Autofotka týdne: Legenda dětí květin definitivně končí

aktualizováno 
Posledních šest set kusů a konec. Slavný mikrobus VW T2 se sice v Evropě nevyrábí přes třicet let, v Brazílii nicméně vydržel déle než půl století. Po 56 letech však jeho výroba přece jen končí a výrobce na rozloučenou nabízí ke koupi poslední edici.

VW T2 mikrobus | foto: Volkswagen

Druhá generace slavného modelu Transporter se představila v roce 1967 a postupně se stala spíše symbolem, s kterým vyráželi přátelé a celé rodiny na dlouhé cesty za přírodou a dobrodružstvím, přesně ve stylu hippies 60. let minulého století. Symbol bezbřehé svobody se v Hannoveru vyráběl až do roku 1979.

VW T2 mikrobus

Mezitím už však tři roky sjížděl z výrobních pásů v Brazílii, kde vydržel až do letoška. V listopadu roku 2011 se v Holandsku objevil dovozce, který T2 vyrobenou v Brazílii nabízel i evropských zákazníkům, za 14 dní se však jeho stránky odmlčely a nadšení zájemci si přece jenom museli nechat zajít chuť. Přečtěte si: Volkswagen ze 70. let byl opět v prodeji. Ale jen čtrnáct dní

VW T2 mikrobus
VW T2 mikrobus

Po 56 letech nicméně oblíbený model končí i v Brazílii. Za uzavřením výroby nestojí ani tak jeho nízký prodej, ale spíše úřednické rozhodnutí. T2 už totiž nedokáže splňovat nové brazilské bezpečnostní předpisy a pramálo záleží na tom, že potenciálním kupcům mikrobusu mohou být nějaká nařízení zcela ukradená.

Fotogalerie

Jako poslední opustí brazilskou továrnu série 600 kusů Last Edition v modrobílé úpravě. Číslovka 56 na karosérii tak bude novým majitelům připomínat obdivuhodnou sérii trvání jedno modelu, který neprošel žádnými velkými změnami.

Poslední edici pohání 1,4litrový řadový čtyřválec o výkonu 78 koní. Kromě benzinu umí spalovat také etanol, v tom případě pak stoupne jeho výkon o dvě koňské síly.

 Uvnitř nabízí posezení pro devět osob, střídmý interiér odkazuje na starší roky výroby. Na přístrojové desce nicméně najdeme radio, které nabízí čistě moderní konfiguraci:  Bluetooth, vstup pro USB a SD kartu.

T2 nikdy nesměřovala na bohatou klientelu, ale za speciální edici si potenciální zájemci přece jen budou muset připlatit. Ohlášenou cenu 28 000 eur (720 tisíc korun) si už málokterý hipík může dovolit.

Autor:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Ford se kvůli brexitu připravuje na odchod z Británie

Ford Focus

Americká automobilka Ford Motor sdělila britské premiérce Therese Mayové, že zintenzivnila své přípravy na přesun...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Najdete na iDNES.cz