Výroba Enyaqu podle Schnakeho naběhne s odstupem jednoho či dvou týdnů poté, co kabelové svazky dorazí. Následovat by měla i výroba modelu Enyaq Coupé, který chtěla automobilka začít nabízet v první polovině letošního roku.
Nedostatek čipů odezní ve druhé půlce roku, věří Škoda Auto |
„V tomto týdnu došlo u ukrajinského dodavatele k obnovení výroby, samozřejmě za zajištění bezpečnosti zaměstnanců. Zároveň jsme se rozhodli výrobu zdvojnásobit pro případ, že by něco nevyšlo. Od 16. týdne pak budeme ještě využívat alternativního dodavatele,“ uvedl Schnake. Škoda dosud dodala zákazníkům kolem 45 000 vozů Enyaq, od jeho představení však již registruje objednávky na 115 000 vozů.
Kvůli válce na Ukrajině Škoda také nedávno zastavila veškeré aktivity včetně výroby svých modelů v ruských závodech v Kaluze a Nižném Novgorodě. Loni automobilka v Rusku prodala 90 400 aut.
Ukrajina vyrábí kabely pro automobilky i ve válce. V utajení, po troškách |
Škoda v současnosti podle člena představenstva pro prodej Martina Jahna také úzce spolupracuje s ministerstvem průmyslu a dalšími resorty kvůli nalezení vhodné lokality pro zvažovanou gigafactory na baterie pro koncern Volkswagen a také se finalizuje balíček vládních pobídek. „Finální rozhodnutí ovšem bude na úrovni koncernu VW,“ podotkl Jahn a dodal, že ve hře jsou i další země.
Takto se kabelové svazky montují do přístrojových desek:
23. září 2021 |