Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

  11:13aktualizováno  11:13
Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza, jedno z mála subaru, které není SUV nebo crossoverem. V závěru roku se oproti původním plánům vrátí na evropské trhy, včetně toho českého.

Autosalon Frankfurt 2017 | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Subaru na novou imprezu láká už od autosalonu v Tokiu před dvěma lety, kdy se ukázal koncept páté generace. Produkční model debutoval loni a letos v březnu Japonci přivezli na ženevský autosalon novou generaci odvozeného pseudo-crossoveru XV. Na něj si ale zákazníci musí ještě chvíli počkat, v rozporu s původními plány totiž do Evropy dorazí i sama impreza – a to dokonce ještě letos, před XV, ačkoliv má premiéru až teď v září na autosalonu ve Frankfurtu.

V útrobách vozu se nachází nová technika pojmenovaná „Global Platform“. V budoucnu se stane základem všech dalších modelů Subaru, které také dostanou novou generaci motorů – zde reprezentovanou tradičními objemy 1,6 a 2,0 litru.

Subaru Impreza

Menší čtyřválec s protilehlými písty má i nadále atmosférické plnění a nepřímé vstřikování. Prošel ale rozsáhlou modernizací, která s japonským pedantstvím mírně změnila téměř vše. Celých 70 % dílů je nových – motor má o 8 kg lehčí blok, o 1 kg lehčí hlavy a o 2 kg lehčí řemenici na klikové hřídeli. Konstruktéři snížili vnitřní tření, zvýšili kompresní poměr z 10,5:1 na 11,0:1 a snížili hlučnost i vibrace motoru. Výsledkem je týchž 84 kW, maximum točivého momentu 150 Nm se ale přesunulo z 4000 do 3600 otáček a Subaru slibuje lineárnější zátah.

Dvoulitr navíc dostal přímé vstřikování, které umožnilo zvýšit kompresní poměr na 12,5:1. Výkon díky tomu vzrostl ze 110 na 115 kW, točivý moment zůstal na 196 Nm.

Převodovka je vždy bezestupňová Lineartronic, v novém provedení téměř o osm kilogramů lehčí. Standardně roztáčí, jak velí tradice Subaru, všechna čtyři kola. Přeplňovaných motorů se impreza nedočká, ty zůstávají vyhrazeny kombi levorg a sportovnímu sedanu WRX STI. Nově se nepočítá ani s dieselem.

Fotogalerie

Subaru si vedle kombinace efektivních motorů s 4x4 a CVT převodovkou zakládá také na vysoké úrovni pasivní a aktivní bezpečnosti. Impreza to dokládá jednak nejvyšším dosaženým hodnocením v historii japonských crash testů a jednak nasazením systému EyeSight, známým z většího outbacku. Dvojice kamer zajišťuje celou řadu funkcí – nouzové brzdění a varování před srážkou, sledování jízdních pruhů a udržování v nich nebo adaptivní tempomat. Radarové senzory v zadním nárazníku zase hlídají mrtvé úhly a varují při vycouvání z řady parkujících aut.

Impreza zaujme také vnějším designem, který rozvíjí téma levorgu. Vnější rozměry jsou impozantní, s délkou 4460 mm a rozvorem 2670 mm výrazně přerůstá většinu hatchbacků nižší střední třídy. Také interiér je evolucí stávajících modelů. Vnitřní šířka se přiblížila outbacku a na středovém panelu se zabydlel zvětšený dotykový displej s vylepšeným multimediálním systémem.

České ceny zatím nejsou známy, zveřejněny budou při uvedení na trh v závěru roku. Z principu věci bude impreza levnější než zvýšené a oplastované XV. To v končícím provedení stojí s převodovkou Lineartronic od 649 000 Kč.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Škoda Kamiq se dá objednávat, ceny startují na 380 tisících

Škoda Kamiq

Cena Škody Kamiq na českém trhu bude začínat na 379 900 Kč, to je o 10 000 Kč více než u příbuzného modelu Scala....

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

BMW našlo lék na design u génia ve výslužbě a jeho ztracené studie

BMW Garmisch

Vyznavači mnichovské produkce se dnes přou, jsou-li ledvinky na přídích nových BMW majestátní, nebo prostě jen obludně...

Jak nejrychleji vychladit auto: otevřít okna a pak klimatizaci naplno

Podívejte se, jak pracuje autobilová klimatizace

Jaro pracuje na plné obrátky, začíná období, kdy je jedním z nejdůležitějších prvků v autě pro mnohé klimatizace. Ta je...

Mumifikace unikátu. Vědkyně lepí odchlíplý lak zpátky po kouskách

Porsche 910/8 Bergspyder

Jezdit tímhle autem by byla škoda. Už dvaapadesát let neutáhli na tomto vzácném závoďáku ani šroubek. V muzeu Porsche...

Další z rubriky

Venkovní airbag omezí zranění až o 40 procent, čekají ho ještě roky vývoje

Boční airbag od ZF omezí při nehodě zranění až o 40 procent

V Německu jsme byli svědky prvního nárazového testu s ohromným bočním venkovním airbagem. Vyvinula jej společnost ZF,...

Newyorská policie píše Googlu, aby zrušil varování před hlídkami

Ilustrační snímek

Policejní oddělení v New Yorku se snaží zabránit společnosti Google, aby se mohli řidiči pomocí její aplikace Waze...

Dvacet let maloval Jaguary, koncem června končí. Callum ovlivnil i Teslu

Šéfdesignér Jaguaru Ian Callum

Ian Callum opouští po dvaceti letech Jaguar. Čtyřiašedesátiletý designér, který je podepsán pod modely F-Type nebo...

Najdete na iDNES.cz