Diskuze
Další várka nových otázek v autoškole: mění se význam značky bezpečný odstup
Děkujeme za pochopení.
M26i28c34h51a90l 86K72o42r69t65u71s
No bezpečný odstup se snažím dodržovat, ale je pravda že jen někdy. Ono bych také mohl nikam nedojet 😕, protože spousta majitelů ŘP jakmile vidí malou mezeru, tak se ihned zipují a že tam pak nemám rozestup ani 20cm jim je úplně jedno.
A když přibrzdím, abych měl bezpečný odstup, tak co se stane? Vůz za mnou přejede do pruhu vedle a pak zase do mého bezpečného rozestupu. A při upozornění klaksonem, mě ještě vybrzdí , protože pak je to automaticky můj problém ☹️.
Že se tito lidé nebojí napadení, než přijede policie k nehodě 🤨.
Takhle když budu dodržovat odstup, tak akorát ty mamlasy naštvu a svou jízdu protáhnu o několik km 😡.
A co že mám umět o 17 letých řidičích, že je to blbost, tak to je snad jasné, to se nemusím učit.
Jako jsem měl tenkrát v autoškole v závěrečných otázkách, co musí udělat řidič kamionu v nějaké situaci 😱🤨☹️, co mě má co zajímat co bude dělat řidič kamionu v nějaké situaci ☹️.
Se asi ocitnu jen tak v kamionu za volantem 😜. Asi né.
Pak tam budou otázky na kapitána lodi 😱.
Ale že poslední dobou potkávám ženy, které dají dvě přednosti a pak mi v klidu vyjedou do cesty a zablokují můj jízdní pruh a zatroubení se na mě jenom podívají a pak vzápětí ukážou prostředníček a v klidu stojí a dávají přednost autům kteří jedou proti mně a já tam můžu čekat v pohodě ženská má vlastně přednost !!! 😡😡😡
V68í50t 69K75o58u61b25a
Bezpečný rozestup 2 vteřiny je při 80 km/ hodinu 22,2 metru s délkou vozu je to 27 metrů, což znamená průjezd maximálně 1480 vozidel za 1 hodinu jedním pruhem. Maximální teoretická propustnost dvouproudé komunikace by pak byla 71.000 vozidel za 24 hodin. Jen Barrandovským mostem ale projede přes 80 tisíc vozidel denně jedním směrem a rozhodně nejsou rozložena rovnoměrně. Proto dodržování takového pravidla by přineslo jediné a to je kolaps kapacitních komunikací (což mimochodem vidíme každé ráno u spalovny a odpoledne na výjezdu k D1, kde se do již malých rozestupů natvrdo cpou vozy z připojovacích pruhů). Neříkám, že jezdím někomu na zadku, ale pokud sleduji dopravu a chování kolony (a ne jen světla auta přede mnou) jezdím s rozestupem cca 2 auta a věřím že jezdím bezpečně, což při mém nájezdu 25 ročně za 30 let bez zaviněné nehody asi nelze rozporovat.
S88t18a95n28i45s31l76a20v 80T16v46r36z
Barrandovsky most ma v kazdem smeru 4 jizdni pruhy. (To je v prumeru nejakych 400 vozidel na kazdy pruh za hodinu.)
P66e46t86r 75D96o28h25n43a27l
Raději naučit líp řídit než drtit další otázky, dnešní autoškola naučí jet opatrně ve městě 30km/h a mimo 70km/h, pokud nachumelí tak raději ani nemluvit.
Povinně zavést školu smyku, vyhýbání se překážce, naučit defenzivní jízdu atd. Jet rovně a pomalu umí každý...
M85i59c94h35a43l 86K55o89r26t20u52s
Ano, pak vezu horké jídlo a autoškola vpředu jede 12 km/h 😡
J53i37ř81í 51H96u81d12e74c
Já bych prosil neustále opakovat, že na dálnici se jezdí vpravo! Mně přijde, že každé druhé auto si jede to svoje uprostřed a ostatní polibte mi ....
L80a15d65i94s42l98a35v 81S74t72e57h43l27í97k
To taky. Ale hlavne se neklickuje (neprejizdi) z pruhu do pruhu. To je totiz ten nejnebezpecnejsi manevr na dalnici. Mimochodem v U.S. je pravidlo, ze ridic jede plynule v tom pruhu, krery jede jeho rychlosti. S tim nasim pravidlem by dalnice kvuli kolizim neustale stala.
D18a31v46i33d 20Z86i89d63e90k
Podle mě tam sedí 20 pitomců a každý musí jednou za rok přidat 1 otázku do testu aby “ provoz byl bezpečnější”, nepodstatné věci, miliony novych značení, atd. A ono to tak potom na těch silnicich i vypadá, jedna značka za druhou a souvislou rychlostí déle než 20 minut jsem jel naposledy před 30 lety. V USA 20 otázek při testu, 15 správně stačí, pak 6 měsíců jezdíš se spolujezdcem, potom 5 hodin video školení, testovací jízda okolo bloku a hotovo. Jo a začínají řídit od 16 let.
