Martin Kavka, mluvčí pražských hasičů, potvrzuje, že nejvíc hoří v zimě a v létě, na jaře a podzim méně, nejčastější příčinou jsou technické závady na vozidlech, je to 80 až 90 procent případů. Co dělat, když začne hořet auto, čtěte zde.
„V zimním období se elektrosoustava vozu zatěžuje víc, protože obvykle v autě používáme více spotřebičů najednou,“ vysvětluje vedoucí STK v Praze na Bohdalci Martin Jerman. „Stále se svítí, k tomu pouštíme často stěrače, pouštíme si vyhřívání sedaček, ofuky oken.“ V zimním období je tedy odběr elektřiny větší. Auto, které je v pořádku to má podle Jermana zvládnout, ovšem stává se, že je mechanicky poškozená elektroinstalace, například po nehodě nebo hlodavci – kuny mají rády bužírku, kterou jsou dráty obalené, pokud je takto odhalí a dotknou se karoserie, může přeskočit jiskra.
Nebezpečí může podle Jermana znamenat i samotná autobaterie: „Pokud je starší, může být uvnitř poškozená a hrozí zkrat,“ v extrémním případě může podle technika z STK dokonce vybuchnout. Jerman apeluje na údržbu vozu, velkým nebezpečím je například netěsná palivová soustava, ze které může benzin ukapávat na rozpálené výfukové potrubí. „Nafta je cítit, benzin tolik ne. Je ovšem dobré se občas pod auto sehnout,“ uzavírá Jerman. Zbystřit také musíte, pokud auto nechává loužičky.
10. října 2014 |