Neděle 5. dubna 2020, svátek má Miroslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 5. dubna 2020 Miroslava

Nová Toyota Yaris startuje, do Evropy ale přijede až zadlouho

  13:20aktualizováno  13:20
Toyota představila novou verzi svého mini modelu Yaris. Prozatím ale jen v provedení pro domácí japonský trh. Do Evropy se novinka s atraktivním designem dostane až v druhé polovině příštího roku.

Toyota Vitz | foto: Toyota

Současná Toyota Yaris pomalu míří do důchodu. V Japonsku už byl představen nástupce, který povyrostl a má znatelně pozměněný design. Toyota nešla cestou drobných úprav, ale představila opravdu nové auto.

V Japonsku se yaris jmenuje Vitz a to platí i pro nový model. Evropský, respektive celosvětový yaris by se od japonské verze příliš lišit neměl. Světová verze yarisu si odbude premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě a do prodeje se dostane v druhé polovině roku, nejpravděpodobněji až na podzim. To japonský vitz se začne prodávat už zkraje nového roku.

Toyota Vitz

Na první pohled je jasné, že designéři Toyoty začínali s čistým listem papíru a ze současného provedení si vzali jen základní tvar malého hatchbacku. Novinka má rozhodně agresivnější rysy, což je nejpatrnější na přední a zadní části auta. Celkově přibylo mnoho ostrých hran a ta tam je elegantní zaoblenost současného yarisu. Ten nový chce vypadat dynamičtěji a přebírá některé prvky z vyšších modelů automobilky.

Přední části dominuje velmi velký a výrazný nasávací otvor v nárazníku. Tuto módu odstartoval Peugeot a jak se zdá, trefil do černého. Jestli se nový design povedl, můžete posoudit z přiložených fotografií sami. My dodáváme, že ani současný yaris vůbec nevypadá zle, a to ani po pěti letech služby. Výrobce slibuje i nové materiály v interiéru, který je jinak podobně střídmý jako u současné verze.

Toyota Vitz

Podstatnou změnou je nárůst délky o rovných 10 centimetrů (na celkových 3,885 metru), z čehož polovina přibyla mezi nápravami. Z yarise se tak stává přímý konkurent evropských mini; doposud byl o kapku menší, což ho na trhu znevýhodňovalo. Nyní bude soutěžit o zákazníky s fabií, corsou, polem, ibizou nebo C3 od Citroënu. Nabídku o kategorii níž pak uspokojí kolínské aygo, které v příštím roce taktéž přijde v novém.

Přes nárůst rozměrů se Toyotě podařilo udržet na uzdě hmotnost a nový yaris se tak vejde pod magickou tunu hmotnosti. Když k tomu připočteme aerodynamicky optimalizovanou karoserii, není divu, že výrobce slibuje u novinky výbornou spotřebu hluboko pod pět litrů benzínu na sto kilometrů.

Jaké motory nabídne pro nový yaris Toyota v Evropě, můžeme zatím spekulovat. Podle dostupných informací by neměl v nabídce chybět diesel a snad i hybrid. V případě benzinových motorů je velmi pravděpodobné, že se jejich paleta bude shodovat s nabídkou pro japonskou verzi vitz. A do ní si mohou zákazníci objednat trojici zážehových motorů. Nejslabší má objem rovný litr, výkonnější motorizace pak mají objem 1,3 a 1,5 litru.

Toyota Vitz

Motory doplňuje manuální pětistupňová nebo automatická CVT převodovka. Zajímavostí je, že japonský vitz bude v prodeji i ve verzi s pohonem všech kol a to výhradně s prostředním z nabízených benziňáků. A to je v této třídě aut docela rarita, která si může najít hodně zákazníků. Základní litrový motor poskytuje 51 kW výkonu a 97 Nm točivého momentu. Střední motorizace už nabídne 70 kilowattů a 121 Nm a nejvyšší model RS s motorem 1,5 poskytne 80 kW výkonu a 138 Nm točivého momentu.

Pro verzi RS už nyní Toyota představila přídavné plastové kity, které dělají z nového yarise/vitze, docela sportovní autíčko. Podobné kitové sady jsou v Asii velmi populární, ale evropským zákazníkům se jejich agresivní vzhled většinou moc nelíbí. Část doplňků by měla být dostupná ale i u nás.

Základní model bude jezdit na čtrnáctipalcových kolech, modely s výkonnějšími motory pak povezou patnácti a šestnáctipalcová kola. Jaké nabídne Toyota barvy na karoserii v Evropě, ještě není známo, japonská paleta barev překvapí mnoha výraznými odstíny, mezi kterými vynikají tři verze růžové.

Autoři:
  • Nejčtenější

Mýdlová opera německých koncernů. Posel elektromobility táhne VW k debaklu

Ještě nedávno rozhodovaly o převaze ve světě aut hlavně tradiční disciplíny; třeba rychlost, výkon, možná rozměry....

V německém autoprůmyslu hrozí rozsáhlé propouštění, Česko to pocítí také

V německém automobilovém průmyslu hrozí kvůli koronavirové krizi zánik více než 100 000 pracovních míst. Uvedl to podle...

Letních gum může být nedostatek. Obutí podražilo, motoristé začínají šetřit

Přezouvání na letní pneumatiky se kvůli epidemii koronaviru zpozdilo. I když povinnost mít zimní obutí v úterý...

Škoda Auto prodloužila odstávku, výroba nepojede do 20. dubna

Automobilka Škoda Auto podruhé prodloužila odstávku výroby ve všech třech svých českých závodech kvůli pandemii...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prodej ojetin měl být na vrcholu, koronavirus vše změnil. Bazary krachují

Nabídka ojetých aut na českém trhu v březnu klesla oproti předchozímu měsíci o 12 procent na 99 241 vozů. Proti lednu...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

  • Další z rubriky

Koronavirus ovlivnil přes milion Evropanů vyrábějících auta

Dočasné uzavírky továren kvůli koronaviru se již dotkly více než 1,1 milionu Evropanů pracujících ve výrobě automobilů....

Ztráta, nebo rána z milosti? Pařížský autosalon zrušen, prý koronavirus

Koronavirová pandemie zasahuje celý autoprůmysl. Svět aut čekají velké změny, následky výpadku výroby a pád prodejů...

Nejhorší pád od války: prodeje aut klesly v ČR o třetinu, Itálie minus 85 %

Koronavirus „napadl“ i registrace osobních aut v Evropě. V Česku se v březnu meziročně prodalo o 35 procent méně, v...

Letních gum může být nedostatek. Obutí podražilo, motoristé začínají šetřit

Přezouvání na letní pneumatiky se kvůli epidemii koronaviru zpozdilo. I když povinnost mít zimní obutí v úterý...

Najdete na iDNES.cz