P88a36v82e23l 18P15o33k98o46r22n67ý
V sobotu jedu po dálnici z jistých důvodů jen 110 na tempomatu. Předjíždí mě auta a často z mě neznámých důvodů se řadí přede mě snad 5 metrů. Možná se snaží uhnout autu, které je nalepeno za nimi také 5 metrů. Pokud přibrzdím, abych měl od něj větší odstup, napálí do mě auto nalepené za mnou. Začít troubit na auto přede mnou a tím zároveň dávat na vědomí všem okolo, aby zpozorněli (a přestali telefonovat)?
Obdobně, jedu normálně 90 km/hod, přede mnou auto také 90 km, najednou mě předjíždí velkou rychlostí auto, v protisměru auto, tak se zařadí těsně před mě a brzdy naplno, aby nevrazilo do auta před námi. Nedá se to nazvat vybržděním? Opět, začít na něj troubit?
T46o74m30á63š 61Z35e18m15á80n27e68k
Možná by stačilo naučit se normálně jezdit. Řidiči, které všichni předjíždějí, jsou totiž často na hraně toho, jestli by měli mít řidičák. Jestliže vás někdo předjede a zařadí se těsně před vás, tak jede rychleji a bezpečný odstup vás trápit nemusí. A v tom druhém případě je lepší nechat ho rychle předjet a nečekat, až jak to dopadne. Tedy začít brzdit dřív než on. Jsou to základní předpoklady defenzivní jízdy.
T76o35m55á29š 59K15a73p70l24a84n
Teď to ještě naučit existující řidiče a začít to pokutovat, když se to nedodrží. Stačilo by dovybavit kamery dřívějších mýtných branách softwarem a řešit s tím rozestupy a intervalovou rychlost a automaticky posílat pokuty. To by najednou byla změna.
T24o75m68á58š 85Z26e76m50á72n20e30k
To nedává smysl, neboť ty kamery mohou zachytit zrovna okamžik, kdy z nějakého důvodu došlo k vyčerpání bezpečného odstupu.
K60a42r11e81l 71S83e78v83e82r73a
1000 otázek je řídit nenaučí, kdyby se raději zvýšil počet hodin jízd!
J30i58ř57í 66P88a54u28l
Na to je potreba nejezdit minimalne nekolik tisic km (individualni), a to by hodne zvysilo naklady a tedy i jiz tak dost vysokou cenu. Castecne to resi ridicak od 17, naklady se presouvaji vetsinou na rodinu mladeho ridice
A94l12e49š 90T37v40r53d57ý
Nebylo by účinnější, než žáky autoškol drtit další várku textu, jim povinně přidat více hodin jízd, aby po opuštění autoškoly za sebou měli více praxe a znalostí z reálného provozu? Papír snese všechno, realita bývá leckdy jiná. Obzvláště na českých silnicích plných řidičů s diagnózou BMW, Mercedes a SUV...
J86í57ř32í 11N86o45v10o42t49n55ý
Cim dal tezsi otazky a draha autoskola
J19a11n 28B37o31r31o46v45s32k75ý
"čím dál těžší otázky" - v pořádku
"drahá autoškola" - stojí furt cca stejně vůči průměrnému platu, tj 1/3 až 1/2.
Jestli dneska je cena za řidičák okolo nebo nad 20 000, když jsem jí dělal v roce 2006 tak byla tuším za 8000, a průměrný plat byl asi 20.
Když i ojeté auto stojí pár set tisíc, myslím že jeden doživotní řidičák za dvacetník není vůbec drahá cena. V zahraničí jsou to jiné dardy.
Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu
Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...
Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit
Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Volha se vrací. Čínská auta budou montovat na linkách místo škodovek
Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna,...
Vzdušný zámek šampiona nízkých cen. Dacia Jogger umí být low-cost obytňákem
Oblíbená rumunská značka nabízí své největší auto s alternativním pohonem na LPG, které svým...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Designová frajeřinka. Karavan pro milence jsme zapřáhli za ladný hyundai
Je to domov na kolech, za kterým se lidé otáčejí. Minikaravan SteelDrop má kovový potah,...
Elektromobilní Airbus nebude. VW si vyvine laciný bateriový vůz sám
Největší evropská automobilka Volkswagen bude vyvíjet levné elektromobily, aby mohla lépe...
Tmářství, nebo zdravý rozum? ČR má druhý nejnižší podíl registrací elektroaut
Česko má druhý nejnižší podíl registrací nových osobních bateriových elektromobilů v Evropské unii....
Opel vrací do nabídky Combo se spalovákem. Jde na dračku
Opel uvedl na trh vylepšenou verzi své malé dodávky Combo, která patří k nejprodávanějším modelům...
Espézetky máte jen půjčené od státu. Upravením či zakrytím riskujete řidičák
I ti, kteří nesouhlasí s EU a dávají to najevo přeškrtnutím nebo přelepením unijního znaku na...
Jaké vitamíny brát v těhotenství? Poradíme vám, jak se rozhodnout.
Každá budoucí maminka se snaží zajistit pro své miminko jen to nejlepší. GS Mamavit je komplexní multivitaminový doplněk, který je speciálně...