Koncept s nejdivnějším jménem je nevídaná pojízdná elektrárna

  14:26aktualizováno  14:26
Jmenuje se NanoFlowcell Quant e-Sportlimousine a jde o jedno z největších zjevení ženevského autosalonu. A to doslova, obří kupé se vzhůru výklopnými dveřmi je hodně velké. A také extrémně rychlé, přitom jezdí na elektřinu. Tu navíc získává novým způsobem z nezvyklého hybridu mezi bateriemi a palivovými články.

Způsob, jakým obří lichtenštejnské kupé získává elektrickou energii pro pohon svých elektromotorů, je obsažen přímo v názvu auta. NanoFlowcell je totiž právě typ akumulátorů, které jsou ve voze zabudovány. Jde o relativně nový druhu takzvaných flow-akumulátorů, které pracují v podstatě jako kombinace klasických baterií a palivových článků.

Dotankujte elektřinu

Akumulátory fungují následujícím způsobem: v tekutém elektrolytu jsou rozpuštěny elektricky aktivní látky (typicky ionty kovů). NanoFlowcell neudává, jaké látky jsou přesně v jejich prototypu použité, nicméně výsledný materiál má být ekologicky nezávadný. Elektrolyt je uchováván v oddělené nádrži a do baterií je pouštěn postupně, podobně jako benzin do spalovacího prostoru. Protékající elektrolyt pak na speciálních membránách vyvolává reakce, z nichž je získávána samotná elektrická energie. Spotřebovaný elektrolyt se pak uchovává v další nádrži.

NanoFlowcell Quant e-Sportlimousine

Pokud auto elektrolyt spotřebuje, způsob, jakým se doplní energie, je zcela jednoduchý, jednoduše jej do nádrže dotankujete, použitý elektrolyt se vysaje zpět. Flowcell baterie (respektive jejich elektrolyt) se umí i nabíjet, k tomuto účelu se například testují jako zásobárna energie vyrobené z obnovitelných zdrojů. V autě by to však vyžadovalo složitější techniku, navíc tankování je rychlejší než dobíjení elektrolytu. Ten by se tak mohl "regenerovat" třeba přímo na "benzinkách".

Fotogalerie

NanoFlowcell akumulátory mají oproti dosavadním flowcell typům výhodu v pětkrát vyšší energetické kapacitě při stejné velikosti zařízení. Kapacita navíc u flowcell akumulátorů nijak nesouvisí s výkonem, tu totiž určuje objem dostupného elektrolytu, výkon, pak plocha elektrod či membrán baterií. Konkrétní obsah energie udává výrobce jako 600 Wh na litr nebo kilogram, není však jasné, jestli je tím myšlen čistý elektrolyt nebo celá energetická sestava, jako tomu bývá u konvenčních baterií. NanoFlowcell článkům také nehrozí přehřátí.

Pořádná porce výkonu

K netradičnímu způsobu získávání energie pro pohon auta přidává koncept Quant e-Sportlimousine i působivý design a jízdní výkony. Obří kupé s "racčími" dveřmi po vzoru Mercedesu 300 SL Gullwing je dlouhé 5 275 mm a s přehledem tak překonává třeba nové kupé třídy S od Mercedesu. Auto nabízí místo pro čtyři cestující a jízdní výkony supersportů.

Každé kolo má totiž svůj vlastní elektromotor, kombinovaný výkon je 480 kW, v případě potřeby pak krátkodobě až ohromujících 680 kW. Dechberoucí je i točivý moment, každý z elektromotorů totiž disponuje silou 2 900 Nm. To vše znamená, že 2,3 tuny těžké kupé vystřelí na stovku za 2,8 sekundy a pokračovat může se silou lokomotivy japonských rychlovlaků až do rychlosti 380 km/h.

Výrobce přitom přinejmenším připravuje prototypy svého monstra, které by měly otestovat technologii v praxi. Není tak vyloučeno, že ekologicky smýšlející boháči si budou moci zanedlouho pořídit opravdu neobvyklé auto, u kterého je nebude muset trápit dojezd. Na jedno natankování elektrolytu má totiž e-Sportlimousine urazit až 600 kilometrů. Otázkou je, kde ovšem tankovat.


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Značky, které nemusí přežít změny autoprůmyslu. Elektřina ohrožuje Teslu i VW

ilustrační snímek

Saab, DeLorean, Pontiac. To jsou značky, které už neexistují. Automobilový průmysl dnes stojí před...

Elektrokola a koloběžky zatím povinné ručení mít nebudou

Reportér MF DNES projel Prahu na elektrokoloběžce (13. září 2019).

Elektromobily jsou drahé, ale odpovědnost za škodu platí jako nejlevnější automobily.

Tesla na trůnu. Díky nečekanému zisku je největší automobilkou v USA

Logo společnosti Tesla.

VIDEO Výrobce elektromobilů Tesla díky překvapivě příznivým hospodářským výsledkům vystřídal firmu...

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

Tipy na weby: Hudební služba s 53 miliony skladeb nebo cesty za zážitky

Ilustrační foto - hudba

Až 53 milionů songů k poslechu nabízí služba Deezer.com. Přemýšlíte-li stále o novém elektromobilu,...

Automobilky zdržují prodej elektromobilů, stěžuje si organizace

Kia e-Soul

Organizace Transport & Environment, která bojuje za prosazení ekologičtějších způsobů dopravy, v...

  • Nejčtenější

Nejdůležitější škodovka startuje. Prodej nové Octavie začne už v listopadu

Octavia je nejdůležitější vůz Škody Auto, tvoří třicet procent prodejů a polovinu profitu značky. Čtvrtou generaci...

Česko pokryl sníh, klouže to! Silničáři mají v pohotovosti stovky sypačů

Na krkonošských hřebenech nasněžilo v posledních hodinách přes deset centimetrů sněhu. V okolí Luční boudy v nadmořské...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Autofotka týdne: Posel elektromobility je v Česku, načapali jsme ho

Volkswagen ID.3 je jednou z nejdůležitějších automobilových novinek letošního roku. Fyzickými parametry nijak výjimečně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Jakub Šural: Snažím se, aby na mě brácha mohl být hrdý

Přes půl roku uplynulo od toho 29. dubna, kdy fotbalový svět přišel o Josefa Šurala a Jakub Šural, obránce Zbrojovky...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

  • Další z rubriky

Převléknout, ne přezouvat. Italská revoluční pneu se nechytla

Zimní pneumatiky jsou dnes pro většinu motoristů naprostou samozřejmostí, stejně jako pravidelné „přezouvání“ před...

Autofotka týdne: Noc v továrně Maserati jako smuteční oslava za ikonu

Kar znají všichni křížovkáři, znamená to smuteční oslavu. Italové jsou mistři světa patosu a velkých gest. Na počest...

Premium

Fiat slaví 120. narozeniny. Nejzábavnější modely mají své fanoušky dodnes

Fiat slaví 120 let od vyrobení svého prvního auta. My jsme se ohlédli do historie, abychom si připomněli, které modely...

BMW svolává dvacet let staré vozy kvůli airbagům. Odstavte auto, radí

BMW doporučuje australským majitelům řady 3 odstavit auto až na osmnáct měsíců. Problematické airbagy jsou podezřelé z...

Advantage Consulting, s.r.o.
ELEKTRIKÁŘ 1 SMĚNA

Advantage Consulting, s.r.o.
Kraj Vysočina
nabízený plat: 20 000 - 25 000 Kč

Najdete na iDNES.cz