Středa 23. června 2021, svátek má Zdeňka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 23. června 2021 Zdeňka

Renault Kwid jede z Indie do světa, Evropa nejistá

Renault nyní v Indii boduje s malým SUV jménem Kwid, které tam vyrábí. „Renault Kwid je jedním z nejúspěšněji uvedených nových modelů na indickém trhu,“ chlubí se generál aliance Renaul-Nissan-Mitsubishi Carlos Ghosn. Kwid teď míří do jižní Ameriky a opět se spekuluje o misi do Evropy.

Renault Kwid | foto: Renault

Dnes je v desítce nejprodávanějších aut v Indii, každý měsíc se jich tam v loňském roce prodalo skoro devět tisíc. Kwid, o jehož importu do Evropy se stále spekuluje a Ghosn tyto spekulace vytrvale odmítá, stojí na alianční platformě CMF-A. Ghosn přiznává, že inspirací pro její vytvoření byla Tata Nano. Francouzský list Le Figaro kdysi označil cestu ke kwidu jako „osm let pokusů a omylů“.

Renault Kwid

Kwid vyráběný od roku 2015 na severu Indie byl původně určený výhradně pro indický trh. Bylo tam také navrženo a téměř veškeré komponenty, až na pár výjimek, dodávají místní subdodavatelé. Díky tomu se také náklady na výrobu auta podařilo významně snížit.

Mnoho automobilek snilo o možnosti nabídnout trhu v rozvíjejících se zemích auto za cenu skútru. Řada z nich si vylámala zuby. Nabídnout trhu vozidla s cenou do 6 tisíc dolarů je nepřekonatelný problém. Prostě se je nedaří vyrobit laciněji. A pak je tu ještě jeden problém. S low-cost vozidlem výrobci riskují, že „zabijí“ svoji image.

Za indickou prodejní cenu začínající v přepočtu na 75 tisících korun nabídne základní mobilitu specifickému indickému zákazníkovi. Bezpečnost, komfortní výbava nebo ekologie jsou na druhé koleji. Teď po kwidu ale začínají pokukovat i další trhy a opět se vynořily spekulace o cestě na evropské trhy.

Už letos by se měla spustit druhá výrobní linka v Argentině, která bude zásobovat jihoamerické trhy. Zde Kwid nahradí výběhové Clio. Model ovšem bude muset podstoupit podstatnou modernizaci. V současné podobě totiž postrádá prakticky jakékoli prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Nemá ABS ani airbagy, ale obvyklé bezpečnostní standardy nesplňují ani materiály. V testech bezpečnosti NCAP provedených podle evropských standardů si tak Kwid odnesl nejnižší možné hodnocení, rovnou nulu.

Jihoamerické trhy jsou ale náročnější než Indie a všechna zesílení, airbagy a přidaná elektronika se podepíšou na nárůstu původní hmotnosti 680 kg o celých 140 kg! To zahrnuje základní doplňky jako čtyři airbagy, ABS a zesílení karoserie o nové prvky z vysokopevnostní oceli. Podle jihoamerických médií je například i sedadlo řidiče jihoamerického Kwidu o celých 9 kg těžší než v indické verzi, která má provedení s integrovanou opěrkou hlavy.

Renault Kwid
Renault Kwid

Po jihoamerické verzi by se Kwid mohl vydat na zkušenou dál a postupně dospět až do Evropy, pravděpodobně ideálně pod značkou Dacia. Zde by ovšem byl ještě podstatně těžší než nynějších 900 kg vylepšené jihoamerické verze, která stále postrádá řadu prvků vyžadovaných v Evropě, například stabilizační systém ESP nebo kontrolu tlaku v pneumatikách.

Tak vybavený vůz už bude mít určitě hmotnost přesahující jednu tunu, na kterou by stávající indické tříválce 800 ccm a 1000 ccm s výkonem 54 resp 67 koní už stěží stačily, nemluvě o nárocích na spotřebu a emisní standardy.

Renault Kwid

Malé SUV dlouhé jen 3,7 metru a široké 1,6 metru má na své rozměry celkem velkorysý objem kufru 300 litrů, při sklopení zadních sedadel je to 1115 litrů.

Svezení

Jízdu v autě, které má přimět miliony Indů, aby sesedli ze svých motorek a usedli za volant, vyzkoušel redaktor listu Le Figaro.

Také indická verze dokáže mít ve výbavě překvapivě spoustu věcí, ovšem za příplatek. Fajnový kwid má klimatizaci, posilovač řízení, airbag řidiče a třeba i mlhovky, centrální zamykání, digitální rychloměr, elektrické otvírání oken vpředu a informační systém s dotykovou obrazovkou včetně MP3 přehrávače a Bluetooth.

