První emisní zóny v německých městech. V Hamburku uzavřou dvě ulice

aktualizováno 
Německý Spolkový správní soud zpřesnil pravidla zákazu vjezdu naftových vozů do měst. Rozlišuje mezi jednotlivými ulicemi, kde jej města mohou vyhlásit okamžitě, a zaváděním celých zakázaných zón, ke kterému mají přistupovat postupně podle stáří vozu a množství jím vypouštěných škodlivin.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: ČTK

Čistota ovzduší se sice v Německu postupně zlepšuje, ale asi 70 měst stále ještě překračuje povolené evropské maximální koncentrace NO2.

Jako první by k uzavírce dvou hlavních ulic mohl ještě tento měsíc přistoupit Hamburk, následovat by měly Mnichov a Stuttgart a možné zákazy od roku 2019 zvažuje i Berlín.

Že jsou takové zákazy právně přípustné, rozhodl Spolkový správní soud v Lipsku již před třemi měsíci. Nyní k němu vydal třicetistránkové písemné zdůvodnění.

„Takováto omezení co do intenzity nepřekračují jiné zákazy umožňované silničním zákonem, se kterými musejí motoristé vždy počítat a přijmout je,“ uvedl soud.

Zákaz je další ranou automobilovému sektoru ve vlasti největších výrobců aut na světě a nepříjemnost pro kabinet kancléřky Angely Merkelové, často kritizovaný za své těsné vazby na automobilový průmysl.

Ve Německu je registrováno asi 15 milionů osobních naftových vozů, ale jen 2,7 milionu z nich splňuje nejnovější evropské emisní standardy Euro 6. Pozorovatelé očekávají, že rozsudek bude mít dopad i na Česko, kam může směřovat řada starších naftových aut z Německa, které nyní zřejmě výrazně ztratí na ceně.

Autoři: ,

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

Koncept Audi připomíná výsadkový modul vesmířanů. Místo světel má drony

Nový koncept Audi AI: TRAIL

Asi nejulítlejší koncept parkuje na frankfurtském výstavišti ve stánku Audi. Specialitou je osvětlení: na cestu autu...

Čína ve Frankfurtu: hypersport Rudá vlajka z Mnichova a převodovka z Rakouska

Čínské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu

I tentokrát dorazily na frankfurtský autosalon auta z Číny. Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz