Čtvrtek 1. října 2020, svátek má Igor
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 1. října 2020 Igor

Další vyhánění dieselů v Německu, nechce je automobilový Stuttgart

  9:35
Řidičům starších vozidel tankujících naftu se uzavírá další město. Poté, co jim Hamburk zakázal jízdu do dvou ulic, se od příštího roku přidá také Stuttgart. Zákazy vjezdu by mohly ovlivnit až třináct milionů německých dieselů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: AP

Vláda v Bádensku-Württenbersku se ve středu 11. července usnesla, že na rozdíl od Hamburku zakáže pro celou městskou část Stuttgartu a mezinárodního letiště Neckartor jízdu všech naftových vozidel s Euro normami 1 až 4. Součástí přijatého opatření je plán na zlepšení čistoty ovzduší v okolí Stuttgartu. Zákazem chtějí úřady především snížit hladinu oxidu dusíku ve městě. Oxidy dusíku vytváří převážně naftové motory a jsou nebezpečné pro zdraví obyvatel.

Stuttgart

  • je hlavním městem spolkové země Bádensko-Württembersko.
  • má přibližně 624 000 obyvatel, je tak šestým největším městem v Německu.
  • v celé oblasti žije 5,3 mil. obyvatel a díky tomu je čtvrtá nejlidnatější v zemi.
  • sídlí zde Porsche, Mercedes-Benz nebo Robert Bosch GmbH.

Zdroj: Wikipedia

Kromě toho jsou schváleny i přechodné předpisy, které myslí na obměnu vozidel obyvatel, řemeslníků a zásobování. Ta dostanou volný vjezd i se starším nevyhovujícím vozem do 1. dubna 2019. Zákaz se zatím nebude vztahovat na vozy taxislužby, turistické autobusy, vozidla s průkazem veterána a vozidla IZS.

Podobné zákazy se však dají očekávat i v dalších spolkových městech. Aktuálně o nich mluví Düsseldorf a Mnichov. Otevřená je však otázka kontroly vozidel, protože zvenčí se těžko zjišťuje, jestli jde o naftové vozidlo a jaké Euro normy splňuje. To znamená, že se musí zavést jasné označení. Je možné, že přijde na řadu dlouho zmiňovaná modrá emisní samolepka. 

Federální ministryně životního prostředí Svenja Schulze (SPD) a mnoho dalších politiků vyzývají k novému označování naftových vozidel s normou Euro 6, ovšem ministr dopravy Andreas Scheuer (CSU) je jako mnoho jiných politiků proti.

Autoři:
  • Nejčtenější

Octavia za 3 500 korun: boj s krizí, chaos a riskantní sázka na superslevy

Octavia za 3 500 Kč měsíčně, Kodiaq za 4 899 Kč, Passat za něco málo přes 6 000 Kč… Ačkoli automobilkám docházejí...

Populární zážehové motory ztrácí na spolehlivosti, problémy začínají u oleje

Premium Po letech převahy dieselů se pozornost obrací k zážehovým motorům, o kterých se říká, že jejich údržba je méně...

KOMENTÁŘ: Hlasování záškoláků o fyzikálních zákonech Evropu zničí

Ursula von der Leyenová dokazuje, že i ten, kdo ve škole nedával pozor, to může dotáhnout daleko. Předsedkyně Evropské...

Prodlužte životnost filtru pevných částic. Stačí pár jednoduchých kroků

Premium Výměna filtru pevných částic stojí desítky tisíc korun, jeho čištění a renovace pět až patnáct tisíc korun. Těmto...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Elektrovozy dorovnávají náklady na provoz klasická auta, v Česku to neplatí

Nákupní cena vozu je jedna věc, druhá jsou celkové náklady na jeho provoz a vlastnictví. Elektromobily a klasická auta...

Nebezpečná místa Česka: pražské hlavní nádraží. Třicet let zde vládne podsvětí

Premium Reportéři MF DNES mapují místa, která podle statistik nejsou výjimečně nebezpečná. Ve skutečnosti jde o no-go zóny,...

Populární zážehové motory ztrácí na spolehlivosti, problémy začínají u oleje

Premium Po letech převahy dieselů se pozornost obrací k zážehovým motorům, o kterých se říká, že jejich údržba je méně...

Unikátní analýza čtyř tisíc hypoték: zjištění jsou mnohdy překvapivá

Premium Hypoteční trh zlevňuje a trhá rekordy. Jaká je ale realita při poskytování hypotečních úvěrů? Jak rychle je lze získat,...

  • Další z rubriky

Elektrovozy dorovnávají náklady na provoz klasická auta, v Česku to neplatí

Nákupní cena vozu je jedna věc, druhá jsou celkové náklady na jeho provoz a vlastnictví. Elektromobily a klasická auta...

Budoucnost je v supermarketech s auty. Kombíky různých značek pohromadě

Jasným trendem prodeje nových aut jsou takzvaná multibrandová dealerství nabízející auta více značek najednou. Auto...

VIDEO: Retardéry štvou řidiče. Často jsou na nesmyslných místech

Zpomalovací pruhy zvané retardéry zvyšují podle odborníků bezpečnost v ulicích až o třicet procent. Používají se hlavně...

Autofotka týdne: Autonomní kapsle pro ochranu před koronavirem

V době koronavirové paralýzy světa dostalo auto novou funkci – má být prostorem, který nás má ochránit. Marius Lochner,...

Herec Petr Čtvrtníček se nakazil koronavirem, leží v nemocnici na JIP

Herec Petr Čtvrtníček (56) skončil kvůli covidu-19 v nemocnici. Minulý týden měl pozitivní testy, a když se mu...

Chci se více věnovat ženě, v plánu je i založení rodiny, říká Adam Vojtěch

Bývalý ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (33) se po odchodu z funkce těší na chvilky strávené s přáteli a s manželkou...

Čtvrtníček z nemocnice vtipkuje. Mluví o dýchání i pohlavní nemoci

Herec Petr Čtvrtníček (56) sice kvůli těžšímu průběhu covidu-19 musel do nemocnice, humor ho ovšem neopouští. Svým...

Na Tinderu jsem se nestačila divit, popisuje redaktorka seznamování

Seznamovací aplikace využívá devětapadesát procent Čechů. A to už je dost na to, aby nám dokázaly pěkně zamíchat...

Překvapivé simulace: Roušky a respirátory chrání lépe, než byste řekli

Jak pomáhá ochrana obličeje zastavit šíření epidemie? Lépe, než by se na první pohled zdálo. Lidé totiž často...