Renault chystá pro Indii levnější auta než dacie, nevzdává to ani Škoda

aktualizováno 
Indie se mnoha automobilkám jeví jako jeden z nejperspektivnějších světových trhů, který má velký potenciál k růstu. Renault právě pro tento trh vyvinul a chystá hned dvě nová levná auta, z nichž jedno by mělo být kompaktní SUV levnější než Dacia Duster.

Renault Kwid | foto: Renault

Renault už v Indii ve třídě SUV uspěl, a to s malým modelem Kwid. Ten patří mezi deset nejprodávanějších aut na tamním trhu. Ve své třídě je úspěšnější už pouze model Maruti Alto, vyvinutý automobilkou Suzuki

Už 9. února se však na Autosalonu Expo mají představit dva další levné modely značky Renault, buď jako koncepty, nebo už hotová auta. A to hatchback a SUV větší než Kwid, ovšem stále s délkou pod čtyři metry, což je v Indii hranice pro nižší daňovou třídu. Přesto by údajně mělo nabídnout až sedm sedadel. Vývoj nového SUV, které bude levnější než Dacia Duster, probíhal přímo v Indii na platformě CMF-A v technologickém centru značky v Chennai.

Renault samozřejmě není jediný, kdo chce uspět na indickém trhu. Dalším je třeba koncern Volkswagen, který vývojem levného vozu pověřil českou značku Škoda. Ta loni jednala s indickou Tata Motors o možné společné výrobě v rámci strategického partnerství. Výsledkem měl být malý levný vůz o velikosti Fabie. K dohodě ovšem nedošlo. Škoda to přesto nevzdává a ve vývoji pokračuje sama. První výsledky by měly být už za tři roky (podrobnosti čtěte zde).

„Koncern Volkswagen společnost Škoda Auto nedávno pověřil vyhodnocením globální modulární architektury MQB A0 IN pro objemové segmenty,“ potvrdil iDNES.cz Zdeněk Štěpánek z tiskového oddělení automobilky. „Strategickým cílem je přitom zavedení této lokalizované platformy na indický trh od roku 2020, kdy začnou platit přísnější emisní a bezpečnostní standardy.“

Po krachu jednání s automobilkou Tata zůstala Škoda na vývoj sama, žádná jednání s jiným strategickým partnerem momentálně neprobíhají. Na nové platformě by mělo vzniknout více modelů, které by se pod značkami Škoda a Volkswagen přímo v Indii vyráběly. Doplnily by tak modely Rapid, Octavia a Superb, které už Škoda dodává na tamní trh z místních továren v Pune a Aurangabadu.

Autoři:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Řídit cisternu mohou jen nejlepší. Je třeba předvídat a nebrzdit

Hned několik nehod cisteren zkomplikovalo v uplynulém týdnu dopravu na českých silnicích. Její řízení je totiž šoférská...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky
Premium

Mobil, snění, děti vzadu: čtvrtina řidičů bourá kvůli roztržitosti

Telefonování, SMS, ovládání klimatizace, denní snění nebo hádka s dětmi vzadu. To jsou jen některé příčiny, proč jsou...

Premium

Evropský autoprůmysl potřebuje baterie pro elektrovozy, hrozí závislost na Číně

Koncern Volkswagen rozjel výrobu baterií pro elektromobily. Zatím se učí. Musí však spěchat, protože automobilky...

Premium

Levný mladý veterán jako investice: šance na zisk je u neúspěšných modelů

Skvělou investiční příležitostí nemusejí být jen veterány, ale i novější vozy, takzvané youngtimery. Jak rozeznat...

Svodidla jsou věda, kamion je nesmí přeprat. V Ostravě vyvinuli nový typ

Huť Liberty Ostrava otestovala na letišti u Pacova inovovaný typ svodidla, které je lehčí a má lepší parametry než jeho...

KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo
KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo

Měli jste možnost si přečíst o mém porodu a o pobytu v porodnici na šestinedělí. Nyní bych chtěla rozvést poslední a nejtěžší část mého příběhu. První půlrok mého mateřství.

Najdete na iDNES.cz