Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

  6:37
Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.
Subaru XV

Subaru XV | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Kdysi Subaru dělalo imprezu, modrý sedan se zlatými koly, který sbíral v rally jeden úspěch za druhým. To byla ovšem vrcholová verze, zdobící na plakátu nejeden klučičí pokoj nebo tovární skříňku. Obyčejná impreza ale jezdila taky moc hezky, dodnes na ní nedají mnozí dopustit.

Pak se ale Japoncům povedlo zachytit nástup módy crossoverů a přes oplastovanou verzi Impreza XV došli k samostatnému modelu – radikálně zvýšenému hatchbacku, který klame tělem, ale mimo asfalt překoná leckteré SUV.

Letos nastupuje druhá generace Subaru XV, která v zásadě není ničím jiným než o kousek zcivilizovanějším konceptem z loňského roku. Ostatně XV se představilo už před šesti lety, a tak má navzdory dvěma faceliftům oprávněný nárok na modelovou obměnu.

Subaru XV

Automobilka s ní přichází a slibuje vylepšení v typicky japonském technicistně „matematizovaném“ duchu - nižší těžiště a větší tuhost karoserie jsou parametry, které běžný uživatel jen těžko rozezná. Komfortnější ladění podvozku a přítomnost elektronické parkovací brzdy místo konvenční pákové, jsou však již věci rozpoznatelné na první pohled.

Co překvapí, je důraz na atmosférické motory. Větší levorg již přepřáhl na 1,6litrový čtyřválec turbo se 125 kW, XV zůstává na svých atmosférických dvou litrech, které alespoň posílilo ze 110 na 115 kW. Nejedná se ale jen o přeprogramování řídicí jednotky, motor je lehčí a má proti předchozí generaci XV 80 % dílů nových nebo upravených.

Standardem v tomto případě bude již tradičně CVT převodovka se sedmi přednastavenými převody a pohon všech kol doplněný o funkci pro jízdu v terénu X-Mode. Vektorování točivého momentu navíc pomáhá efektivněji využít pohonu všech kol pro zlepšení ovladatelnosti v zatáčkách.

Jako alternativa se podle neoficiálních informací nabídne poměrně kuriózní spojení 1,6litrového turbočtyřválce pohánějícího navzdory podélnému uložení přední kola a elektromotoru roztáčejícího ta zadní.

Subaru se pyšní zvýšením tuhosti karoserie o 70 až 100 %, tužšími silentbloky a o polovinu menšími náklony karoserie. Její pevnější svary a upravená konstrukce pomocných rámů mají potlačit přenos vibrací od podvozku do kabiny. Navíc má ostřejší převod řízení, což má zlepšit pocity z řízení. I přes zachování světlé výšky 220 mm se podařilo o 5 mm snížit těžiště vozu.

Vnější rozměry 4465 x 1800 x 1595 mm znamenají zvětšení délky i výšky o 15 mm a rozšíření karoserie o 20 mm. Nejvýraznějším rozdílem je tak prodloužení rozvoru o rovné tři centimetry na 2665 mm. Zvětšení vnitřního prostoru výrobce neslibuje, nicméně uvnitř čeká multimediální systém s osmipalcovým dotykovým displejem a sedadla s oranžovým prošitím, které ladí k jednomu z odstínů karoserie, barvě Sunshine Orange.

Autoři:
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Módu SUV odstartovala před 30 lety Toyota, dnes městské teréňáky frčí

11. května 2024

Japonská automobilka Toyota představila 10. května 1994 model RAV4. Tři písmena ve jménu jsou...

OBRAZEM: Plejáda superkár gaučových pilotů. Znáte speciály světa videoher?

11. května 2024

Virtuální závodiště jménem Gran Turismo, do kterého nově vyrazila i Škoda, umožňuje i bez řidičáku...

Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění

10. května 2024

Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?

Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a natlačil ho na tahač s...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...