Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Génius Ledwinka, otec nejslavnějších tatrovek, se narodil před 140 lety

Rakouský automobilový konstruktér Hans Ledwinka, který se narodil před 140 lety, 14. února 1878, v dolnorakouském Klosterneuburgu, byl v letech 1897-1945 zaměstnaný v kopřivnické firmě Tatra. Během svého zdejšího působení stál u zrodu takových klenotů, jakými jsou vozy Tatra 11 a Tatra 77.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

To bylo krásné designové auto. Kam se to ale zvrtlo v Boleslavi, to je hrůza hrůz.

1 0
možnosti
Foto

J58i49ř55í 93E74r25b91e73n

15. 2. 2018 12:11

Které konkrétně?

Poslední boleslavské auto s páteřovým rámem byla Škoda Octavia, vyráběná později v Kvasinách až do roku 1971. To zas taková hrůza hrůz nebyla.

0 0
možnosti
Foto

J40i49ř50í 24E44r90b36e17n

14. 2. 2018 20:57

Pro autora i čtenáře: Hans Ledwinka byl autorem T11, ale aerodynamické T77, T87 a 97 vymyslel a zkonstruoval Erich Übelacker.

0 0
možnosti
RP

No, Ledwinka byl Übelackerův nadřízený. Bez detailních pramenů je těžké říct, co všechno byl Übelackerův nápad a čím ho inspiroval Ledwinka.

Každopádně je pod těmito výkresy podepsaný a to i z toho titulu, protože Übelacker byl zřejmě něco jako vedoucí konstrukční skupiny těchto aut.

Dá se to brát i z opačné strany, protože konstrukční práce na prknech byla tehdy mnohem víc týmovější prací než je dnes konstrukční práce na 3D modelovacích programech.

Na takovou tu hlavoruční dřinu, rozkreslování všemožných detailů bylo tehdy třeba dost velký tým řadových konstruktérů kresličů, z nichž každý mohl do těch detailů přidávat své nápady. Přirozeně v souladu s příkazy šéfa skupiny, který musel všechno toto umět vykomunikovat.

Dneska to rozkreslování detailů provádějí moduly kreslicího programu, včetně velké části technické přípravy výroby, kusovníků a základních osnov technologických postupů. Hlavní konstruktér, který má nápad, dnes tedy potřebuje jen minimum spolupracovníků.

0 0
možnosti
PS

P84e44t89r 70S31i65m68e53k

14. 2. 2018 12:56

ano, komunismus byl průšvih,ale pro čechy předcházely 2 megakatastrofy : 1.přišly jsme o židy. 2. vyhnali jsme Němce. Přišli jsme o 2 elity. Většinu patentů,vynálezů firem ,..vlastnili Němci a židi. byla to elita, o kterou jsme přišli

4 0
možnosti
PS

P22e64t38r 10S89i37m11e87k

14. 2. 2018 12:56

přišli i. sorry

1 0
možnosti
JV

Komunisti vyhnaly všechny hlavy z Československa. Proto jsme tam kde jsme.

9 1
možnosti
OM

To bych podepsal. První vlna ještě před válkou, pak po '48, poslední po '68. K tomu v podstatě cílený hon komunistů na všechny, kdo měli nějaké předky podnikatele. Teď tady lidé nadávají, že nic nepatří Čechům. Ale kde by se ti Čechové vzali? Ono je smutné, když člověk porovná výchozí podmínky takového Rakouska, které bylo po válce v rozvratu a na pokraji chudoby, zatímco my jsme přečkali s téměř nepoškozeným průmyslem. Njn, co se dá dělat, musíme se zase snažit.

8 1
možnosti
JV

Skvělý konstruktér, s výjimečným technickým citem a vynikající tatrovák.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

12. května 2024

Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...

Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě

12. května 2024

Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě. Uvedl to šéf evropských aktivit...

Módu SUV odstartovala před 30 lety Toyota, dnes městské teréňáky frčí

11. května 2024

Japonská automobilka Toyota představila 10. května 1994 model RAV4. Tři písmena ve jménu jsou...

OBRAZEM: Plejáda superkár gaučových pilotů. Znáte speciály světa videoher?

11. května 2024

Virtuální závodiště jménem Gran Turismo, do kterého nově vyrazila i Škoda, umožňuje i bez řidičáku...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!