Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mercedesy řídí tlusťoši, BMW arogantní chlapáci, myslí si Němci

Řidiči luxusních aut v Česku páchají podle policie přestupky častěji než lidé, kteří sedí za volanty levnějších vozů. Vyplývá to z policejních statistik za první pololetí roku 2009. Němečtí výzkumníci ověřili, že si s typem auta spojujeme i určitý typ člověka.
Řidičky peugeotů jsou prý krásné a mají smysl pro humor

Řidičky peugeotů jsou prý krásné a mají smysl pro humor | foto: Peugeot

Kvalita, servis a výkon je jedna věc, image automobilky je věc druhá. Marketingová oddělení všech značek se snaží prodávat s představou určité image, kterou jejich vozy reprezentují a z kterou by se měl ztotožnit i zákazník. Většinou jsou to přívlastky jako sexy, pružný, rychlý, dokonalý a auta mají podle reklamních stratégů přinášet maximální požitky z jízdy.

Přestupky páchají častěji řidiči luxusních vozů

"Udělal jsem si porovnání zastoupení jednotlivých výrobních značek, respektive jejich řidičů, na přestupcích a na počtu registrovaných vozidel, abych buď vyvrátil, nebo podpořil to, co se mezi lidmi říká, že nejhorší jsou řidiči nejdražších vozů," vysvětluje Josef Tesařík z policejního prezidia. Lidé by podle něho s řidiči luxusních vozů neměli závodit a raději jim na silnici uhnout.

Policejní statistik na vzorku asi 65 000 přestupků zjistil, že řidiči drahých a rychlých vozů měli na přestupcích až pětapůlkrát vyšší podíl, než na počtu registrovaných aut.

První pětici nejčastějších hříšníků podle tohoto měřítka tvořili řidiči vozů Mercedes, Volvo, BMW, Subaru a Audi. Naopak na druhé straně žebříčku se umístili řidiči aut značek Wartburg, VAZ, Škoda, Dacia a Daewoo.

Analýza policejních čísel potvrzuje mínění motoristické veřejnosti, že řidiči rychlých drahých automobilů se v silničním provozu chovají ne tak ohleduplně, jako ostatní řidiči. Josef Tesařík dodal, že k zhruba stejným závěrům dospěly i univerzitní výzkumy.

Ne vždy se ale představy shodují se skutečností. Mannheimský Spiegel Institut zveřejnil studii, ve které se 1 029 respondentů snažilo odpovědět na otázku, jak Němci vnímají majitele aut podle značek. A u některých to opravdu jiskřilo.

Frajer v audi: atraktivní a odvážný

Audi se podařilo změnit image značky z nudné rachotiny pro důchodce, kterou mělo kdysi. Dnes má reputaci moderních, zábavných aut, kterými se dokonce vozí i nejvyšší představitelé německé politiky.

Za typického řidiče audi lze podle výzkumu považovat ambiciózního kariéristu, který je rozvernější než řidič mercedesu nebo BMW. Audista je ale méně arogantní, mladší a také méně zámožný. Ale je víc sexy než třeba mercedesář.

Chlapák v BMW: divoký a mužný

Podle Němců jsou řidiči BMW skutečnými rychlíky na silnici, bláznivější už jsou jen majitelé porsche. Jsou považováni za sportovní a arogantní řidiče, kteří ale nejsou tolik úspěšní jako porschisté. BMW je každopádně považováno za nejvíc "mužnou" značku.

Stydlivka ve fiatu: nebohatá, zakřiknutá

Pro Němce je fiat jednoznačně dámským autem. A proto za jeho volantem většinou sedí mladá žena bez univerzitního vzdělání, která pracuje jako řadový zaměstnanec a má pravděpodobně malý plat. Je středně sportovní typ, není arogantní a otevřená vůči okolnímu světu. Je taky trochu stydlivá.