Fotogalerie

I tak je to ultra low-cost, příkladem jsou venkovní zrcátka. Nenastavíte je bez toho, aniž byste vyndali ruku z okénka a manuálně si je upravili. To je zrovna v Indii komplikované zvláště v době monzunů. V testovacím voze také zcela nešly zavřít výdechy ventilace umístěné nad středovou konzolí. Spolujezdci na zadních sedačkách tak měli stále průvan ve vlasech. Úplně bez výtek nebyla ani přední sedačka.

Spotřeba tříválcové osmistovky s výkonem 54 koní se pohybuje mezi čtyřmi až pěti litry benzínu na sto kilometrů. Na silnicích se Kwid pohybuje díky nízké hmotnosti celkem energicky. Motor je hlasitější, dává o sobě znát při startování a při každé akceleraci. Převodovka prý dá vzpomenout na první generaci twinga, za řadičku musíte pořádně vzít. Odpružení je laděné na značně nekvalitní indické silnice.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Nesnesitelný génius Jozef Kabaň. Pomníkem slavného designéra jsou škodovky

Premium Jozef Kabaň, fantasticky talentovaný, neskutečně pracovitý, ale stejnou mírou paličatý slovenský designér je jednou z...

Před 20 lety vyrobili poslední z 1,4 milionu felicií. Oblékli ji v Německu

Poslední Škoda Felicia sjela z výrobních pásů automobilky 20. června 2001. Ve stejný den jako poslední felicii přitom...

Enyaq 4x4: nejlepší škodovka není pro každého, nejen kvůli ceně

Když zapomenete na principiální neduhy nebo vám elektroauto pasuje do života, je Enyaq možná nejlepší škodovkou. Skvěle...

Pevná ruka, která Škodě prospěla. Z rozhodnutí drsného šéfa těží dodnes

Premium Pichlavému pohledu jeho chladně modrých očí odolal málokdo. Porady vedení byly teutonsky přímočaré, Winfried Vahland...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hyundai Bayon bude hvězdou českých sídlišť. Je jednoduchý, líbivý, příjemný

Až při osobním setkání pochopíte, že je o dost jiné, než jak jste si ho představovali podle fotek. Na nich vypadá o...

Feri odešel s kryptoměnou za 3 miliony. Za peníze z mandátu, tvrdí

Premium Bývalý poslanec Dominik Feri stihl od začátku letošního roku do konce květnu nakoupit kryptoměnu v hodnotě přes 3...

Sledujeme začátek rituální sebevraždy lidstva, říká Čech s IQ 206

Premium Je jedním z nejchytřejších Čechů, ale jako robot nepůsobí. Při osobním setkání je Karel Kostka, vzděláním učitel,...

Z dětství jsem si nesla zranění, rodinu chceme, říká Gregor Brzobohatá

Premium Vítězka Miss World, topmodelka, zakladatelka nadace a influencerka Taťána Gregor Brzobohatá přijala další výzvu: právě...

  • Další z rubriky

Založila tým, poráží muže. Ženy mají pro řízení cit, říká Katarína Kývalová

Premium Poprvé jsem ji viděl při závodě Mille Miglia, kde sebevědomě ovládala ohromné předválečné Bentley. Při letošním Monaco...

Pevná ruka, která Škodě prospěla. Z rozhodnutí drsného šéfa těží dodnes

Premium Pichlavému pohledu jeho chladně modrých očí odolal málokdo. Porady vedení byly teutonsky přímočaré, Winfried Vahland...

Škoda oživí tovární rallyový tým na tradiční bohemku, oslaví tam výročí

V továrním týmu Škody se na Rally Bohemia 2021 v červenci letošního roku představí mladý velmi talentovaný český pilot...

Za nezaplacené pokuty odebrání SPZ nebo botička. Návrh čeká v parlamentu

Policisté a celníci by mohli získat právo odebrat na místě registrační značky vozu nebo nasadit botičku autům řidičů s...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Primark v Praze otevřel: fronta až od koně, hasiči lidi ve vedru kropili

S ročním zpožděním způsobeným koronavirovými restrikcemi se na Václavském náměstí otevřela pobočka irského řetězce s...

Nabídka lokálních potravin za hranicemi vyrazí dech, v Česku rozhoduje cena

Je všední letní den v bavorském příhraničí na německé straně Šumavy. Česká rodina si právě nakoupila v supermarketové...

Dojemné parte Šafránkové. Nikde mě nehledejte, jsem všude, také tedy ve vás

Pozůstalí po herečce Libuši Šafránkové ve čtvrtek zveřejnili netradiční smuteční oznámení. Dominuje mu černobílá...

Václav Kopta se pochlubil dcerami. Obě jsou pescetariánky

Václav Kopta se coby pyšný tatínek pochlubil dcerami Františkou a Janou. Společně dorazili do primácké Show Jana...

Kdo vám dovolil fotit? A my, že jsme tady doma. Takhle odcházeli Sověti

Před třiceti lety odešli z bývalé ČSFR poslední sovětští vojáci. Jejich odchod zachytila ale jen hrstka dokumentaristů....