Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

  6:37aktualizováno  6:37
Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.

Subaru XV | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Kdysi Subaru dělalo imprezu, modrý sedan se zlatými koly, který sbíral v rally jeden úspěch za druhým. To byla ovšem vrcholová verze, zdobící na plakátu nejeden klučičí pokoj nebo tovární skříňku. Obyčejná impreza ale jezdila taky moc hezky, dodnes na ní nedají mnozí dopustit.

Pak se ale Japoncům povedlo zachytit nástup módy crossoverů a přes oplastovanou verzi Impreza XV došli k samostatnému modelu – radikálně zvýšenému hatchbacku, který klame tělem, ale mimo asfalt překoná leckteré SUV.

Letos nastupuje druhá generace Subaru XV, která v zásadě není ničím jiným než o kousek zcivilizovanějším konceptem z loňského roku. Ostatně XV se představilo už před šesti lety, a tak má navzdory dvěma faceliftům oprávněný nárok na modelovou obměnu.

Subaru XV

Automobilka s ní přichází a slibuje vylepšení v typicky japonském technicistně „matematizovaném“ duchu - nižší těžiště a větší tuhost karoserie jsou parametry, které běžný uživatel jen těžko rozezná. Komfortnější ladění podvozku a přítomnost elektronické parkovací brzdy místo konvenční pákové, jsou však již věci rozpoznatelné na první pohled.

Co překvapí, je důraz na atmosférické motory. Větší levorg již přepřáhl na 1,6litrový čtyřválec turbo se 125 kW, XV zůstává na svých atmosférických dvou litrech, které alespoň posílilo ze 110 na 115 kW. Nejedná se ale jen o přeprogramování řídicí jednotky, motor je lehčí a má proti předchozí generaci XV 80 % dílů nových nebo upravených.

Standardem v tomto případě bude již tradičně CVT převodovka se sedmi přednastavenými převody a pohon všech kol doplněný o funkci pro jízdu v terénu X-Mode. Vektorování točivého momentu navíc pomáhá efektivněji využít pohonu všech kol pro zlepšení ovladatelnosti v zatáčkách.

Fotogalerie

Jako alternativa se podle neoficiálních informací nabídne poměrně kuriózní spojení 1,6litrového turbočtyřválce pohánějícího navzdory podélnému uložení přední kola a elektromotoru roztáčejícího ta zadní.

Subaru se pyšní zvýšením tuhosti karoserie o 70 až 100 %, tužšími silentbloky a o polovinu menšími náklony karoserie. Její pevnější svary a upravená konstrukce pomocných rámů mají potlačit přenos vibrací od podvozku do kabiny. Navíc má ostřejší převod řízení, což má zlepšit pocity z řízení. I přes zachování světlé výšky 220 mm se podařilo o 5 mm snížit těžiště vozu.

Vnější rozměry 4465 x 1800 x 1595 mm znamenají zvětšení délky i výšky o 15 mm a rozšíření karoserie o 20 mm. Nejvýraznějším rozdílem je tak prodloužení rozvoru o rovné tři centimetry na 2665 mm. Zvětšení vnitřního prostoru výrobce neslibuje, nicméně uvnitř čeká multimediální systém s osmipalcovým dotykovým displejem a sedadla s oranžovým prošitím, které ladí k jednomu z odstínů karoserie, barvě Sunshine Orange.

Autoři:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

Audi proti otázce „Už tam budem?“. Vyřeší ji virtuální realitou

Audi Holoride

Zná to snad každý řidič-rodič. A nejen ten. Otázka „Už tam budem?“ dovede pocuchat nervy nejedné osoby za volantem. U...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Základní tesla může na evropský trh, startovací cena je 1,5 milionu

Tesla 3

Americká automobilka Tesla může zahájit prodej elektromobilu Model 3 v Evropě. Povolení jí vydal nizozemský úřad pro...

Najdete na iDNES.cz