Čínské kladivo na Teslu
V rámci takzvaných „Nio Days“ čínská automobilka Nio představila kromě vlajkové lodi ET7 i menší elektrický model ET5. Ten míří přímo na Teslu Model 3 a stejně jako další modely Nio počítá místo dobíjení s konceptem výměny baterií.
Nio ET5 existuje výhradně s pohonem všech kol, přičemž elektromotory s výkonem 360 kW (480 k) umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Verze s kapacitou baterií 75 kWh má mít dojezd přibližně 550 km a střední baterie s kapacitou 100 kWh a měla by umožnit ujet přes 700 km. S největší 150kWh baterií, která bude k dispozici později, by to mělo být dokonce více než 1 000 km. Ve všech případech jde o hodnoty podle čínského jízdního cyklu CLTC, který je srovnatelný s NEDC, ale optimističtější než v případě WLTP. K dlouhému jízdnímu dosahu přispívá i koeficient odporu vzduchu 0,24.
Součástí středového displeje Nio ET5 je digitální asistent Nomi, který komunikuje s cestujícími a otáčí se na toho, kdo mluví. Zákazníci se mohou těšit na high-tech brýle od Nreal pro virtuální realitu. Podobně jako u head-up displeje má být možné brýle použít k zobrazení řady údajů včetně navigačních pokynů. Během nabíjecí přestávky (nebo při autonomní jízdě) by bylo možné v brýlích sledovat i filmy. Čínská novinka je již vybavena vším potřebným i pro autonomní řízení. Balíček senzorů „Aquila“ obsahuje LiDar, kamery, radar, ultrazvuk, možnost komunikace V2X a výkonný centrální počítač, kterému Nio říká „Adam“. Funkce budou postupně zaváděné po dalším vývoji a uživatelům budou dostupné prostřednictvím měsíčního předplatného.