- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To bylo krásné designové auto. Kam se to ale zvrtlo v Boleslavi, to je hrůza hrůz.
Které konkrétně?
Poslední boleslavské auto s páteřovým rámem byla Škoda Octavia, vyráběná později v Kvasinách až do roku 1971. To zas taková hrůza hrůz nebyla.
Pro autora i čtenáře: Hans Ledwinka byl autorem T11, ale aerodynamické T77, T87 a 97 vymyslel a zkonstruoval Erich Übelacker.
No, Ledwinka byl Übelackerův nadřízený. Bez detailních pramenů je těžké říct, co všechno byl Übelackerův nápad a čím ho inspiroval Ledwinka.
Každopádně je pod těmito výkresy podepsaný a to i z toho titulu, protože Übelacker byl zřejmě něco jako vedoucí konstrukční skupiny těchto aut.
Dá se to brát i z opačné strany, protože konstrukční práce na prknech byla tehdy mnohem víc týmovější prací než je dnes konstrukční práce na 3D modelovacích programech.
Na takovou tu hlavoruční dřinu, rozkreslování všemožných detailů bylo tehdy třeba dost velký tým řadových konstruktérů kresličů, z nichž každý mohl do těch detailů přidávat své nápady. Přirozeně v souladu s příkazy šéfa skupiny, který musel všechno toto umět vykomunikovat.
Dneska to rozkreslování detailů provádějí moduly kreslicího programu, včetně velké části technické přípravy výroby, kusovníků a základních osnov technologických postupů. Hlavní konstruktér, který má nápad, dnes tedy potřebuje jen minimum spolupracovníků.
ano, komunismus byl průšvih,ale pro čechy předcházely 2 megakatastrofy : 1.přišly jsme o židy. 2. vyhnali jsme Němce. Přišli jsme o 2 elity. Většinu patentů,vynálezů firem ,..vlastnili Němci a židi. byla to elita, o kterou jsme přišli
Komunisti vyhnaly všechny hlavy z Československa. Proto jsme tam kde jsme.
To bych podepsal. První vlna ještě před válkou, pak po '48, poslední po '68. K tomu v podstatě cílený hon komunistů na všechny, kdo měli nějaké předky podnikatele. Teď tady lidé nadávají, že nic nepatří Čechům. Ale kde by se ti Čechové vzali? Ono je smutné, když člověk porovná výchozí podmínky takového Rakouska, které bylo po válce v rozvratu a na pokraji chudoby, zatímco my jsme přečkali s téměř nepoškozeným průmyslem. Njn, co se dá dělat, musíme se zase snažit.
Skvělý konstruktér, s výjimečným technickým citem a vynikající tatrovák.