Další vyhánění dieselů v Německu, nechce je automobilový Stuttgart

  9:35aktualizováno  9:35
Řidičům starších vozidel tankujících naftu se uzavírá další město. Poté, co jim Hamburk zakázal jízdu do dvou ulic, se od příštího roku přidá také Stuttgart. Zákazy vjezdu by mohly ovlivnit až třináct milionů německých dieselů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: AP

Vláda v Bádensku-Württenbersku se ve středu 11. července usnesla, že na rozdíl od Hamburku zakáže pro celou městskou část Stuttgartu a mezinárodního letiště Neckartor jízdu všech naftových vozidel s Euro normami 1 až 4. Součástí přijatého opatření je plán na zlepšení čistoty ovzduší v okolí Stuttgartu. Zákazem chtějí úřady především snížit hladinu oxidu dusíku ve městě. Oxidy dusíku vytváří převážně naftové motory a jsou nebezpečné pro zdraví obyvatel.

Stuttgart

  • je hlavním městem spolkové země Bádensko-Württembersko.
  • má přibližně 624 000 obyvatel, je tak šestým největším městem v Německu.
  • v celé oblasti žije 5,3 mil. obyvatel a díky tomu je čtvrtá nejlidnatější v zemi.
  • sídlí zde Porsche, Mercedes-Benz nebo Robert Bosch GmbH.

Zdroj: Wikipedia

Kromě toho jsou schváleny i přechodné předpisy, které myslí na obměnu vozidel obyvatel, řemeslníků a zásobování. Ta dostanou volný vjezd i se starším nevyhovujícím vozem do 1. dubna 2019. Zákaz se zatím nebude vztahovat na vozy taxislužby, turistické autobusy, vozidla s průkazem veterána a vozidla IZS.

Podobné zákazy se však dají očekávat i v dalších spolkových městech. Aktuálně o nich mluví Düsseldorf a Mnichov. Otevřená je však otázka kontroly vozidel, protože zvenčí se těžko zjišťuje, jestli jde o naftové vozidlo a jaké Euro normy splňuje. To znamená, že se musí zavést jasné označení. Je možné, že přijde na řadu dlouho zmiňovaná modrá emisní samolepka. 

Federální ministryně životního prostředí Svenja Schulze (SPD) a mnoho dalších politiků vyzývají k novému označování naftových vozidel s normou Euro 6, ovšem ministr dopravy Andreas Scheuer (CSU) je jako mnoho jiných politiků proti.

Autoři:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Bugatti nechce pokořit 500 km/h. Svůj (ne)rekord zajelo v hustším vzduchu

Rychlostní rekord Bugatti Chiron

Světem supersportovních automobilů hýbe nový rychlostní rekord Bugatti. Slavná značka se pochlubila, že s modelem...

Zvýšil bych maximální rychlost na nových dálnicích, říká český mistr rallye

Automobilový závodník Jan Kopecký v diskusním pořadu Rozstřel.

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je jedním z nejlepších českých automobilových závodníků současnosti. „Čeští...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Advantage Consulting, s.r.o.
JUNIOR JAVA DEVELOPER

Advantage Consulting, s.r.o.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 35 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz