Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Pojišťovny zatím tápou, jak na elektromobily. Jisté je, že to bude drahé

Počet elektromobilů na silnicích postupně roste a pojišťovny stojí před problémem, jak tato vozidla pojišťovat a zároveň neprodělat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PVČ

Velmi dobře si pamatuji horovaní elektrofilů, kdy, jak je nyní zřejmé, lživě argumentovali lácí servisu a oprav. Neb je elektromobil o tolik jednodušší než "spalovák". A postupně vychází realita najevo. Statistiky pojišťoven jsou vždycky spolehlivé.

1 0
možnosti
PG

P12a89v80e31l 52G89n96i31d59a

28. 6. 2020 23:30

To mně baví.

"Možnost mnohdy bleskové akcelerace dostává řidiče a jejich auta do poměrně složitých situací, následky nehod tak bývají větší právě kvůli tomu, že se stávají ve vyšší rychlosti.

Nechceme negativně ovlivňovat tento segment vozidel s ohledem na jejich ekologický přínos (hlavně) ve městech, proto u nich držíme standardní sazby.“

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/pojistovna-elektromobil-aalianz.A200618_145818_automoto_fdv

A já pak za dvoutunovou mazdu s 1,9 motorem zaplatím 9.000,- za POV.

Boží

1 0
možnosti
MG

M82i24r44e29k 87G53a97j21e35r

26. 6. 2020 17:27

Náklady na opravy elektromobilů jsou v průměru vyšší než u konvenčních vozidel. Ale vždyť cena pojištění se vždy odvíjela i od ceny samotného vozidla. A elektromobily jsou výrazně dražší, takže nevím, o jakém problému tu pojišťovny vlastně mluví.

1 0
možnosti
Foto

I66v19o 87P55a44v34e75r80a

24. 6. 2020 21:32

Článek o ničem. "Domníváme se, ale nic nevíme...", nebo "průkazné studie nemáme, ale patrně zdražíme...". 8-o

2 x jsem se svým VW E-Golf boural. Poprvé jsme si nerozuměli s polským řidičem při "zipu" v zúžení, podruhé s srncem, který mi ve 4 ráno zdemoloval část předku vozidla. Cca v 80 km/h. V obou případech vozidlo opravily neautorizované opravny (zasmluvněné leasingovkou) do týdne a v ani jednom případě nebyla oprava dražší než u konvenčního VW Golf ve stejné výbavě. https://pavera.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=746877

No, a pokud havárii nepřežije trakční baterie, tak to auto bude patrně v takovém stavu, že nikdo nebude řešit nic jiného než totální škodu. Mimochodem zkazky o životnosti baterií 8 až 10 let jsou nesmysl. To je pouze záruka poskytnutá výrobcem automobilu na tuto komponentu, nikoliv životnost!!;-D

5 0
možnosti
TS

T57o64m42a79s 87S71a71l

24. 6. 2020 15:59

Elektromobily jsou do budoucna urcite fajn vec, ale za soucasnych podminek (pořizovací cena, krátká životnost, jak je zmineno v clanku vse není ještě ideálně dolazeno po technicke stránce, nedostatecna infrastruktura, co se tyce nabijeni např. na sidlistich, atd.) by si to koupil jenom idiot. Za 10-15 let asi ok, ale fakt me stvou ty tendence do toho tlacit lidi uz ted.

2 1
možnosti
VB

to štve každýho ty tendence, jenže kdyby ty tendence nebyly a elektromobily nejezdily, tak by se těžko mohly za 10 až 15 let zdokonalit, takhle to asi moc nefunguje, aba se něco co není zdokonalovalo

1 0
možnosti
JM

J68o11s40e29f 10M41i31l55e54r

24. 6. 2020 15:33

Podle Idnes: Osobní elektrická vozidla se loni podílela na celkových registracích osobních aut 0,38 %.

Takže kvůli tomuto zanedbatelnému počtu elektromobilů budeme zdražovat pojištění ??? Tak ať zdraží o 0,38%, ale ne jak avizují. Toto je jen snaha odůvodnit neustálé zdražování povinného ručení, ale odůvodnění, které matematicky neobstojí !

1 0
možnosti
VB

kdybychom jim mohli nakázat, aby nezdražovali a matematicky jim spočítat, že nemůžou, tak to uděláme, ale protože to nakázat jim nemůžeme, tak musíme zaplatit oč si řeknou, je to blbý, ale nic s tím neuděláme

0 0
možnosti
MH

Pojišťovny hledají způsob, jak zajistit, aby majitelé dražších elektromobilů platili více i jim.

Pokud jsou na silnici dražší auta, tak ale má být povinné ručení dražší pro všechny. Jenže e-auta nejsou dražší než autobusy a náklaďáky.

A havarijní se odvíjí od prodejní ceny a ta už vyšší je.

Spíše bych čekal, že budou předvídat pojistný podvod typu - když odchází baterie, tak si nechá majitel auto šikovně nabourat.

2 0
možnosti
VB

nejen pojišťovny hledají způsoby, jak se mít líp a havarijní se odvíjí od ceny oprav havarovaných aut a ta vyšší je

0 0
možnosti
DH

D40a39v97i34d 25H28r19u83b24ý

24. 6. 2020 14:57

Baterie je u elektromobilu nejdrazsi, ale zaroven nejrychleji odchazejici dil. Proto se elektro ani nenabizi za rozumnou cenu na operativni leasing i se spatne prodavaji z druhe ruky. Vyhody ktere elektro auto prinasi jsou k pomeru cenne nevyhodne. Co se tyce uhlikove stopy, tak ve vysledku na tom elektro lepsi neni (elektrina se nekde vyrobit musi). Parkovani zdarma v zonach zas neni takova uspora. A co jineho mi elektro prinasi? Jedine ze cerpat se da doma... Ale to zas takova vyhoda neni.

2 1
možnosti
VB

přesně tak, kdyby byl elektromobil pro nás výhodný, tak by ho chtěl každej, to přece dá rozum

2 0
možnosti
PP

P44a13v21e78l 22P38e83l57c

24. 6. 2020 12:19

Ja ten clanek nechapu. Pise se tam o cene opravy elektromobilu, ale porad tam operuji jen s povinnym rucenim. Cena opravy elektromobilu by se snad mela promitat do havarijniho pojisteni. Povinne ruceni by melo byt odvozovano od skod zpusobenych na jinych vozidlech v historii ridice.

3 0
možnosti
PM

P72e51t92r 45M64i63c56h52a64l

24. 6. 2020 12:53

Ono to ale znamená, že se povinné ručení díky vysoké ceně EV zvýší všem.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč