Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Italská vláda se hádá s městy o omezení rychlosti na 30 kilometrů za hodinu

Italský ministr dopravy a šéf krajně pravicové strany Liga Matteo Salvini ostře kritizoval omezení rychlosti na 30 kilometrů za hodinu, které zavádí italské radnice. Salvini to považuje za krok proti motoristům a slíbil zásah svého ministerstva. Reagoval na plošné snížení povolené rychlosti, které zavedla Bologna, kde vládne levice. Krok chválí ekologové, píše italský tisk.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SN

Tam kde je třicítka, tak troubím a vytáčím motor. Kdybych měl Trabanta, tak vytáhnu sytič.

Absolutní blbokracie.

0 0
možnosti
Foto

Vůbec nejlepší by bylo tyhle ekofanatiky, přilepovače, cykloaktivisty a podobné sestěhovat na jedno místo aby si tam zavedli svůj vysněný eko ráj bez smrdících automobilů. Motoristi by věděli jakému místu se vyhnout a tihle magoři by si mohli zažádat o výjimku k opuštění ráje třeba jednou za pár měsíců. Aby jim nikdo nepoškodil zdraví.

Dokud bude mlčící většina přistupovat na tyhle hloupé, neekologické nápady, tak budou zkoušet kam až mohou zajít. A zbabělí politici ustoupí křiklounům.

0 0
možnosti
VB

.....no a tak za 5 let budou před auty běžet ohlašovatelé, kteří budou ohlašovat, že jede hnusný a znečišťující automobil. To nás čekají pěkně zítřky...

0 0
možnosti
JP

Ať žije svoboda projevu! "Aktuálně" vyhodili Honzáka. Dokonce vymazali i jeho starší články

Ne že bych mu fandil, ale mainstream žere své přisluhovače.

0 0
možnosti
AK

Neznám člověka ze svého okolí, který by nebyl pro snížení rychlosti. Háček je v tom, že my všichni bydlíme v centru města, máme tu nemovitosti, naše děti i staří rodiče po zdejších ulicích chodí, prostě tu reálně žijeme. Proti omezování rychlosti jsou naopak často lidé, kteří bydlí mimo. Každý den sem dojíždějí autem a pro ty je město jenom silnice kombinovaná s parkovištěm, chtějí jím co nejrychleji projet a co nejsnadněji zaparkovat. Na bezpečnost chodců i kvalitu života zvysoka kašlou, sami tu přece nebydlí.

2 2
možnosti

V místě, kde je provoz nebezpečný, ať se klidně udělá zóna. Ale tohle je o plošném snížení (prostě v zákoně by bylo, že rychlost v obci je 30).

To znamená, že 30 se musí jet i v místě, kde kolem silnice je na každou stranu metr trávníku a dvoumetrový chodník a přechody jsou se semaforama. Nebo na kilometrovém úseku mezi polem a oploceným skladištěm, co je ale v katastru obce. Plus jako bonus, obec může zvýšit rychlost maximálně o 20 kilometrů, takže kde je dneska 70 (obchvaty a podobně, s nulovým výskytem chodců) by šlo dát maximálně 50.

1 0
možnosti
MG

M49i81r64e65k 74G87a33j95e83r

26. 1. 2024 15:07

Hlavní argument proti snižování rychlosti je zvyšování emisí všech splodin z výfuků. Tohle by nemělo projít nikde, protože jde o zvýšené ohrožení zdraví lidí.

1 0
možnosti
JN

J95a76n 55N78ě13m89e62c

26. 1. 2024 14:52

Je to takové zpolitizované téma, přitom správné řešení je jasné: extrémní uličky 20, uličky a silnice s neoddělenými tramvajemi nebo zaparkovanými auty 30, běžná průjezdní okreska ve vesnici 50, rozumně poloodělená průjezdní okreska 70, úplně oddělené silnice bez přechodů a křižovatek, obchvaty atd. rychlost jako by to nebylo v obci.

1 2
možnosti
JK

J23i58r78i 71K48n90o11t67e15k

26. 1. 2024 13:59

Takhle - pokud si to mistni ve sve obci/mestecku preji, budiz. Ale usporadal bych tam na to mistni referendum, aby bylo jasne, ze ti je vule vetsiny lidi a ne par urvanych "aktivistu".

7 0
možnosti
MB

Držím ministrovi dopravy palce. Už dost bylo třicítkového šílenství.

5 0
možnosti
MP

Já tedy absolutně nechápu, jak si může toto snížení rychlosti pochvalovat ekolog. Při 30 je mnohem vyšší spotřeba paliva (na ujetou vzdálenost) a tedy emise než při 50, většina aut má optimální potřebu někde mezi 60-90 km/h. I když zase když čteme články o tom, jak ekologičtí aktivisté vypouští v rámce boje proti emisím autům pneumatiky a klidně vypustí vzduch i u Tesly, tak se asi už nelze divit ničemu.

Co se týče nehodovosti, tak by mě velmi zajímalo, kolik se stane smrtelných nehod ve městě při rychlosti 50 km/h.

5 0
možnosti
MH

M69i20l60a65n 93H69o57r79a

26. 1. 2024 15:18

O ekologii vůbec nejde. Jde o postupné prosazování levicových cílů "Udržitelné mobility". Třicítkou budou muset jezdit i elektromobily i když jich bude 100%.

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-uz-nejen-klima-posledni-generace-ted-pujde-po-superbohatych-40432381

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Legendární ženevský autosalon končí. Může za to nejistota celého průmyslu

31. května 2024  17:39,  aktualizováno  23:54

Legendární ženevský autosalon se již nebude konat. Organizátor akce, Comité permanent du Salon...

Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit

28. května 2024

Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Volha se vrací. Čínská auta budou montovat na linkách místo škodovek

25. května 2024

Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna,...

Stíhací vlajková loď stojí u Renaultu pod milion. Nabídne spoustu techniky

30. května 2024

Rafale je francouzský dvoumotorový víceúčelový stíhací letoun a nově také vlajková loď automobilky...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Espézetky máte jen půjčené od státu. Upravením či zakrytím riskujete řidičák

28. května 2024

I ti, kteří nesouhlasí s EU a dávají to najevo přeškrtnutím nebo přelepením unijního znaku na...

Filozofující cyklopoustevník Nelson putuje Evropou dvaadvacet let

1. června 2024

Exkluzivně Páteční mejdan ve drážďanském Neustadtu jede na plné pecky. Sedíme na parapetu výkladu obchodu,...

Americký mamut padl na kolena před 15 lety. Bankrot GM musela odvrátit vláda

1. června 2024

Americká automobilka General Motors byla několik desítek let světovou jedničkou a se svými vozy...

Dítě patří v autě do sedačky. Pravidla jsou jasná a striktní

1. června 2024

Za ignorování povinnosti vozit dítě v sedačce dostane řidič až pět tisíc korun pokuty – a hlavně...

Legendární ženevský autosalon končí. Může za to nejistota celého průmyslu

31. května 2024  17:39,  aktualizováno  23:54

Legendární ženevský autosalon se již nebude konat. Organizátor akce, Comité permanent du Salon...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!