Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Z kliďasů se stávají za volantem agresoři, ukazuje průzkum

Jak se chovají řidiči za volantem auta? Stávají se z nich agresoři, porušují pravidla a cítí se jako „nadlidé“. Ukazuje to celoevropský průzkum, ve kterém se 12 400 řidičů hodnotilo pod podmínkou zachování anonymity.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Nedávno jsem se vracel z dovolené, borec vpředu mimo obec (na devadesátce) zhruba co 30 vteřin preventivně šlápnul na brzdy - před každou i sebemenší zatáčkou a na rovinkách mezi nimi také. Vzhledem k sobotnímu provozu, kdy cyklisti naložili vehikly a z jihu jeli na sever, cyklisti ze západu na východ, z východu na západ a seveřani na jih, tohoto kolona-mejkra dlouho nešlo předjet .. to sem myslel, že sežeru volant a dojet borca na semaforech, asi dostal paragánskou padinu ;-D

0 1
možnosti
PB

P50e56t55r 95B86á91č56a

18. 8. 2020 20:06

Skoda, ze se OPET nepise o tech co tu agresi zpusobuji a to jsou ti se svoji totalni neumetelskou jizdou, ale to tradicne neresime.

2 0
možnosti
JU

J70a59n 11U23l10r88y12c13h

18. 8. 2020 15:31

Tak ono tohle celé souvisí s mnoha dalšími faktory - dálnice buď rozkopané nebo ještě ani nedostavěné (D3, D6, D7 ...), lidi se pak plouží na přetížených silnicích I. třídy. Ve městech chybí cyklopruhy, takže cyklisti se motají mezi auty. V Praze chybí půlka vnějšího okruhu, tisíce aut se motají buď po městě nebo v satelitních obcích. O kvalitě zbývajících silnic ani nemluvím, zejména ve Středočeském kraji. Jak jse sakra možné, že kdekoliv přejedu ze Středočeského do Ústeckého kraje, tak ˇustecký má krásné nové silnice klidně i II: nebo III. třídy a ve středních ČEchcách je všude tankodrom? Další faktory jsou bezohlednost, nezkušenost, neznalost předpisů atd. A všechny tyhle faktory dohromady vytváří stres, který společně s dalším stresem (rodina, práce atd.) často vede k tomu, že i kliďasové za volantem vypění a chovají se jako utržení ze řetězu.

1 0
možnosti
RH

R71a21d24e48k 81H26o41l30í52k

18. 8. 2020 13:28

Problém jsou motáci, jezdí pomalu, neumí odbočit do leva , něktří ani do prava, neumí se svižně rozjed na křižovatce, přednost dávají i když nemusí protože neví... atd.atd.....prostě za 10 tis autoškola nemůže vychovat řidiče... a v tom je celý problém. Takový to polořidič když nemá vzor se už řádně řídit nikdy nenaučí..

3 0
možnosti
JB

Vzhledem k tomu, že jsem každodenně na cestě tak už jsem imunní, stačí předvídat a je to v poho

0 0
možnosti
VS

Evoluce nás vybavila testosteronem, emocemi, touhou po boji, po sebeprosazení, neustálou připraveností po někom skočit a začít mu zasazovat údery končetinami do obličeje. Jakmile někdo cizí nejedná v náš prospěch, ale ve svůj, okamžitě u nás nastupuje silná frustrace a touha situaci zvrátit jakýmikoliv prostředky, ideálně úplnou eliminací konkurenta.

Tahle genetická výbava fungovala dobře v jeskyních, ale při současné hustotě populace je to trošku problém. Když do sebe dva ťuknou nákupními košíky, hned mají plamínek u zadku, zvyšují své opičí hlasy a jdou si po krku. Od doby kamenné jsme se geneticky v podstatě nezměnili.

