco méněcenného....

+9/0
7.8.2014 0:51

M27a65r76t29i82n 74K70a72r65á34s35e28k 9958403378208

Roste obrat a klesaji vynosy? To si tak trochu odporuje ne?

+1/−1
6.8.2014 23:37

J70i12ř41í 18S63c39h50w53a34c35h 8148594458216

no pokud náklady rostou rychleji než obrat, tak ani trochu ....;-)

+3/0
6.8.2014 23:47

M39a55r41t77i17n 49K22a40r96á53s31e16k 9548233808888

Muzete to rozvest? naklady nemaji s vynosy zadnou souvislost ....

0/−5
6.8.2014 23:48

J54i49ř44í 97S16c12h68w16a84c87h 8258334938576

ale mají:

zjednodušeně řečeno obrat - náklady = výnos ;-)

+6/0
7.8.2014 0:17

M69a20r37t53i93n 78K85a27r33á86s97e39k 9148863858568

No ono ve skutecnosti spis obrat = vynosy = trzby a vynos-naklad=zisk.

0/−1
7.8.2014 9:08

J84i36ř72í 45S79c64h25w46a15c36h 8868354918296

no ano, máš pravdu,. My ekonomo-laici si "výnos 2%" automaticky přeložíme na zisk stejně jako, když se tu píše o zrychlení za 7 vteřin, je nám jasné o co jde.... ale prudiči hned poukazují na to, že vteřina je jednotka úhlová nikoliv časová.... ;-)

Měl jsi hned na začátku jasně poukázat na to že pro ekonomy je za výnos nekompromisně považován veškerý příjem tedy obrat....;-)

+2/0
7.8.2014 10:01

J34a88n 46J49e83ž20e78k 3101295117125

2x mamlas?

0/0
7.8.2014 6:38

M37a26r57t10i75n 96K80a29r37á12s87e60k 9588763148948

Clovek se tu snazi upozornit ze clanek i spousta diskutujicich maji pomatene zakladni ekonomicke pojmy, a fasne za to akorat minusy a posmesky, no co se da delat, mame demokracii a tak ma vetsina pravdu i kdyz bude tvrdit ze zeme placata....

+3/0
7.8.2014 9:14

J89a48n 66J91e60ž34e14k 3611185927645

Velkej mamlas, já. Omlouvám se.

+1/0
7.8.2014 13:23

T12o75m77á83š 17F70i42r52b48a66c46h38e39r 9150160634260

;-D

0/0
7.8.2014 7:14

J46a37r86o71s78l24a88v 61V61o18j51t12ě22c94k91ý 4823428774536

Že ten humus přestanou vyrábět

SLÁVAR^

+3/−2
6.8.2014 23:24

A59l28e80x 88Š26t33a65j38n53e19r 7371854545693

Kdo chce levné skákadlo koupí sandero a ještě ušetří.

+6/−1
6.8.2014 23:20

L86u25c80i15e 91K32o60v87a32ř54í61k89o50v36á 1711536551965

To je rubrika Auto. Netahejte sem něco,co jako auto jenom vypadá.

+3/−1
6.8.2014 23:38

P37a61v14e97l 64O47d70r48a23z85i45l 6514349327960

Citigo jako auto ani nevypadá.

+2/−3
7.8.2014 11:01

J41a34n 79F20r76o49l54í91k 6706940355374

Rozdíl mezi Sanderem a Citigo (i ostatními malými auty) je v rozměrech (lépe se ve městě parkuje), spotřebě (tříhrnek a malá váha).

+2/0
7.8.2014 15:49

P35e81t39r 66Č98e63r40m58á91k 9658875599420

Jedná se o rozdíl třídy - citigo je mini vůz, sandero malý.

+2/0
7.8.2014 19:06

D44a53n19i74e52l 80K30r39a92u19s 4111903422784

Je to docela úsměvné, jak management myslí primárně na svou kapsu, aniž by je zajímalo, jaké konsekvence jejich rozhodnutí mají - fakticky totiž zvláště v Evropě platí, že snižování výrobních nákladů zvláště v nákladech na mzdy formou propouštění má sice velmi pozitivní dopad na ceny akcíí firem a tím i na hrubé příjmy managementu, ale na druhé straně to má negativní dopad na sociální systémy evropských zemí, které následně sahají k vyššímu zdaňování (i formou zvyšování příspěvků do sociálních fondů) právě příjmů firem i fyzických osob, tedy i firem a jejich managementu.

+5/0
6.8.2014 22:46

R56a81d69o42s13l39a20v 45K65l83a29u46d86a 5934738144742

Myslím že sociální problémy Slovenska jsou VW někde.

+2/0
6.8.2014 22:54

D45a29n77i41e94l 45K27r27a24u14s 4961413722374

Chyba pohledu - EU je fakticky jeden sociální prostor, takže případné problémy Slovenska jsou problémy celé EU.

+1/0
6.8.2014 22:58

R74a65d84o82s75l31a32v 84K29l31a98u86d35a 5544168924362

EU není žádný jeden sociální prostor. EU není ani jednotný pracovní trh. I když si to někdo myslí. V EU se jednotlivé státy snaží urvat něco pro sebe, protože to nikdo za ně neudělá. Zajímá snad někoho mzda v ČR? Nezaměstnanost na Slovensku? HDP v Maďarsku? K čemu by mu to bylo?

+4/0
6.8.2014 23:05

D65a87n44i65e70l 64K46r61a46u52s 4241883352234

Pokud se kouknete na kroky ECB a současně na to, kdo fakticky problémy předlužených zemí EU financoval, tak budete muset své tvrzení hodně upravit. Fakticky platí, že v časech růstu nejvíce vydělává Německo, aby v časech průšvihů nejvíce platilo. A je jen otázka, kde se to dostane na hranici únosnosti.

+3/0
6.8.2014 23:26

J13a92n 55F54r79o12l20í96k 6826510595104

Když to hrozí krachem tak to Germáni zatáhnou, to je fakt.

+1/0
7.8.2014 15:51

I55v42a17n 19H71r21o30n 5774416526381

Dotované modely zmizí. Jak jinak?

+2/0
6.8.2014 22:17

J71i13ř10í 47B30o39č78e18k 6959934185956

Cenu aut rapidně navyšuje drahý vývoj, co 4 - 6 roků nový model od každé třídy a značky plus každé dva roky facelift každého modelu ale ruku na srdce, kdo je na to zvědavý?  Uměle udržovaná zaměstnanost, nic víc.

+2/−1
6.8.2014 22:10

R93o78m10a35n 89P25o67l15á91č15e70k 5186149535

Zatím to funguje...

+2/0
6.8.2014 22:11

J36i79ř13í 67B56o80č59e64k 6839504785646

Jak vidíte, pomalu přestává a bude hůř. Cena ropy, energií atd atd.

+1/0
6.8.2014 22:17

J89a67n 13P43a63v15e47l 8463232408706

To už jsem četl před dvaceti lety. A stále to funguje ...

+5/0
6.8.2014 22:33

R84a40d61o73s47l45a66v 41K91l43a76u12d97a 5144388464372

Ono to zas tak nákladné není. Ty změny vesměs nejsou tak radikální a navíc se přenáší na všechny modely. Zákazník pochopitelně chce něco nového.

+1/0
6.8.2014 22:50

Najdete na iDNES.cz