Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Naftový extrémista: Chevrolet WTCC Ultra

Snad přímo ze stránek komixů přifrčela na pařížský stánek korejského Chevroletu studie WTCC Ultra. I když na to nevypadá, dojela na něj po svých a po svých. Na autosalonu totiž představuje nový diesel, který se příští rok chystá do sériových modelů.

Chevrolet WTCC Ultra | foto: Chevrolet

Nasupený závodní speciál poukazuje na úspěšné účinkování automobilky v šampionátu okruhových vozů WTCC.
 
Všechny míry jsou, jak se na studii sluší a patří, velkoryse přehnané. Autorem agresivního kabátu je pětadvacetiletý designér Ewan Kingsbury z GM Australia. "Při navrhovaní přední části jsme se nechali inspirovat dravými ptáky,“ vysvětluje.

Na Chevroletu WTCC pracoval stejný tým, který vytvořil studii Chevroletu Camaro.
 
Hlasy ze zákulisí říkají, že se ve svalech pařížského konceptu dají rozluštit náznaky tvarů budoucího chevroletu, který zamíří proti reprezentantům třídy focusu, astry a méganu.

Plně funkční provozuschopná studie WTCC Ultra je 4321 milimetrů dlouhá, 1906mm široká a 1 569 mm vysoká. Rozvor je 2,65 m.

***

FOTOGALERIE Z PAŘÍŽE: CHEVROLET WTCC ULTRA

***

WTCC Ultra má všechny stylotvorné prvky "ultrapřehnané" - nenasytná tlama chladiče s obřím logem automobilky uprostřed spolkne každého, kdo by se na auto křivě podíval, pod ní trůní obrovský přední spojler olizující asfalt závodního okruhu, svaly a šlachy na bocích doplňují obrovská stříbřitá kola.

Směrovky, umístěné v horní části sdruženého světlometu, slouží jako vizuální orámování projektorových reflektorů, složených z LEDek.

Na zádi nesmí chybět křídlo, které by záviděly i speciály z filmu Rychle a zběsile. Jako šperk na těle kulturisty se pak vyjímá zdvojená koncovka výfuku, umístěná uprostřed zadního nárazníku.

I přes dojem autosalonového hejska, který WTCC budí, má pod kapotou naftový motor. Nový common-railový turbodieselový dvoulitr, který se v příštím roce podívá pod kapotu sériových modelů epica a captiva, je v případě pařížského speciálu vyladěn na 190 koní.

WTCC Ultra má vpředu i vzadu nezávislé zavěšení McPherson. Dolní rameno závěsu předních kol tvoří trojúhelníkový závěs, vzadu pak jsou dvě přídavná příčná a jedno podélné rameno. 

Karoserie, která je vyvedena v laku "Stealth Blue“ je vyrobená ze skelných a uhlíkových vláken. Plochá podlaha i přední a zadní spojler jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu.

"Našim cílem při návrhu interiéru bylo přenést ryze sportovní charakter exteriéru vozu i do jeho vnitřku," vysvětluje Breony Crittenden, designer, který u GM Australia odpovídá za barvy a materiály. "Vsadili jsme na tmavé povrchy, do kterých je vložený například neleštěný kov nebo tkanina z uhlíkových vláken." Materiál, který designéři použili je tajný. Horní plocha palubní desky je pogumovaná.

CHEVROLET WTCC ULTRA V ČÍSLECH

délka (mm)

4 324

šířka (mm)

1 906

výška (střecha / zadní spojler, mm)

1 490 / 1 569

převis přední / zadní (mm)

935 / 739

rozvor (mm)

2 650

rozchod vpředu / vzadu (mm)

1 685 / 1 670

motor

čtyřválcový turbodiesel
common-rail

zdvihový objem (cm3)

1991

výkon (kW/k)

139 / 190


V zájmu co nejpříznivějšího rozdělení hmotnosti sedí řidič co nejvíce vzadu a velmi nízko. Všechny ovládací prvky jsou umístěné přesně tam, kde je řidič potřebuje mít – to platí samozřejmě především pro volant a řadicí páku sekvenční převodovky a také pro nastavitelné pedály, elektrické spínače na středové konzoli nebo vnitřní kliky dveří.

Více dozadu posunutý je i volant, který na dvou displejích poskytuje řidiči všechny potřebné údaje. Hlavní kruhový informuje o zařazeném rychlostním stupni, rychlosti jízdy, teplotách, stavu kapalin a rozdělení brzdné síly. Tento centrální displej se ovládá čtyřmi tlačítky na volantu. Druhý displej, umístěný na vrcholu věnce volantu, informuje řidiče o optimálním okamžiku pro přeřazení.

Řidič sedí v sportovních anatomických sedadlech s rámem z uhlíkových vláken, k dispozici jsou 6-bodové bezpečnostní pásy. Zajímavostí je, že na celém autě nelze najít žádné logo nebo nápis prostě jenom vyražený – všechny jsou vytepané, vyfrézované, nebo odlité.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...