Někdo má ve své DNA agrese méně, někdo více. Na vrozeném temperamentu nemá šanci něco změnit ani deset podmíněných trestů za rvačky. Kdo se narodil jako kousavý pes, zemře jako kousavý pes. Jedince s IQ 70 také nelze nijak převychovat na IQ 140 pomocí kriminálu.

Evolučně většinou vítězily ty chodící odjištěné bomby nad mírnými altruisty, díky většímu sebeprosazení vlastní DNA. Proto jich je v populaci naprostá většina a považujeme to za standard. (Přichází doba, kdy se tohle změní, ale to už je jiné téma.)

Člověk je tedy ze své podstaty zatraceně agresivní zvíře a vůbec mu to tak nepřipadá.

Nicméně díky francouzským vědcům za tuto studii, která to potvrzuje.

3 0
možnosti
JZ

Agresivních lidí je čím dál tím více. Ať už je to řidič auta nebo cyklista v oblečku... Doprava je někde příliš hustá, to bude asi hlavní důvod. Aby ne... Aut je pomalu v každé domácnosti několik. Zbytečné výjezdy, studenti jezdící autem místo hromadné dopravy atd. Změnu nejvíce vnímám v oblasti bytovek. Jako malý jsem kolem bytovky rodičů před cca 15-20ti lety viděl parkovat pár aut. Dnes to tam vypadá jako přehlídka vozů ;-D

0 1
možnosti
PB

P15e31t79r 40B82á53č77a

18. 8. 2020 20:07

Agresivnich je cim dal tim vic, protoze je mnohonasobne cim dal tim vic exotu za volantem co v zivote nemeli dostat papiry.

0 0
možnosti
Foto

Já sebe hodnotím jako kliďase (celkově ne jen za volantem). Ale jednou za čas dokážu za tím volantem vypěnit. Je to většinu nelogické/sprosté/divné chování několika řidičů během krátkého času (nad jedním takovým exotem mávnu rukou ,ale když se jich sejde více - to už mne naštve).

5 0
možnosti
RJ

Možná je to taky tím, že řídí spousta lidí, kteří nemají za volantem co dělat. Když např. vidím něktré seniory, co jsou schopní provádět na silnici za zvěrstva, tak mám opravdu sto chutí ho vytáhnout za flígr z auta a zahodit mu klíče.

5 2
možnosti
VS

Ano, to je přesně ta agresivita, o které je článek - každý je za volantem soudce a kat v jedné osobě. Vy nemáte co koho vytahovat z auta za flígr.

Kupte si místo toho palubní kameru. Když uvidíte nebezpečně se chovajícího řidiče, volejte policii.

2 2
možnosti
FZ

Pokud se někdo začne projevovat agresivně až za volantem, tak není v jiných situacích kliďas, ale spíš pokakánek, který se jinde bojí projevit, protože např. ve frontě v obchodě je na něj moc vidět, není chráněný vlastním autem a nemá k dispozici svůj anonymní "nástroj pomsty". Takový člověk z auta nevystoupí, aby si to šel s někým vyříkat.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

Číňané letos začnou u Českých Budějovic vyrábět sedačky pro BMW

24. května 2024

Firma Nobo Automotive Systems Czech Republic bude jako první pobočka této čínské společnosti v...

Mini Cooper přepřáhl na elektro a odstěhoval se do Číny. Je to skvělý dravec

24. května 2024

Exkluzivně Nový bateriový Mini Cooper je perfektním důkazem, že Čína tahá v elektromobilitě za delší konec...

Plán Bruselu nevychází, Evropa vůbec nestíhá stavbu nabíječek elektroaut

24. května 2024

Nizozemko, Německo a Francie – v těchto třech zemích je 61 % nabíjecích stanic ze všech zemí EU....

Nejdůležitější elektrická kia přibzučí už na podzim. Prošmejdili jsme ji

23. května 2024

EV3 bude jedním z nejdůležitějších modelů značky Kia. Relativně malý, jen 430 centimetrů dlouhý...