Na německých okreskách se řidiči lekají sloupů na kontrolu mýtného

aktualizováno 
V Německu se začínají objevovat kolem silnic a dálnic modré sloupy připomínající radary. Ve skutečnosti sledují nákladní vozidla, jestli platí mýtné. Ze strachu z pokuty však většina řidičů prudce brzdí.

Sloup osazený kamerami, který kontroluje zaplacení mýta v Německu | foto: ADAC

Představte si jízdu po německé okresce v rychlosti 100 km/h a najednou před vámi řidič začne prudce brzdit, jelikož vidí čtyřmetrový sloup. Takové scény se v posledních několika dnech hromadně objevují na německých silnicích, svědčí o tom různé diskuze na sociálních sítích, kde je označují za „Blue Blitzer“. Dokonce v oblasti města Würzburg už tamní policie šetří pár dopravních nehod právě kvůli modrým sloupům.

Šedočený sloup je nejmodernější stacionární radar, který v Německu používají.

Šedočený sloup je nejmodernější stacionární radar, který v Německu používají.

Vlevo sloup osazený kamerami, který kontroluje zaplacení mýta, šedočený sloup...

Vlevo sloup osazený kamerami, který kontroluje zaplacení mýta, šedočený sloup je nejmodernější stacionární radar, který v Německu používají.

Od 1. července 2018 musí řidiči nákladních vozidel nad 7,5 tuny nově platit i za jízdu po vybraných silnicích. Proto se tamní správce výběru mýtného Toll Collect rozhodl pro instalaci 600 modrých sloupů s blesky kolem zpoplatněné silnice, které automaticky vyfotí nákladní vozidlo bez zaplaceného mýtného. Sloup sbírá tři pohledy na nákladní vozidlo a dokáže rovnou automaticky porovnávat s mýtnou jednotkou vozidla, zda je poplatek za použití komunikace uhrazen.

Policie z Bavorského obvodu Dolní Franky radí řidičům na svém twitterovém účtu: „Už jste viděli velkou modrou rychlostní kameru na hlavní silnici? Není to rychlostní kamera, ale sloup pro nové mýtné na federálních silnicích! Držte se předepsané rychlosti a pak nemusíte náhle a nečekaně brzdit!“

Autoři:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Najdete na iDNES.cz