Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

GLOSA: Zcela zbytečná „evidenčka“ jen tahá peníze z kapsy. Zrušte ji

S koronavirem bojuje celá republika, ale v jeho zákrytu se odehrávají i mnohem méně významné bitvy. Nejde při nich o život, jenom o peníze. Například o zbytečné placení za úplně zbytečný úkon, který se jmenuje evidenční kontrola. Za deset minut technika, jedno lejstro a spoustu ztraceného času dáte až osm stovek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Čili, pokud tomu vašemu textu dobře rozumím, v Parlamentu ČR máme poslance, kteří byli zkorumpováni k tomu, aby pozměnili návrh tak aby majitelé STK nepřišli o své značné příjmy. Trochu hnusné!

2 0
možnosti
MH

M55a74r27e28k 66H84r15u39b55y

18. 3. 2021 23:18

Standardni.

Jak rikal jeden znamy z Parlamentu v devadesatych - kazdy zakon je urcen k obohaceni predem urcene skupiny osob.

Tuhle tradici drzime stale ;-)

0 0
možnosti
OE

Evidenčka má smysl (při neexistenci povinného "carpassu" jako na Slovensku, nebo v Belgii). prostě proto, že se při ní zaznamenává stav tachometru do registru Ministerstva Dopravy. A ke změně vlastníka dochází často mnohem častěji než za 4 roky (u nového) nebo 2 roky (u ojetého) vozidla. Takže to pomáhá. Jak říkám, ideální by byl povinný carpass, jako v Belgii, při každé návštěvě servisu, pneuservisu, jakéhokoli většího zásahu na autě povinnost zaznamenat stav tachometru... U dovozu evidenčka nic neřeší. Spíš situaci zhoršuje. Pokud nelze prověřit historii v zahraničí, ve značkových servisech atd. tak tam dovozce natočí co chce.

2 0
možnosti
Foto

Takze evidencka vubec neresi nejpalcivejsi problem co se tyce obchodu s ojetymi vozy, ale smysl ma... aha... jsem jediny kdo v tom nevidi logiku?

0 0
možnosti
LK

"Ministerstvo dopravy je ovšem kategoricky proti, evidenčku chce zrušit a k návrhu (na její zrušení) dává zamítavé stanovisko." Nerozumím.

2 1
možnosti
JK

Přece si úředník nepodřeže pod sebou větev, ne ?

0 0
možnosti
MF

Evidenční kontrola má smysl u dovezené ojetiny před prvním přihlášení v ČR.

2 0
možnosti
Foto

Jaky smysl ma, kdyz evidencni kontrola je delana az dny po dovozu a nema zadnou spojitost s vystupni kontrolou v zemi vyvozu?

1 0
možnosti
JS

Ono by i ohledně STK měl fungovat nějaký centrální registr, kde by zájemce poptal STK a systém by mu přidělil místo a čas vzhledem k jeho bydlišti, aby skončily ty kontroly u známého nebo u známého od známého atd., protože člověk potkává na silnicích stále vraky s platnou STK a ostatní s auty v pořádku jezdí zbytečně na STK a pak ještě musí čuchat ten puch, když jedou za těmi uplacenými.

1 1
možnosti
JS

Kdyby ta evidenčka byla alespoň na úrovni jakou dělá třeba Cebia, najeté km, škodní události, servisní historie atd., tak by to i smysl dávalo, ale takto je to totální zbytečnost.

3 0
možnosti
MZ

Jakýs takýs význam mají evidenčky při dovozu ojetiny z ciziny. U auta přihlášeného v ČR už před převodem je to naprostý nesmysl a buzerace od státu.

12 0
možnosti
JS

při dovozu by se snad měly takové údaje kontrolovat automaticky i bez evidenčky

1 0
možnosti
AS

Ano. Chci koupit motorku co je cerstve po stk s platnosti nove na 4 roky a, stejne bych musel na evidencku. Proc jako? Nedava to smysl.

6 0
možnosti
MS

Proč jako? Četl jste ten článek? Pro prachy. Nic jiného v tom nehledejte.

2 0
možnosti
VF

Ještěnby to chtělo rozvolnění trhu s STK už takhle jich je na počet aut méně než v Německu. Cena by klesla a nabídka vzrostla. Každý kdo splní podmínky by měl dostat oprávnění k STK. Ohánějí se bezpečností aut, ale občas policie odhalí strašné kousky které byly v hrozném stavu i před stk

6 0
možnosti
JK

Hlavně by měla být možnost, aby to mohly dělat i servisy. Na emise mají často lepší vybavení, než STK.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Garáž fotbalového boha Ronalda má cenu půl miliardy. Hvězdou je bugatti

16. června 2024

Fotbalová superstar Cristiano Ronaldo, se kterou se česká fotbalová reprezentace utká na Euru 2024...

Divoké automobilové devadesátky. Zavzpomínejte na zlaté časy

12. června 2024

„Kdo pamatuje devadesátky, ten je neprožil,“ říká staré pankáčské přísloví. Na velkou jízdu první...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Česko je ostrov elektromobilní skepse, potvrdily to i evropské volby

13. června 2024

Češi jsou dlouhodobě skeptičtí k elektromobilům. Boj o zákaz spalovacích aut a s ním související...

Americká města ničí závislost na parkovištích. Řidičů přitom ubývá

10. června 2024

Řada amerických měst sdílí problém, o kterém se příliš nemluví. I když jej každý má na očích....

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Zemřel karosář, co stavěl legendy pro Lancii i Fiat. Zkusil exoty i šílenosti

14. června 2024

Ve věku 87 let zemřel Bruno Maggiora, majitele stejnojmenné karosárny, která mimo jiné vyráběla...

Malé auto, velká cenová bomba. První jízda obnoveným Renaultem Captur

17. června 2024

Renault Captur, spolu s Cliem stěžejní model francouzské automobilky, dostal decentní facelift...

GLOSA: Praha v populistickém boji s SUV nacení parkování podle velikosti auta

17. června 2024

Parkování v hlavním městě začíná být velký problém a zdá se, že zastupitelé Prahy se jej rozhodli...

Tříválcová jistota od Yamahy. Ojetou motorku dobře prozkoumejte

17. června 2024

Premium Střední objemová kategorie motocyklů Yamaha opustila dva čtyřválce o objemu 600 a 800 ccm a dostala...

Garáž fotbalového boha Ronalda má cenu půl miliardy. Hvězdou je bugatti

16. června 2024

Fotbalová superstar Cristiano Ronaldo, se kterou se česká fotbalová reprezentace utká na Euru 2024...

Realita práce s dětmi: Nikdy neuhádnete, co o svém povolání říká setra Lucia
Realita práce s dětmi: Nikdy neuhádnete, co o svém povolání říká setra Lucia

Dětská sestra a laktační poradkyně Lucia Berešová se pohybuje ve zdravotnictví již 19 let. Přestože se ke studiu střední zdravotnické školy dostala...