Delta za všechny peníze
Italská firma Automobili Amos posunula Lancii Deltu HF Integrale do 21. století. Výsledkem se stal restomod Futurista pro dvacet zájemců o tuto reinkarnaci legendy rallye za 8 milionů korun. Zájem byl velký, Eugenio Amos se tak rozhodl nabídnout deset exemplářů odvozeného modelu Delta Safarista, který je inspirován verzí skupiny A pro soutěže Safari Rally z přelomu 80. a 90. let. Známé tvary vycházejí z upraveného skeletu, vůz má stejně jako u Futuristy jen přední dveře. V interiéru je jen dvojice závodních sedadel opatřených šestibodovými bezpečnostními pásy. Nechybí ani ochranná klec, závodní pedály, rychloupínací volant se zploštělou spodní částí věnce, a v karbonové vaně v zadní části je uloženo plnohodnotné rezervní kolo.
Motor je spřažený se sekvenční převodovkou. Jeho výkon není znám, ví se jen to, že ho vyladila firma Autotecnica Motori kousek od Parmy. Model Safarista je navíc vybaven nastavitelným závodním odpružením, hydraulickou ruční brzdou, závodními brzdami, speciální závodní nádrží a hasicím přístrojem. O dobré jízdní parametry se má postarat vylepšené chlazení, sportovní vzduchový filtr K&N a závodní diferenciály. Přední kola mají jako kdysi speciální nástavce, které navíc kromě lepší distribuce vzduchu chrání brzdy před odlétávajícím štěrkem. V zadních podbězích jsou navíc umístěné rozměrné zástěrky. Vše je tedy připravené pro neopakovatelné zážitky. Jen to chce mít zrovna po ruce volných v přepočtu asi 14 milionů korun.