Diskuze

Génius Ledwinka, otec nejslavnějších tatrovek, se narodil před 140 lety

Rakouský automobilový konstruktér Hans Ledwinka, který se narodil před 140 lety, 14. února 1878, v dolnorakouském Klosterneuburgu, byl v letech 1897-1945 zaměstnaný v kopřivnické firmě Tatra. Během svého zdejšího působení stál u zrodu takových klenotů, jakými jsou vozy Tatra 11 a Tatra 77.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To bylo krásné designové auto. Kam se to ale zvrtlo v Boleslavi, to je hrůza hrůz.

1 0
možnosti
Foto

J60i41ř26í 15E67r81b33e60n

15. 2. 2018 12:11

Které konkrétně?

Poslední boleslavské auto s páteřovým rámem byla Škoda Octavia, vyráběná později v Kvasinách až do roku 1971. To zas taková hrůza hrůz nebyla.

0 0
možnosti
Foto

J35i89ř42í 61E43r44b75e26n

14. 2. 2018 20:57

Pro autora i čtenáře: Hans Ledwinka byl autorem T11, ale aerodynamické T77, T87 a 97 vymyslel a zkonstruoval Erich Übelacker.

0 0
možnosti

No, Ledwinka byl Übelackerův nadřízený. Bez detailních pramenů je těžké říct, co všechno byl Übelackerův nápad a čím ho inspiroval Ledwinka.

Každopádně je pod těmito výkresy podepsaný a to i z toho titulu, protože Übelacker byl zřejmě něco jako vedoucí konstrukční skupiny těchto aut.

Dá se to brát i z opačné strany, protože konstrukční práce na prknech byla tehdy mnohem víc týmovější prací než je dnes konstrukční práce na 3D modelovacích programech.

Na takovou tu hlavoruční dřinu, rozkreslování všemožných detailů bylo tehdy třeba dost velký tým řadových konstruktérů kresličů, z nichž každý mohl do těch detailů přidávat své nápady. Přirozeně v souladu s příkazy šéfa skupiny, který musel všechno toto umět vykomunikovat.

Dneska to rozkreslování detailů provádějí moduly kreslicího programu, včetně velké části technické přípravy výroby, kusovníků a základních osnov technologických postupů. Hlavní konstruktér, který má nápad, dnes tedy potřebuje jen minimum spolupracovníků.

0 0
možnosti

P81e34t74r 46S56i85m70e49k

14. 2. 2018 12:56

ano, komunismus byl průšvih,ale pro čechy předcházely 2 megakatastrofy : 1.přišly jsme o židy. 2. vyhnali jsme Němce. Přišli jsme o 2 elity. Většinu patentů,vynálezů firem ,..vlastnili Němci a židi. byla to elita, o kterou jsme přišli

4 0
možnosti

P87e73t96r 40S73i24m38e34k

14. 2. 2018 12:56

přišli i. sorry

1 0
možnosti

Komunisti vyhnaly všechny hlavy z Československa. Proto jsme tam kde jsme.

9 1
možnosti

To bych podepsal. První vlna ještě před válkou, pak po '48, poslední po '68. K tomu v podstatě cílený hon komunistů na všechny, kdo měli nějaké předky podnikatele. Teď tady lidé nadávají, že nic nepatří Čechům. Ale kde by se ti Čechové vzali? Ono je smutné, když člověk porovná výchozí podmínky takového Rakouska, které bylo po válce v rozvratu a na pokraji chudoby, zatímco my jsme přečkali s téměř nepoškozeným průmyslem. Njn, co se dá dělat, musíme se zase snažit.

8 1
možnosti

Skvělý konstruktér, s výjimečným technickým citem a vynikající tatrovák.

3 0
možnosti