Slušňák ve fordu: chudý a ošklivý

Řidiči fordů se zřejmě v Německu musejí potýkat s velkou dávkou zlomyslnosti. Podle výzkumu nenajdete v žádném jiném autě škaredějšího a méně sportovního řidiče než ve fordu. Zákazník této značky je podle respondentů spíše chudý, starší a k manažerskému obleku má hodně daleko. Na druhou stranu ho ale zdobí skromnost a slušnost.

Tlustý mercedesář: vážný maloměšťák

Řidiči Mercedesů mají tři důležité charakteristiky: jsou serióznější než všichni ostatní řidiči, je jim většinou přes padesát let a mají pověst pravého maloměšťáka. Účastníci ankety ho charakterizují jako usedlého konzervativce na volné noze, který je trochu arogantní a většinou tlustý. Mnohem lépe dopadl malý bratr mercedesů, smart. Ten je většinou spojován se sportovní mladou ženou v ekologicky šetrném vozítku.

Ministka: mladá a sexy

Mini je podle výzkumu nejženštějším modelem a mezi něžným pohlavím má nejvíc obdivovatelek. Řidičkou je mladá žena (30 a méně) s nízkým příjmem, často to bývá ještě studentka. Většina z nich ale má nějakého sponzora - tatínka, maminku nebo manžela, který jí pomáhá financovat její malé vozítko. A zřejmě to dělají rádi, řidička mini totiž nejvíc odpovídá představě ideální ženy: je krásná, kosmopolitní, odvážná, sportovní a veselá.

Upřímný opelista: mercedesáři by mohli závidět

Přestože se marketingoví stratégové snaží prezentovat značku Opel jako mladou a sexy automobilku, jejich snaha slaví v představách Němců jen malý úspěch. Největší devizou řidičů opelů je jejich upřímnost a skromnost. Ale pak přicházejí jen samé horší vlastnosti: podle respondentů najdeme za volantem astry nebo corsy neatraktivní, nesportovní a přízemní řidiče. Na druhou stranu neztratili smysl pro humor a jsou považováni za šťastnější zákazníky než ti, kteří chodí pro mercedesy.

Kráska v peugeotu: kosmopolitní a skromná

Krásná žena zřejmě za volant německého auta nepatří. Raději si podle výzkumu sedne do mini, smartu, nebo do vozu některé cizí (neněmecké) značky. A peugeot je hned první na řadě. Typickou řidičkou je pak přitažlivá žena ve středních letech, s průměrným platem a smyslem pro humor. Zdobí ji zdvořilost a skromnost.

Docela slušný volkswagenista: šťastný průměr

Image této značky je podle institutu trochu nejasná, protože Volkswagen prodává po celém Německu spousty aut všem typům lidí. Což vlastně odpovídá jménu značky: volks + wagen = lidové auto (německy). Typického majitele tak ztělesňuje průměr ve všech kategoriích: klasický příslušník střední třídy, s průměrným platem a středním vzděláním. Není ani mladý, ani starý, není to zrovna sportovec, ale není úplně líný. Do jisté míry je i slušný a kosmopolitní, plachý a odvážný zároveň.

Pište do diskuze pod článkem

Ještě stále chcete mít forda? Jaké auto řídíte a jací jste? Jak vidíte ostatní řidiče? A jak škodovkáře?

Autoři: ,

Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Michelangelo špíny vystačí s málem. Zaprášená auta proměňuje v umělecká díla

1. května 2024

Žádná plátna, žádné barvy. Američan Scott Wade si vystačí se štětcem a špinavými auty. Na jejich...

Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí

30. dubna 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla

30. dubna 2024

K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit. Stačí dodržovat pár...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Jsou nebezpeční či přešlechtění. Evropa zakazuje chov oblíbených psích plemen

Premium Máte doma jezevčíka? Francouzského buldočka? A co třeba pitbulla, rotvajlera nebo nějakého velkého ovčáckého psa? Tak...